Gå til innhold

Avduker Leopards etterfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[Det hører med historien at Vista har remote desktop, mens Apple vil ha 2490 for programmet. Boot camp og Paralells er vel også programmer man må kjøpe i Osx mens man får gratis i Vista.

Ikke helt riktig historie du kommer med der. Apple Remote Desktop er et profesjonelt management-verktøy for administratorer, og ikke det samme som Remote Desktop i Vista..

 

For vanlige brukere så har Leopard innebygget screen sharing som en standard feature, som er enkelt tilgjengelig fra f.eks Finder og iChat. Screen sharing lar meg koble meg opp mot en annen Mac over nettverket, og styre denne via min egen skjerm - ikke ulikt Remote Desktop i Windows. Eller jeg kan f.eks bruke det via iChat til å presentere ting for andre fra min egen maskin, samtidig som vi har en videosamtale gående.

Boot Camp er gratis. Et virtualiseringsmiljø som Parallels koster noen kroner (den svimlende summen av NOK 450,-), på det punktet har du rett :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det hører med historien at Vista har remote desktop, mens Apple vil ha 2490 for programmet. Boot camp og Paralells er vel også programmer man må kjøpe i Osx mens man får gratis i Vista.

 

Hva er dette for noe tøys? Remote desktop (skjermdeling) er da innebygget i OSX og koster ikke noe ekstra. Ikke Boot camp heller.

 

Og hva er Boot Camp/Parallells tilsvarende for Windows? Jo, kjøpeware der også (VMWare etc).

 

Sjekk fakta før du strør om deg med negativt vinklede OG feilaktige påstander.

 

Edit: hele innlegget mitt har flyttet seg sist i diskusjonen. Det lå opprinnelig rett etter Limbecks opprinnelige innlegg. Anyway.

Endret av akerb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...