Gå til innhold

Digitalt bakkenett i Nord-Norge, status


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Tromsø sendes det på kanal 47 (bl.a. NRK1-2-3), 50 (bl.a. TV2) og 55. Antar at det var en av disse kanalene du ikke fikk inn på første forsøk.

 

Jeg har Grundig-tuner, den er veldig grei, bortsett fra når den skrus på - det tar opp til 12 sekunder med masse blinking på skjermen mens den automatisk velger hvilken oppløsning den skal sende til TV-en. Driftssikker og tilstrekkelig brukervennlig. Vurder å bruke Elkjøps 30 dagers angrefrist hvis du får mer problemer med Sagem-tuneren.

 

Bakkenettet i Tromsø er ikke helt oppe og går nei, i går var TV2 (og sikkert andre stasjoner som sender på kanal 50?) svart. En dag i forrige uke var alle borte. Helga for litt over en uke siden var det svake signaler og mye lagging - bilder som frøys. TVTromsø har ikke tatt i bruk lokal-TV-konsesjonen i det digitale nettet, de bare vises i kanallista. Eller får du den inn?

 

Ellers er jeg ikke enig i at Viasat4 er en kjempekanal - jeg har bare sett den en gang jeg var på ferie i Oslo, og da fikk jeg ikke se mer enn fem-seks minutter Stargate mellom hver reklamepause...

 

 

Drar til elkjøp i dag og bytter tuneren.

Etter 2 dager test må jeg si att dette er en skikkelig drit tuner.

Låser seg og fjernkontrollen kan man hamre på i minutter noen ganger uten att noe skjer (fri sikt, 2m og nye batterier.) Håper grundig boksen er bedre.

 

Du har rett når det gjelder tv-tromsø, ingen sending :p

 

Har også hatt problemer med tvn, fem, sportn og bbc siste døgnet. Får bare sort bilde og beskjed om att det er for dårlig signal. De fungerte jo fint første dagen.

Så jeg giddet ikke rote med antennen, regner med det blir fixet senere.

(de andre kanalene gir 95% styrke på sendingen)

Lenke til kommentar

Dæven æ e glad for att æ bytta tuneren :)

 

Alle kanalene fungerte igjen med engang jeg koblet den til.

 

Menyene er rask og bra. Fjernkontrollen er mye bedre og god rekke vidde

 

Betalte bare 200kr i mellomlegg.

 

Anbefaler grundig tuneren til alle, sagem er veldig dårlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvilken sender er det som sender digitalt i Tromsø?

Per i dag: Tromsø 2, Storsteinen ved Tromsdalen. Ser du øvre stasjon for fjellheisen, bør du ha kjempegode forhold. Den funker rimelig greit også hos meg i Kaldfjord selv om jeg har en kolle med skog som skygger for utsikten i den retningen.

 

Blåmannsenderen ved Håkøybotn er også planlagt som bakkenettsender, men der er stadig "ingen signal mottatt", testet akkurat nå. Denne vil sannsynligvis være bedre enn Tromsø 2 for mange som bor på vestsida av Tromsøya.

 

Tromsø 1 er så vidt jeg husker senderen ved Movika, og ikke planlagt som DTT-sender.

 

Apropos digitale sendinger, det er de samme to senderne, Tromsø 2 og Blåmannen som sender DAB i Tromsø.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...