Gå til innhold

Prisguide.no teppebomber Google!


Anbefalte innlegg

Jeg opplever stadig oftere når jeg googler på bestemte produkter på internett i Google (som har en tendens til å opp-prioritere norske treff av en eller annen grunn), så får jeg ørten som alle viser seg å være fra prisguide.no, men i ulike "drakter". Slik "teppebombing" av Google synes jeg ikke er en pen praksis.

 

Kanskje det hadde vært en idé å begrense hvilke områder Google har innsikt i (ikke områdene som lister opp produkter osv, kun de faktiske produktsidene), og gjøre det slik at Google kun kan "se" den "offisielle" prisguide.no, ikke alle de 100 klonene som er ute og går?

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne tenke meg en egen mulighet for å søke utenom alle sånne pristjenester. Burde ikke være vanskelig å få til rent teknisk, men Google lever jo av reklame. Irriterer meg ofte over at et søk på "produkt + review" som regel avstedkommer en side eller to med salgskanaler som kan inneholde tester men som sannsynligvis ikke gjør det, før man kommer til det man leter etter. Av og til er det bare å gi opp.

Lenke til kommentar

At den søker innom prisguiden.no er vel ikke så ille, da den ofte har link til nyttige brukererfaringer og tester hos hw.no.

 

Det som plager meg er:

- Google genererer treff fra flere kloner av prisguiden, fordi den tror de er forskjellige nettsider

- Google genererer treff på en eller annen produktliste hos prisguiden, så man må fortsette å lete når man kommer fram.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...