Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dusjbatteriet lukker ikke vannet godt nok


Anbefalte innlegg

Har en helt standard Oras dusjbatteri. Bryteren som styrer vannet ligger midt på, temperaturbryteren er på høyre side. I det siste går det ikke an å lukke vannet godt nok. Det drypper konstant. Dette har ikke skjedd før. Jeg prøvde å vri bryteren enda mer mot stopp og det stoppet når jeg holdt i bryteren, men når jeg slapp taket så begynte det å renne istedet for å dryppe. Dvs. det ble verre. Virker som mekanismen har blitt dårlig.

 

Må det en helt ny dusjbatteri til?

 

Edit: fant bilde til den - http://www.lavprisvvs.no/default.asp?page=...;prodno=4202661

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan det er å plukke fra hverandre akkurat den modellen, men jeg vil anta at det enten er en pakning som er røket, eller rett og slett humus og partikler i vannet som har satt seg i ventilen slik at den ikke får lukket skikkelig.

 

Kan jo være verdt er forsøk å rengjøre den, før du evt. kjøper ny.. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg hadde det samme problemet med et liknende blandebatteri. Regnet med det var en pakning som var dårlig, men siden jeg hadde ei stengekran liggende føyde jeg bare på den mellom batteriet og slangen til dusjhode. Vaskemaskinen sto vel og gikk så jeg tok ikke bryet med å vente til den var ferdig så jeg fikk stengt av hovedkrana som det egentlig bør gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...