olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 (endret) godt mulig dette kommer på helt feil plass svigerfaren min fikk et virus med noen biller som gikk over skjermen.. Han ville ha bildene som var på dataen og tok disse da ut på CD-er, vet ikke om virus følger med... Noen som vet hvilket virus dette kan være og om dette kommer til å følge med bildene? Ville dere tatt inn igjen bildene etter pcen er klar igjen? Så formaterte eg pcen med cden compaq quick restore. Når den kom på manglet den selfølgelig drit mange drivere. Cd-rom og nettverkskort funker ikke og minnepinn kommer det opp at den skal innstalere driver for minnepinnen. Det er windows 98 på dataen men skal innstalere xp... Har lastet ned nye drivere fra linken under, men kan ikke bruke de siden eg ikke får det inn på denne pcen som er fucket... Noen som vet hvordan cd-rom iallefall kan funke? http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...mp;swEnvOID=228 Håper på hjelp, selv om tråden sikkert kommer i feil forum:P Endret 14. juni 2008 av olebrann3
Xcited Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 hvis du skal installere XP, hvorfor har du Win98 på den da? Er det ikke bare å formatere disken, sette i WinXP-CD-en og installere? Er mange flere drivere i XP enn 98 også lissom..
Digitalis Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Innstaler XP så virker DVD rommen. Bruk en annen pc til å laste ned alle driverne og brenn disse til en disk. Når XP spør etter drivere innstalerer du disse fra disken du laget på den andre pcen. Du kan eventuelt laste ned den nye ubuntu 8.04. Den fungerte med en gang på min 6120.
olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 Innstaler XP så virker DVD rommen. Bruk en annen pc til å laste ned alle driverne og brenn disse til en disk.Når XP spør etter drivere innstalerer du disse fra disken du laget på den andre pcen. Du kan eventuelt laste ned den nye ubuntu 8.04. Den fungerte med en gang på min 6120. Hvordan innstalere Xp? uten internett, cdrom og uten at minnepinne funker?
Tordenflesk Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 XP-platen har driveren som trengs for såkalte "Masselagringsenheter", bare å be Windows lete i X:\i386. XP har de fleste drivere maskiner fra forrige årtusen trenger. Evt. andre drivere kan du jo brenne på en CD eller legge på minnepinnen.
olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 XP-platen har driveren som trengs for såkalte "Masselagringsenheter", bare å be Windows lete i X:\i386.XP har de fleste drivere maskiner fra forrige årtusen trenger. Evt. andre drivere kan du jo brenne på en CD eller legge på minnepinnen. Problemet er bare at xp cden ikke funker siden cdromet og ikke funker
Xcited Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 får du ikke boota opp fra cd-rommen? skal jo funke det vel.. gå inn i biosen og endre oppstartsrekkefølge, sette cd-rom først, deretter harddisk..
olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 får du ikke boota opp fra cd-rommen? skal jo funke det vel.. gå inn i biosen og endre oppstartsrekkefølge, sette cd-rom først, deretter harddisk.. Har vært i rom based setut(f10 ved oppstart)-avansert-oppstartsalternativer der har eg alternativene: Optisk stasjon, harddisk i notatblokkmaskin, usbdisketstasjon, usb superdisk, usb cd-rom, usb harddisk, ethernett i notatblokkmaskin. Har prøvd å sitte usb cdrom som nummer 1 men fortsatt går den rett inn på dataen men er dette i biosen?
Xcited Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 det er biosen ja.. sett Optisk Disk på første, deretter Harddisk.. se om ikke du får boota XP-CD-en..
olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 det er biosen ja.. sett Optisk Disk på første, deretter Harddisk.. se om ikke du får boota XP-CD-en.. altså det blir usb-cdrom først og så optisk stasjon?
Xcited Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 nei nei.. du har vel ingen usb-cd-rom koblet til? Optisk Disk er vanlig cd-rom.. 1. Optisk Disk 2. Harddisk osv ( de andre nedover er egentlig ikke så viktige.. )
otis Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 (endret) Redigert bort, da Xcited var 1 min før meg. Endret 14. juni 2008 av otis
olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 Redigert bort, da Xcited var 1 min før meg. de alternativene har eg ikke, eg har bare de eg skrev over
Xcited Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 hva mener du med hvilke alternativer du ikke har? ser jeg skreiv litt feil ista.. mente Optisk Stasjon istedefor Optisk Disk.. men du skjønte vel den..
olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 hva mener du med hvilke alternativer du ikke har? ser jeg skreiv litt feil ista.. mente Optisk Stasjon istedefor Optisk Disk.. men du skjønte vel den.. nei tok den ikke hehe.. Den bootet ikke fra cden da heller:( no er eg tom for ideer... Men noen som vet hvilket virus det kan ha vært
olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 Kan det være at den ikke finner cdromen? når jeg er inne på pcen finner den som sakt ikke cdromen
Xcited Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Å? får du ikke startet fra cd-rommen? XP-CD-en står i ifra oppstart? skulle jo komme opp den "Trykk en tast for å starte installasjon av Windows XP", eller no..
Xcited Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Kan det være at den ikke finner cdromen? når jeg er inne på pcen finner den som sakt ikke cdromen skulle ikke ha noe å si når du finner den i biosen.. men et lite spørsmål, hva sier den i biosen om "Secondary IDE Master" og "Secondary IDE Slave" ?
olebrann3 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 står ikke noe om det, den er ikke som i de biosene eg har vært i før
Xcited Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 hvis jeg skjønner det riktig nå, så er det kanskje ikke så rart at du ikke får startet opp fra cd-rommen.. enten er det dårlig kontakt, eller så har den tatt kvelden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå