Gå til innhold

Tandberg starter opp produksjon av tv igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TV-produksjonen skal starte opp i Taiwan, med deler produsert på ulike steder i verden. Hjernen i TV-ene, hovedkortet, er spesialdesignet og produsert i Tyskland mens TV-en er bygget opp fra bunnen av hos Tandbergs egne designere.

 

Hva er norsk her? Kassen rundt? Er jo samma ulla om igjen med annet merket på seg. Ikke noe forskjell fra andre tv'er.

Lenke til kommentar
TV-produksjonen skal starte opp i Taiwan, med deler produsert på ulike steder i verden. Hjernen i TV-ene, hovedkortet, er spesialdesignet og produsert i Tyskland mens TV-en er bygget opp fra bunnen av hos Tandbergs egne designere.

 

Hva er norsk her? Kassen rundt? Er jo samma ulla om igjen med annet merket på seg. Ikke noe forskjell fra andre tv'er.

Det kan høres litt ut som at de har kjøpt et godt navn og leverer HANNspree og Tatung med en annen merkelapp, ja.

 

Det kommer selvsagt an på hva de mener med "TV-en er bygget opp fra bunnen av hos Tandbergs egne designere" - design kan mye mer enn å formgi kassen. Det kan også være å utarbeide alle tekniske spesifikasjoner, men siden en svært viktig del av den jobben tydeligvis er satt til Tyskland, så minner dette sterkt om "badge engineering".

 

Dersom Tandberg-TV-en er en Tatung av neste generasjon i annen innpakning, er ikke det nødvendigvis negativt. Tatung har mange fornøyde TV-kunder i Norge, jeg er en av dem.

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor avansert mye av det andre utstyret dems er så burde jo dette bli bra saker.

Dette tv eventyret har ingenting med gamle tandeberg som lagde radioer og tver å gjøre, eller noen annen tandeberg virksomhet for den saks skyld. Bare noen som har betalt for å bruke navnet og startet fra scratch.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
la meg se: Tandberg produserer ikke tver men derimot klistremerker til å sett på importert no-brand TVer. :)

Fullt så ille er det vel ikke. De har utviklet en TV, elektronikken i samarbeid med noen ingeniører i Tyskland, og designet sitt eget kabinett, og får TV-en produsert i Taiwan. Omtrent som HellyHansen-jakker tegnet i Norge og produsert i Kina. Norsk design og merkevare, outsourcet produksjon.

Lenke til kommentar
la meg se: Tandberg produserer ikke tver men derimot klistremerker til å sett på importert no-brand TVer. :)

Fullt så ille er det vel ikke. De har utviklet en TV, elektronikken i samarbeid med noen ingeniører i Tyskland, og designet sitt eget kabinett, og får TV-en produsert i Taiwan. Omtrent som HellyHansen-jakker tegnet i Norge og produsert i Kina. Norsk design og merkevare, outsourcet produksjon.

Vel det høres bedre ut. La oss da håpe at Tandberg ikke blir det nye Radionette :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
- Dersom det er noe feil, er det bare å ta med TV-en til en autorisert forhandler og levere den inn, sier Kristensen til VG Nett.

 

De har fått dem inn på expert ser jeg:

 

TANDBERG T0142 42" LCD TV

TANDBERG T0137 37" LCD TV

TANDBERG T0132 32" LCD TV

 

Skal ta meg en tur å sjekke ut når jeg får tid.

 

Edit: Det er Arvani display AS som står bak.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...