Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blackscreen/Bluescreen når jeg spiller. (Løst)


Anbefalte innlegg

Specs :

 

Hovedkort - Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775

CPU - Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

PSU - Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS

HD - Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Rambrikke® - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB

Skjermkort - (ATI)PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3

CPU FAN - ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue

Operativsystem - Windows Vista 64bit Ultimate

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Har hatt denne splitter nye PC-en i ca 1 uke nå og har bare hatt problemer med den.

Som oftest får jeg bluescreen, blackscreen og mange andre stripette skjermer når jeg har spilt diverse spill.

Jeg har helt ny skjermkort driver som jeg lastet fra www.ati.com og nforce driver fra www.nvidia.com

 

Liste over spill som je har spilt og har hatt minst problemer med :

 

- Age of Conan <-- Har faktisk ikke hatt så mye problemer med AoC, kanskje 1 black/bluescreen hver 2-3 dag

- Crysis <-- har bare spilt denne idag i 2-3 timer og har ikke hatt problemer så langt

- World of Warcraft <-- Har fått BSOD flere ganger

- Gears of War <-- Spilt denne i 2-3 timer idag å har fått BSOD 1 gang

- Guild Wars <-- Laget en helt ny character å får spilt i 2-3 sekunder så får jeg en Stripette skjerm, men jeg kan høre musikk, folk som prater i ventrilo i bakgrunnen, men må likevel restarte PC-en

- Counter Strike 1.6 <-- Aldri fått noe problemer under spilling og jeg spiller CS veldig ofte, men det forundrer meg ikke at jeg ikke får problemer under spilling av CS heller da ^^

 

 

Jeg har surfet på nettet å prøvet å finne en løsning i sikkert 10 timer til sammen men ingen direkte svar, MEN har hørt at ATI Skjermkort + Nvidia Chipset(nForce) går dårlig sammen å kan skape litt problemer. Noen som vet noe om dette?

 

Så jeg lurer på om noen har en liten teori/peiling om dette eller hatt samme problem som jeg. Jeg vil gjerne høre fra noen som er mer erfaren enn meg før jeg sender inn hovedkortet.

 

PS : Har hatt Windows XP Professional 32bit å virker ut som jeg får like mye BSOD's. (ER IKKE HELT SIKKER SÅ JEG FÅR PRØVE XP IGJEN)

 

Mvh Kristoffer

Endret av Kristoffer21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har funnet ut av jeg bare får Blackscreen når jeg spiller, så Bluescreen of death ser ut til å være borte. Nå gjenstår det Blackscreen når jeg spiller, hva kan være problemet? Hører musikk, ventrilo i bakgrunnen men må likevel reboote. har hørt om at man ikke skal oppdatere nforce, så jeg har prøvd å reinstallere vista 64bit uten å oppdatere chipsettet men får samme respons under spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...