Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny spiller, er sony virkelig så crap?


Vang1

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i dag med en Sony CDX-M700R i min bil, som i dag driver 4" fronthøytalere og 6.5" høytalere bak, samt en 250w forsterker med subwoofer, alt av type "Kicker".

Da min nåværende spiller (som jeg egentlig er veldig godt fornøyd med), driver å tar kvelden (selv nye cd-plater kan hakke, noe som er irriterende), så ser jeg meg rundt etter ny headunit som kan erstatte min gamle traver. Jeg startet med å titte litt rundt etter spillere som jeg syntes så bra ut, og med et relativt mildt budsjett, så tittet jeg på følgende spillere:

 

- Pioneer DEH-5000UB

- Pioneer DEH-P6000UB

- Sony CDX-GT828U

 

Personlig liker jeg Sony veldig godt ut av disse 3, da den har fler utganger for å koble til forsterkere, samt mulighet for USB og AUX i front, noe som jeg føler jeg kan se nytten av. Samtidig virker det for meg som om den gir meg mest for pengene mine, og ligger i grunn mest rundt den prisen jeg ønsker å legge i dette, da jeg ikke er en stor, kresen bedreviter på musikk i bil, jeg liker musikk av de fleste typer, og syntes det er greit at det låter bra, men er langt fra fanatisk. Derimot har jeg hørt mye bra om Pioneer, og har blitt anbefalt Pioneer DEH-P7000UB av venner av meg, men denne ligger ganske langt over hva jeg ønsker å betale.

Etter litt korte søk på diverse forum viser det seg at de fleste nå hater Sony, og syntes dette er noe drit. Jeg fant derimot ikke mange gode grunner, og fant veldig lite informasjon om den Sony spilleren jeg ser på i dag. Personlig er jeg jo godt fornøyd med min litt eldre spiller.

Jeg er klar over at jeg ikke kan forvente meg all verden til lav pris,og at hvis man virkelig skal ha lyd må man etter Alpine eller lignende, men er virkelig Sony så dårlig, at jeg burde i mitt tilfelle gå for en spiller fra Pioneer? Prismessig er Pioneer DEH-5000UB den som da er det beste alternativet til Sony, men dersom Sony virkelig ikke er verdt pengene, og Pioneer DEH-P6000UB er mye bedre, så må man jo prøve å strekke seg litt da dette er noe jeg sannsynlig kommer til å beholde en stund fremover.

 

Jeg spør dere etter dette fordi noen her garantert har testet og prøvd mer enn meg. Håper jeg kan få noen konstruktive svar som kan hjelpe meg i å ikke kaste pengene mine helt ut av vinduet. Det jeg IKKE trenger som svar er "XXX er noe dritt, ikke kjøp det". Hvis du ikke kan begrunne hvorfor du gir meg en anbefaling, så kan du gjerne la vær.

 

På forhånd takk for hjelpen til dere alle som måtte gi meg en mening/anbefaling på dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg glatt ville valgt sony spilleren fremfor pioneer 5000UB.. Mest fordi sony spilleren ser ut som et bedre kjøp og fordi jeg alltid har hatt god erfaring med sony spillere, men også fordi volumknappen på den pioneer spilleren er utrolig ubehagelig og ekkel!

 

Ville gått for enten 6000UB'en eller sony'en.. Har pioneer i bilen nå, og er strålende fornøyd med den!

Lenke til kommentar

jeg har Pioneer DEH-P6000UB, er kjempefornøyd med den.

eneste negative er at det er litt knotete å få på fronten, men det er en vanesak.

den spiller god lyd, har ingenting å klage på :)

 

nå har ikke jeg pøvd de andre, men Pioneer DEH-5000UB har vist for svakt lys til at du ser den når solen står på.

 

Sony har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei og hopp alle sammen, og takk for alle svar.

 

Jeg har tittet en del på begge spillerene nå i det siste. Har også tatt hoppet og tittet på DEH-P7000UB, og må si at jeg har falt veldig for utseendet på denne. Etter en kjapp test av lyd, så må jeg si at jeg merker ingen markant forskjell mellom Sony og Pioneer, men dette er sikkert mest fordi mine ører ikke er "fine" nok til slik. Totalt sett likte jeg Sony spilleren mer i bruk, mens jeg likte utseendet til Pioneer best. Så valget er nå i grunn nede til 2 faktorer. Er jeg jålete nok til å kjøpe den som ser best ut? Eller skal jeg ha Sony da jeg liker løsninger som blant annet USB i front på den?

 

Det er vel bare ett valg man må ta. Slik jeg forstår så mener de fleste at Pioneer er det beste valget.

Lenke til kommentar

Husk det er du som skal leve med og bruke spilleren da, ikke alle andre... om Sony'en er best til ditt bruk, behøver du da ikke stå til rette for noen som heller ville valgt noe annet. Folk kan være noen ordentlig kveg som dilter etter de som roper høyest, og er livredde for å velge noe annet enn hva HiFi-politiet har bestemt til enhver tid. Man vil jo ikke fremstå som man ikke har peil på hva man velger, og havne utenfor gjengen. ;)

 

Pioneer-spillere ER bra uten tvil, god lyd og veldig god design på 08-modellene, men dyre iforhold til Sony og ikke minst JVC, som kunne vært mitt forslag i "debatten" her...

Lenke til kommentar
Husk det er du som skal leve med og bruke spilleren da, ikke alle andre... om Sony'en er best til ditt bruk, behøver du da ikke stå til rette for noen som heller ville valgt noe annet. Folk kan være noen ordentlig kveg som dilter etter de som roper høyest, og er livredde for å velge noe annet enn hva HiFi-politiet har bestemt til enhver tid. Man vil jo ikke fremstå som man ikke har peil på hva man velger, og havne utenfor gjengen. ;)

 

Pioneer-spillere ER bra uten tvil, god lyd og veldig god design på 08-modellene, men dyre iforhold til Sony og ikke minst JVC, som kunne vært mitt forslag i "debatten" her...

Tar gjerne imot gode forslag på JVC spillere også. Har bare ikke hørt mye om de nå om dagen, og har vel glemt litt av de i min søken denne gangen. Så gode forslag mottas med takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...