Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal bli kvitt bilen, trenger tips om bilder og prisantydelse


Anbefalte innlegg

Det er uansett vanskeligere å få solgt bilen nå, folk drar på ferie og sånt. Broren min la ut bilen sin (VW Golf) 10.000 kr under bilensverdi, det tok 1 og halv uke for å få solgt den. Etter sommerferien kunne vi ha solgt den samme bilen til samme pris på 1-3 dager lett.

 

Broren min og fetteren min har sin egen foretning 'kjøp og salg' av biler. VW Golf, Passat og Audi A4 fra: 30.000 - 80.000 blir solgt lett så lenge de ikke er overpriset.

 

Jeg tror du får solgt bilen din innen 2 uker hvis du legger den ut for 70.000.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er annonsen lagt ut, så fint om noen kunne sett om jeg gjorde noen grove feil:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13913314

 

Bildene ble bra, men du har ikke nevnt et kvekk av relevant informasjon om bilen:

 

 

For eksempel :) Jeg syns egentlig ikke det er nødvendig å gjøre rede for hva bilen er brukt til så lenge den ikke er fryktelig langkjørt. Det jeg personlig lurer på når jeg titter på bruktbiler er når servicer er tatt, resultat fra NAF- og EU-kontroll, oljeskift, tilstand på motor og drivverk, registerreim osv.

 

Relevante opplysninger i form av tall og fakta altså :)

 

Tenk deg selv hva du hadde lurt på dersom du skulle kjøpe bil. Hadde du brydd deg om selgeren var glad i å trene, eller om bilen hadde fullt servicehefte?

Lenke til kommentar

"Sommerdekkene er et par år gamle, og samme med felgene. Vinterdekkene er tilsvarende nye, men her er det egne felger.

Registerreim ble byttet på 105 000 km, kvittering for dette, samt servicesjekk for 110 000 km, og nylig service medfølger. Servicehefte er selvfølgelig med. Bilen ble også sjekket hos NAF før jeg kjøpte den, og det er klarlagt at eventuelle feil som plagde denne modellen er korrigert ved merkeverksted."

 

la til dette, noe mer jeg mangler da? (jeg suger i dette ass)

Lenke til kommentar

Så bra ut det der syns jeg.

 

En ting bare:

 

... verksted for å bli skjekket før salg der alt ble gjennomgått og sjekket for feil.

 

Regner med at det skal være sjekket? I så fall blir det litt dumt med to "sjekket" i samme setning, og uten noen tegn i mellom. Men for all del, er ikke et stort problem :p

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
"Sommerdekkene er et par år gamle, og samme med felgene. Vinterdekkene er tilsvarende nye, men her er det egne felger.

Registerreim ble byttet på 105 000 km, kvittering for dette, samt servicesjekk for 110 000 km, og nylig service medfølger. Servicehefte er selvfølgelig med. Bilen ble også sjekket hos NAF før jeg kjøpte den, og det er klarlagt at eventuelle feil som plagde denne modellen er korrigert ved merkeverksted."

 

la til dette, noe mer jeg mangler da? (jeg suger i dette ass)

 

Der så det mye mer seriøst ut med en gang :) Nevn også når den ble EU-godkjent og for hvor lenge denne godkjenningen gjelder.

Lenke til kommentar

Nå ble det mye bedre, ja :)

 

Ville ikke ha vegret meg for å handle med deg. Nå fremstår du som en svært seriøs, og rutinert selger.

 

Er ikke alle man kan si det om. Har sett litt på mopeder i det siste, og er en god del som skriver som om de aldri har vært på skolen... Sikkert hyggelige mennesker, men gjør ikke et godt førsteinntrykk.

Lenke til kommentar
Da er annonsen lagt ut, så fint om noen kunne sett om jeg gjorde noen grove feil:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13913314

 

 

Blir bare småplukk, men jeg ville ha fjernet dette:

Den har blitt brukt for å kjøre til og fra skolen, og til trening.

 

Hvorfor det? :)

 

Reagerte litt på at du skal legge ved bombrikken? Er ikke den personlig? Regner med du har signert en avtale med Fjellinjen og betalt depositum for den?

Godt mulig man kan overføre brikker på andre personer, men det har jeg selv aldri gjort.

 

Vi fikk den, og ja det det går fint. Jeg sier opp avtalen og brikken flyttes til en annen person. Det kan ordnes via en epost til de på kundeservice eller via skjema.

Jeg for min del sender bare en epost til en tidligere kollega der, og ber henne si opp for meg :)

Lenke til kommentar
Da er annonsen lagt ut, så fint om noen kunne sett om jeg gjorde noen grove feil:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13913314

 

 

Blir bare småplukk, men jeg ville ha fjernet dette:

Den har blitt brukt for å kjøre til og fra skolen, og til trening.

 

Hvorfor det? :)

 

 

Fordi du ikke trenger å presisere at bilen har blitt kjørt korte distanser av gangen. Noen kjøpere kan se på det som veldig negativt.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...