Gå til innhold

Uløselig problem - Reinstallere XP! (LØST! )

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

PROBLEM SOLVED: Skrev ikke inn noe passord, kom rett inn. =D

Hei folkens.

Aldri har jeg opplevd et problem lik det jeg har nå.

Det hele begynte da jeg bestemte meg for å formatere den bærbare PC-en min:

Reinstallering av XP funket helt fint, PC - en var god som ny.

Manglet drivere, så klart, så jeg lastet derfor ned den viktigste driveren, nemlig den til det trådløse nettverkskortet. Brukte da den stasjonære PC-en til dette.

Jeg la deretter driveren over på en CD, og tok XP - CD ut av stasjonen. Installerte driver, og fant så ut at jeg hadde installert feil driver. Måtte, i følge datamaskinen, skru PC - en av og på før det fungerte, så jeg gjorde dette.

Da datamaskinen skrudde seg på igjen, krevde den et passord. Dette krevde den ikke på de 2 rebootene jeg hadde gjort tidligere. Jeg har et passord jeg bruker på nærmest alt, så jeg tastet inn dette. Det overrasker dere vel ikke hvis jeg forteller dere at det ikke fungerte? Prøvde alle mulige varianter av dette passordet, ingen fungerte. Ikke hadde jeg skrevet inn noen andre passord enn dette heller, så det hele var i grunn litt merkelig.

Egentlig er det ikke et så stort problem, jeg kan jo bare boote fra XP - CD på nytt, og installere en gang til, ikke sant?

Joda, hadde sikkert fungert kjempe fint, hadde det ikke vært for at CD - stasjonen min ikke løser ut ved hjelp av knappen! (Dette gjorde den heller ikke tidligere, har alltid måtte gå til "Min Datamaskin", og "Løs Ut".)

Hentet flattrekker, og prøvde å løse ut stasjonen med rå kraft. Dette fungerer heller dårlig.

Hva i all verden gjør jeg nå? Kunne fått noen Elkjøp - folk til å hjelpe, men de skal sikkert ha 450,- for en jobb jeg garantert kan gjøre selv.

Er det hele så håpløst som jeg skal ha det til? Kom med svar raskt, vær så snill!

EDIT: En kompis sa at jeg kunne legge XP på minnepenn, og det hadde sikkert fungert hvis jeg hadde hatt driver til USB - portene. :D

Mission Impossible?

Endret av BungieMan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve:

1. Starte *-ROM'n alene ved å koble PSU fra resten av maskinen og starte den ved å kortslutte grønn og en svart og se om *-ROM'n vil åpne seg da.

2. finne et lite hull i fronten og stikke en nål eller lignende inn der.

3. Handle ny DVD-RW. Koster ikke mange kronene. Billigere enn disse slaskene på Elkjøp i hvert fall :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...