Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1969 boble problemer


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg kjøpte meg en 69 mod boble 1300, og den har jeg hatt en del problemer med :( først slutta den å lade :( så den må bli dytta igang, den fusker veldig masse og går ikke på tomgang :( den bruker også maassse bensin, noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre?? ;)

post-163586-1213057917_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel begynne med å justere ventilåpningen.

For å gjøre det må du ta av topplokkene på begge sidene av motoren og undersøke avstanden mellom ventilen og armen som presser denne ned. Hvis denne er for stor kan den justeres med en liten skrue som er festet på armen.

De nøyaktige avstandene og korrekt prosedyre får du nesten google/skaffe haynes bok/spørre om på et VW-verksted.

Skrevet
hei jeg kjøpte meg en 69 mod boble 1300, og den har jeg hatt en del problemer med :( først slutta den å lade :( så den må bli dytta igang, den fusker veldig masse og går ikke på tomgang :( den bruker også maassse bensin, noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre?? ;)

 

Sjekk bensin pumpe pluss tanken, funka for meg:)

Skrevet

Fuskingen kommer nok av at batterispenningen er for lav, for da får ikke coilen nok strøm (det er vel ikke magnettenning på boble?). Hvis den bruker for mye bensin kan du justere og evt. rengjøre forgasseren. Det er også mulig at choken henger på. Da vil den gå bra når den er kald, og begynne å fuske når den blir varm, og dessuten bruke mye bensin. Også skal den vel sikkert ha blybensin?

Skrevet
Jeg blir så lei meg når jeg ser kule, gamle bobler "stylet" sånn som det der.

ja jeg oxo derfor jeg kjøpte den. skal bli helt orginal fra interiør til lakk :) den ble brukt som russe boble før jeg kjøpte den :(

Skrevet (endret)
Jeg blir så lei meg når jeg ser kule, gamle bobler "stylet" sånn som det der.
Endret av farao53
Skrevet
Tett luftfilter?

 

Jævlig kule de viper stripene :!:

 

hehe menne skal nok lakkes ja syntes synd på bobla mi jeg, den har jo blitt mishandla....

Skrevet
Fuskingen kommer nok av at batterispenningen er for lav, for da får ikke coilen nok strøm (det er vel ikke magnettenning på boble?). Hvis den bruker for mye bensin kan du justere og evt. rengjøre forgasseren. Det er også mulig at choken henger på. Da vil den gå bra når den er kald, og begynne å fuske når den blir varm, og dessuten bruke mye bensin. Også skal den vel sikkert ha blybensin?

 

er mitt første prosjekt så har ikke så mye peiling på den enda :( veit ikke om det er magnettetting på den, åssen finner jeg ut det?? har rengjort forgasseren og bruker bly erstatning, har sett etter choken men finner den ikke :( noen som veit hvor den kan være?? ;)

 

hei jeg kjøpte meg en 69 mod boble 1300, og den har jeg hatt en del problemer med :( først slutta den å lade :( så den må bli dytta igang, den fusker veldig masse og går ikke på tomgang :( den bruker også maassse bensin, noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre?? ;)

 

Sjekk bensin pumpe pluss tanken, funka for meg:)

 

skal kjekkes ;)

Skrevet
Tett luftfilter?

 

Jævlig kule de viper stripene :!:

 

hehe menne skal nok lakkes ja syntes synd på bobla mi jeg, den har jo blitt mishandla....

 

menne åssen fungere det luft filteret?? ser ikke ut som noe vanlig luft filter fikk beskjed på vw verksted at det skulle ligge masse olje i den

Skrevet
Fuskingen kommer nok av at batterispenningen er for lav, for da får ikke coilen nok strøm (det er vel ikke magnettenning på boble?). Hvis den bruker for mye bensin kan du justere og evt. rengjøre forgasseren. Det er også mulig at choken henger på. Da vil den gå bra når den er kald, og begynne å fuske når den blir varm, og dessuten bruke mye bensin. Også skal den vel sikkert ha blybensin?

 

lurte oxo på om hva som kan være årsak til at den ikke lader?? brudd på ledning eller at dynnamoen er gåen kansje??

Skrevet
Du kan vel begynne med å justere ventilåpningen.

For å gjøre det må du ta av topplokkene på begge sidene av motoren og undersøke avstanden mellom ventilen og armen som presser denne ned. Hvis denne er for stor kan den justeres med en liten skrue som er festet på armen.

De nøyaktige avstandene og korrekt prosedyre får du nesten google/skaffe haynes bok/spørre om på et VW-verksted.

 

skal høre på et vw verksted ;) tanx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...