Gå til innhold

Noen som har studert/studerer/skal studere medisin?


Anbefalte innlegg

Hei. Dette er et spørsmål til dere som allerede studerer medisin i Norge.

Er det slik at det er veldig normalt og ta feks to år etter VGS og ta opp fag

slik at man kommer inn i Norge? Er det mangen som gjør dette?

 

Vil selv komme inn i Norge, men ser at jeg trenger og ta opp litt fag for å klare dette. Er villig til dette i og med at jeg ikke er så veldig interessert i å dra til utlandet.

Håper på raskt og godt svar!

- Malin :)

Det kommer helt an på snittet ditt. Du må kanskje vente noen år for å kunne få nok poeng til å konkurrere med de andre i ordninær kvoten. Dermed kan det være du må vente noen år, for man får alderspoeng.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har funnet ut noe mer angående 4-årige medisinstudier i utlandet når man er utdannet som bioingeniør fra før av?

 

Jeg tenker på det samme her som noen andre personer i denne tråden..jeg sitter med en bachelor som bioingeniør, men kjenner interessen for medisinske mysterier er der enda. Hva er mine muligheter?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sjekk ut denne linken, dette er Poznan University of Medical Sciences, de har et 4-årig program men er ikke sikker på om den norske bachelor-utdannelsen kvalifiserer til denne. Men det er veldig godt mulie, dette er jo etter den amerikanske modellen der de tar 4 år etter det de kaller college.

 

http://ump.edu.pl/eng/index.php?strona=3_1...1431&am=233

 

Jeg begynner forresten på PUMS 6 year MD til høsten og er sykt spent kan du si...

Jeg har ca 4,95 i snitt og har inntrykk av at du kan komme inn i Polen med mye mindre enn det.

 

For bioingeniører går dette så lenge man har noe mer matte og fysikk fra før av. Da er det bare opptaksprøven som er siste hinder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...