Gå til innhold

Harddisken vil ikke formateres!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mest sannsynlig så skyldes det at noen filer fremdeles er i bruk på den aktuelle disken etter at maskinen din har bootet. Kan du beskrive maskinoppsettet ditt med hensyn til OS og harddisker?

 

 

Skal prøve å forklare,, i går fikk jeg en ide om å legge windows inn på nytt, siden jeg har kjøpt meg en ny disk, så la jeg det bare på den. siden jeg ikke fikk formatert, å håpte på jeg skulle få formatere den når windows var på den andre disken.. jeg har vista som os.

 

har to stykk harddisker på 500gb

 

trenger hjelp:)))

 

 

hilsen kim

 

hei

 

Ultimat boot cd har formaterings verktøy som er bra.

 

mvh

 

Stoneheart

 

 

hvor finner jeg dette?

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Ultimate Boot CD i din situasjon så vil du antagelig ende opp med en PC som ikke kan boote etterpå. Det kan være farlig å lytte til slike tips.

 

Du har gjort en klassisk liten 'tabbe', å legge inn Windows på en ny disk uten å koble ut den gamle. Windows forteller deg nå bare at du ikke får lov til å formatere, fordi det ligger filer på den disken som Windows trenger for å boote.

 

Sjekk Diskbehandling: http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Du vil sikkert se at den ene disken er System og den andre er Oppstart (Boot).

 

Du trenger ikke formatere, bare slett alle filer og foldere. Systemfilene er skjult og slettes ikke så lett.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Hvis du bruker Ultimate Boot CD i din situasjon så vil du antagelig ende opp med en PC som ikke kan boote etterpå. Det kan være farlig å lytte til slike tips.

 

Du har gjort en klassisk liten 'tabbe', å legge inn Windows på en ny disk uten å koble ut den gamle. Windows forteller deg nå bare at du ikke får lov til å formatere, fordi det ligger filer på den disken som Windows trenger for å boote.

 

Sjekk Diskbehandling: http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Du vil sikkert se at den ene disken er System og den andre er Oppstart (Boot).

 

 

Det stemmer det du sier. har du noen råd til meg? hilsen en som sliter fælt

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Ultimate Boot CD i din situasjon så vil du antagelig ende opp med en PC som ikke kan boote etterpå. Det kan være farlig å lytte til slike tips.

 

Du har gjort en klassisk liten 'tabbe', å legge inn Windows på en ny disk uten å koble ut den gamle. Windows forteller deg nå bare at du ikke får lov til å formatere, fordi det ligger filer på den disken som Windows trenger for å boote.

 

Sjekk Diskbehandling: http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Du vil sikkert se at den ene disken er System og den andre er Oppstart (Boot).

 

 

Det stemmer det du sier. har du noen råd til meg? hilsen en som sliter fælt

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å gjøre om på dette. Det enkleste er vel å installere på nytt, hvis du prioriterer å ha System og Boot på samme partisjon.

Da kobler du først ut den andre disken. Når du så kommer inn i installasjonsprogrammet må du slette partisjonen og lage ny.

Lenke til kommentar
Det er ikke lett å gjøre om på dette. Det enkleste er vel å installere på nytt, hvis du prioriterer å ha System og Boot på samme partisjon.

Da kobler du først ut den andre disken. Når du så kommer inn i installasjonsprogrammet må du slette partisjonen og lage ny.

 

 

ok tar utav den ene disken som jeg ikke skal ha windows på.. installerer windows på den andre er det slik du tenker?

Lenke til kommentar

Ja, det er den enkleste måten å garantere at det går slik du ønsker.

 

Windows er litt ugrei å ha med å gjøre på akkurat det der, du får ingen valg under installeringen og du ser ikke hva den gjør. Den tar sine egne valg ut fra visse kriterier, og de stemmer ofte ikke med hva man forventer.

Lenke til kommentar
Ja, det er den enkleste måten å garantere at det går slik du ønsker.

 

Windows er litt ugrei å ha med å gjøre på akkurat det der, du får ingen valg under installeringen og du ser ikke hva den gjør. Den tar sine egne valg ut fra visse kriterier, og de stemmer ofte ikke med hva man forventer.

 

 

Hei da har jeg fått installert windows på ny å alt fungerer utmerket:) tusen takk hårek:)

 

veldig bra forum dette..:)

 

hilsen kim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...