Gå til innhold

Angrerett hos cdon.com


Anbefalte innlegg

Er det bare meg som reagerer på ordlyden på deres nettside angående angrerett på deres produkter? "De returnerte varene skal være i ubrukt og uskadd stand, og i originalemballasje.".

 

Lov om angrerett sier følgende: "Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side"

 

 

I mine øyne er det vel en viss forskjell på ubrukt og tilnærmet samme stand...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk returnert en fjernkontroll som jeg hadde prøvd men som ikke fungerte. Husker ikke nå om de tok den tilbake som defekt eller som angrerett, jeg skrev at den ikke fungerte på min TV, noen venner av meg sin TV og DVD-spilleren min..

 

Man har 14 dagers angrerett på alt som man handler via fjernsalg (f.eks postordre, internett etc). Men varer som f.sk DVD/CD/Spill/programmer hvor man kan bryte forseglingen for deretter å sende tilbake på angrett gjelder ikke. Dette for å forhindre misbruk ved at folk bestiller og deretter sender tilbake etter å ha kopiert produktet.

 

Når det gjelder andre typer varer så skal varen være i tilsvarende samme stand. F.eks bestiller man en router så kan den tas ut av esken, prøves i 10 dager finner ut at nei denne var ikke bra nok. Send alt tilbake pent nedpakket i original emballasje. Det skal gå ok.

Lenke til kommentar

Der er vel i utgangspunktet bare å drite i hva som står på CDON.com. Det som gjelder er loven. Den kan ikke de endre på og skrive om slik det passer dem. Det de dog kan gjøre er å utdype den mot deres varer. Hvis det er slik at de skriver at varen skal være ubrukt uansett hvilket produkt det er snakk om er dette bare piss. De selger som sagt tidligere her andre ting enn bare CD/DVD/spill/filmer. Dette være seg MP3-spiller, kamera, router, mobiltilbehør osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...