Jump to content

infraspinatus

Medlemmer
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 :)
  1. Hei! Vi har gått bort i fra SuperOffice CRM og begynt å oppretter avtaler i Outlook i stedet. Kan man på en eller annen måte legge til ulike avtaletyper som man velger fra en predefinert listeboks/rullegardingsmeny? Kan man også på en måte opprette en kundedatabase og knytte kunden til denne avtalen?
  2. Hei, Har noen erfaring med bruk av Dynamics 365 som et CRM-system? Jeg jobber i en bedrift på rundt 50 personer og er i vekst. Akkurat nå er det litt miks av ulike systemer og kundedatabaser: - Salg bruker SuperOffice (der er all kundeinfoen) - Service bruker Evatic - I bunn ligger Visma business som må ha riktig kundeinfo til fakturering o.l.
  3. Takk! Jeg tenker i første omgang kanaler til salg, service og enkelte team hvor noen ansatte fra både salg og service er med i. Når det gjelder Sharepoint er det nok med 2 gruppeområder - et internt med flere dokumentbibliotek og et eksternt (fildeling til kunder). Flere synspunkter eller tips?
  4. Hei, Vi er en bedrift på ca 50 ansatte som selger maskiner og tjenester. Vi er organisert med salg med ulike avdelinger, service og administrasjon (økonomi, lager og kundesenter). Innad i bedriften er det også enkelte «grupper» som jobber i enkelte fagområder som består av både selgere og servicefolk. Hva anbefaler dere av oppsett i Microsoft Teams mtp hvert Team vil jo ha sin egen område på sharepoint.
  5. Jeg har en iPhone 8 og er usikker på om jeg burde gå for XS max. Hva mener dere?
  6. Vi er en bedrift på ca 50 ansatte og jeg sitter i «IT-gruppa». Vi jobber med salg og service og har et Windows-basert miljø. Siden vi begynner å se på skyløsninger og vil ta i bruk Office 365 løsninger, lurer jeg på hva dere mener om å evt innføre Apple-produkter i bedriften. Har dere noen gode argumenter som jeg kan legge frem for sjefen og IT-ansvarlig om å gå for Ipad/Mac? Salg bruker primært bare SuperOffice og Office 365 til anbudsskriving og presentasjoner. Kundesenteret og regnskap bruker Visma business (Windows klient). Service bruker SuperOffice (mulig den går bort) og primært et service-program som finnes som iOS-app. Enkelte funksjoner finnes i Windows-versjonen. På sikt blir nok Windows-versjonen nettbasert, så da kan nok dette tas i bruk på en iPad?
  7. Har en fornuftig løsning og tenker nå «fremover». Siden appen bruker data fra en prisliste, må denne oppdateres årlig. Prisene beregnes i excel. Er det ikke mer robust å ha dataen i sharepoint liste eller går det fint å hente data fra et excelark i Onedrive? Finner ingen enkel måte å importere exelark til en eksisterende SP-liste. Tips? Eller finnes en måte å gjøre en prisjustering i en sharepoint-liste? Dvs øke alle priser med 3%?
  8. Hei, Jeg har fått laget en fungerende app nå. Nå er det bare ting som jeg må tenke på for å oppdatere denne prislista som appen henter data i fra. Jeg prøvde å bruke en beregnet kolonne i Sharepoint inPowerapps men da virker det som Powerapps leser dette som tekst slik at det vises slik «7340.0000000000» og jeg får ikke gjort om dette til tall (value()) i Power apps. Alternativet er å gjøre beregner i Excel-fila som ligger på Onedrive business og bruke MS flow til å legge inn data in en eksisterende Sharepoint-liste. Tips?
  9. Hvordan kan jeg lage to rullegardiner hvor den ene velger produkter av produkttype arbeid og den andre velger kun produkter av produkttypen reise ? Jeg har lagd noe lignende i excel (se bilde under). Første listeboksene velger man produkter (produkttype=arbeid) og det kan være et eller flere produkter (altså serviceavtaler). Deretter blir reisekostnader beregnet ut i fra samme prisliste (produkttype=reise).
  10. Kan jeg bruke excel-ark i stedet for Sharepoint-liste? Evt. importere priser fra et excel-ark til sharepoint-liste?
  11. Hei, Takk for svar. Jeg skal bare bruke 1 stk excel-ark eventuelt. Vil jeg måtte lage appen i PowerApps?
  12. Hei, Vi har Office 365 Premium (ikke Dynamics) og har et excel-ark som er en prisliste over servicekontrakter til ulike maskiner. Kan man ved hjelp av PowerApps, Sharepoint og Flow lage en app (på PC eller android/ios) hvor brukeren velger maskin og reisested og kan lage et tilbud med dette? Rett og slett hvordan lage et program som slår opp ulike produkter i en prisliste. Bør prislisten importert fra excel eller kan det legges inn i Sharepoint-liste eller et excel-ark i Sharepoint?
  13. Hei, takk så at Microsoft Office 365 sin "Forms" var ganske lik. I tillegg kan jeg visstnok lage en "Flow" slik at hver gang noen registrerer skjemaet trigger dette en innsendelse av resultatet på e-post.
  14. Takk for svar. Det blir nok Sharepoint. Er det noe man kan bruke OneNote foruten "å dele kunnskap" hvor flere jobber i samme felt?
×
×
  • Create New...