Gå til innhold

50 kr i stipend. Lite?


Frigg33

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal begynne på folkehøyskole til høsten. Skolen er i sunnmøre og jeg bor opprinelig i Bergen. Jeg fikk 50 kr i stipend. Er ikke dette veldig lite?

 

Har du fått svar allerede?

Sendte inn 10. Mai og enda ikke hørt et pip. Sett på min side og ingenting der heller.

Lenke til kommentar

Never mind..

 

Jeg skal begynne på folkehøyskole til høsten. Skolen er i sunnmøre og jeg bor opprinelig i Bergen. Jeg fikk 50 kr i stipend. Er ikke dette veldig lite?

 

Har du fått svar allerede?

Sendte inn 10. Mai og enda ikke hørt et pip. Sett på min side og ingenting der heller.

Da tror jeg du må kontakte de lånekasse folkene, jeg fikk brev med passord til min side ca 5 dager etter jeg hadde søkt

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar
Dette er nok bare reisestipend ja. Alle får over 30 000 i stipend, men dette blir omgjort først etter at året er "bestått".

Jeg fikk 40 000 ca i lån, og dette har jeg tenkt å bruke på å betale skolen. Men bare 50 kr i stipend? Da kunne de heller spart seg de 50 kr, er jo dyrer å sende de til meg nesten

Lenke til kommentar

Reisestipend er bingo. Jeg fikk 4000 spenn da jeg gikk på fhs, mens ei som bodde et annet sted, dog like langt unna, fikk hundringser. Aner ikke hvordan de regner det ut eller om de bare har et stort hjul de snurrer på eller hva det nå er. Uansett er det ikke store summene det er snakk om.

Lenke til kommentar
Dette er nok bare reisestipend ja. Alle får over 30 000 i stipend, men dette blir omgjort først etter at året er "bestått".

Jeg fikk 40 000 ca i lån, og dette har jeg tenkt å bruke på å betale skolen. Men bare 50 kr i stipend? Da kunne de heller spart seg de 50 kr, er jo dyrer å sende de til meg nesten

 

Og mye av dette blir nok omgjort til stipend når du er ferdig, kommer jo an på hvor mye du søkte om (du søkte tydeligvis ikke om fullt lån og stipend siden du får 40 000 i lån). Og når du først får 40 000 er det jo ikke så vanskelig for Lånakassen å slenge på en femtilapp... ;)

 

Som sagt, 50 kr er reisestipend (du får en skikkelig oversikt over dette etterhvert), at det er så lite skyldes at du ikke bor langt nok unna, og at det er en egenandel i tillegg.

 

 

Reisestipend er bingo. Jeg fikk 4000 spenn da jeg gikk på fhs, mens ei som bodde et annet sted, dog like langt unna, fikk hundringser. Aner ikke hvordan de regner det ut eller om de bare har et stort hjul de snurrer på eller hva det nå er. Uansett er det ikke store summene det er snakk om.

 

Det har vel en del med hvordan man kan reise hjem. Noen kan ta buss og tog mens andre må ta fly, så vidt jeg har forstått. Så kommer det an på om du med "like langt unna" mener reisetimer, eller mil.

Lenke til kommentar
Dette er nok bare reisestipend ja. Alle får over 30 000 i stipend, men dette blir omgjort først etter at året er "bestått".

Jeg fikk 40 000 ca i lån, og dette har jeg tenkt å bruke på å betale skolen. Men bare 50 kr i stipend? Da kunne de heller spart seg de 50 kr, er jo dyrer å sende de til meg nesten

 

Og mye av dette blir nok omgjort til stipend når du er ferdig..

40% blir omgjort etter du har fullført skoleåret.

 

..kommer jo an på hvor mye du søkte om (du søkte tydeligvis ikke om fullt lån og stipend siden du får 40 000 i lån)..

Jeg søkte om fullt stipend og fullt lån, fikk 40 000 hvert halvår

..Og når du først får 40 000 er det jo ikke så vanskelig for Lånakassen å slenge på en femtilapp... ;)

 

Som sagt, 50 kr er reisestipend (du får en skikkelig oversikt over dette etterhvert), at det er så lite skyldes at du ikke bor langt nok unna..

Jeg bor i Bergen og skal på skole like ved Ålesund. 50 kr er ikke så veldig mye da.

og at det er en egenandel i tillegg.

Det er greit nok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...