Gå til innhold

Gåte, noen som klarer den?


Klekkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, det er en av den typen gåter, ja. Den funker forresten mye bedre muntlig eller på IM, men da får vi heller ta noen flere spørsmål av gangen:

 

(antar at det er bare ja/nei spørsmål?)

 

- Lever begge mennene?

- Er innholdet i den fulle sekken verdifullt?

- Har den tomme sekken vært full?

- Er de på jordet for å fylle opp sekken eller har de funnet innholdet et annet sted?

Lenke til kommentar

Siden de er på ett jorde, så kan jeg anta at de er bønder el.l.

 

Han som står har tom sekk, så han er nettopp ferdig med å så sin del av jordet, mens han som ligger ikke gidder å jobbe, så han har sekken full av korn som egentlig skulle vært sådd?

 

om ikke det er riktig så går jeg med noe av det samme som Insty: Han som står har nettopp hatt seg og pungen er tom, mens han som ligger driver på og ikke har tømt seg ennå.

Lenke til kommentar
Ah, det er en av den typen gåter, ja. Den funker forresten mye bedre muntlig eller på IM, men da får vi heller ta noen flere spørsmål av gangen:

 

(antar at det er bare ja/nei spørsmål?)

 

- Lever begge mennene?

- Er innholdet i den fulle sekken verdifullt?

- Har den tomme sekken vært full?

- Er de på jordet for å fylle opp sekken eller har de funnet innholdet et annet sted?

Ene personen er død

Tja, innholdet koster vel 4000-5000 kr.

Den tomme sekken har vært full

Funnet innholdet et annet sted

 

Han som sto hadde akkuratt pult og "sekken" var tom. Han som lå drev å knulla rett før klimaks og "sekken" var proppfull.

Du er helt på jordet!

 

Siden de er på ett jorde, så kan jeg anta at de er bønder el.l.

 

Han som står har tom sekk, så han er nettopp ferdig med å så sin del av jordet, mens han som ligger ikke gidder å jobbe, så han har sekken full av korn som egentlig skulle vært sådd?

 

om ikke det er riktig så går jeg med noe av det samme som Insty: Han som står har nettopp hatt seg og pungen er tom, mens han som ligger driver på og ikke har tømt seg ennå.

Nei ikke bønder

Nei

Haha, nei

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar

At jeg er på jordet må jo være en positiv ting? Det er jo akkuratt der gåten finner sted. Mao så sitter jeg på fasiten?

 

Herlighet for en teit gåte. Dette er ikke en gåte, det er en gjettelek. Det er ingenting som "sier seg selv", det kan være hva som helst. Johnny kjøpte ny tv og puttet den i en sekk. Petter dro med Johnny ut på jordet etter skolen og drepte han og tok tven oppi sin egen sekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...