Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Vel, android vokser mindre enn iPhone i følge linken HDlover linket til. I følge din tankegang hax2010, vil HTC bli like store og like populære som iPhone bare de fyrer på med markedsføring? Det har ingenting med selve telefonen å gjøre? Er det så enkelt altså? :)

og hvorfor unnlater du å svare på mitt tidligere spørsmål, hax 2010?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, android vokser mindre enn iPhone i følge linken HDlover linket til. I følge din tankegang hax2010, vil HTC bli like store og like populære som iPhone bare de fyrer på med markedsføring? Det har ingenting med selve telefonen å gjøre? Er det så enkelt altså? :)

og hvorfor unnlater du å svare på mitt tidligere spørsmål, hax 2010?

 

Nei det er nok ikke så enkelt nei. Apple har brukt lang tid på å bygge opp et meget solid rykte om sine produkter. Veldig stilfulle og solide enheter. Det er ikke HTC kjent for. Det er først nå med HD2 og de nye modellene HTC begynner å bygge et bra rykte, men det skjer ikke over natten. Men bytt om på det. La oss si at det hadde vært et eplemerke på HD2 isteden for htc-logo. Da tror jeg folk hadde gått bananas i statene. 1ghz prosessor, 448mb ram, 800x480 pixler, 4,3 tommer skjerm, UI med alle sosiale tjenester intregrert osv. Syns jeg ser Steve står og skrøyter:)

Lenke til kommentar

APPSTORE og brukervennlighet er det som gjør at det snart er solgt 100 millioner iPhones/iPod, den får jo telefonen til å gå på vannet

 

 

 

jeg hadde jo ikke rørt den uten det.... selv om jeg kjøpte meg en iPhone fra USA før Appstore var en realitet, men da hadde vi Cydia som fungerte knall(men det var gjennom JB, noe jeg heller ikke kunnet leve uten)

 

 

Alle fra 2 til 100 år kan bruke en iPhone/iPod/iPad, det er DET som gjør at den selger. bare se på Wii. vanlige folk bryr seg ikke om telefoner har xxx ram og xxx pixels

 

 

Det er ikke hardware som selger, bruk 500mill på HD2 reklamer, folk hadde fortsatt valgt iPhone foran HD2 vist valget var mellom disse 2

 

Nei...Blir kanskje Android på meg i fremtiden og en iPod TOUCH for appstore kicks. Veldig skuffende at GUI'en ikke ble forandret på 4.0

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Sitter her å "sliter" litt etter at ett app jeg har brukt tidligere, som streamer musikk fra en pc i nettverket.

 

Programmet jeg har brukt tidligere er simplify, noen som har kjennskap til dette? Har lest at utviklerne av programmet har tatt ned download av programmet for linux/windows/mac, og i tillegg fjernet appet i app store..

 

Finnes det andre programmer som kan streame musikk via nettverket på iphonen ? :)

 

bumper dette innlegget da jeg ikke har fått noe svar enda :(

Lenke til kommentar
Men bytt om på det. La oss si at det hadde vært et eplemerke på HD2 isteden for htc-logo. Da tror jeg folk hadde gått bananas i statene. 1ghz prosessor, 448mb ram, 800x480 pixler, 4,3 tommer skjerm, UI med alle sosiale tjenester intregrert osv.

 

Hva er det som har gjort iPhone til en suksess, HDlover? Er det hastigheten på prosessoren og størrelsen på arbeidsminnet?

Svaret er et klinkende nei, og sammenligningen din blir følgelig helt feil.

Det er måten en bruker en iPhone på som har gjort den så populær, ikke spesifikasjoner, da disse er uvesentlige for folk flest. Jeg tror nok du bør revurdere tankegangen din, HDlover.

Lenke til kommentar
Men bytt om på det. La oss si at det hadde vært et eplemerke på HD2 isteden for htc-logo. Da tror jeg folk hadde gått bananas i statene. 1ghz prosessor, 448mb ram, 800x480 pixler, 4,3 tommer skjerm, UI med alle sosiale tjenester intregrert osv.

 

Hva er det som har gjort iPhone til en suksess, HDlover? Er det hastigheten på prosessoren og størrelsen på arbeidsminnet?

Svaret er et klinkende nei, og sammenligningen din blir følgelig helt feil.

Det er måten en bruker en iPhone på som har gjort den så populær, ikke spesifikasjoner, da disse er uvesentlige for folk flest. Jeg tror nok du bør revurdere tankegangen din, HDlover.

 

Mener du virkelig at han ikke hadde et poeng der? Klart HD2 har bra spesifikasjoner, men den er like glatt og rask som iphone. Med Sense så er den superenkel å bruke og, samtidig som den er mer morderne. Og med den skjermen. HADDE det vært et eplemerke på den, så er det ikke noen tvil om at det hadde blitt mer hysteri. Ser for meg kampansjene til apple da.. HD2 vinner alle tester nå får tiden, Iphone 3gs ingen.

Lenke til kommentar

Jeg mener virkelig det ja. Jeg tror neppe folk hadde falt like lett for HTC HD2 som du viser til. En mobil basert på windows mobile i sin form det er i dag er rett og slett dømt til og ikke bli en storsuksess i 2010. Jeg kan også nevne Windows Marketplace som ikke når Apple sin applikasjonsbutikk til anklene en gang. Dette er et moment som folk setter meget stor pris på.

Både du (hax2010) og HDlover gjør grove forenklinger i håp om å kunne forklare hvorfor iPhone har blitt så stor, og at HTC-telefoner også villle oppnådd tilsvarende suksess med en eple-logo. Det dere i realiteten oppnår, er å sette dere selv i et dårligere lys i mangel på gode argumenter.

Lenke til kommentar

Jeg mener virkelig det ja. Jeg tror neppe folk hadde falt like lett for HTC HD2 som du viser til. En mobil basert på windows mobile i sin form det er i dag er rett og slett dømt til og ikke bli en storsuksess i 2010. Jeg kan også nevne Windows Marketplace som ikke når Apple sin applikasjonsbutikk til anklene en gang. Dette er et moment som folk setter meget stor pris på.

Både du (hax2010) og HDlover gjør grove forenklinger i håp om å kunne forklare hvorfor iPhone har blitt så stor, og at HTC-telefoner også villle oppnådd tilsvarende suksess med en eple-logo. Det dere i realiteten oppnår, er å sette dere selv i et dårligere lys i mangel på gode argumenter.

 

Tar du kun utgangspunkt i WM så er jeg enig med deg her. Men tar du med Sense så er det noe annet. Tenk deg at Steve hadde annonsert den solide hardwaren + dette på en konferanse:

 

-Flash.

-Java.

-Filbehandler.

-Fullverdig copy and paste.

-Multitasking.

-kustomatiserbar hjemmeskjerm

-Sosiale applikasjonstjenester inkl. i UI

 

Bør ikke en smarttelefon inneholde disse punktene? SÅ lenge den kjører like glatt og fint som HD2? (ser bort ifra eldre modeller)

 

Ellers snakker jeg med sterke testresultater i ryggen, som tilsier at HD2 er overlegen kontra iphonen. Se på det amerikanske markedet. Ingen modeller som har så stor etterspørsel som HD2 nå. Men hvorfor tror du HD2 vinner tester nå? En mobil vinner ikke kun på hardware! Se på acer F1. Nesten identisk hardware med HD2, men den kjører rein WM6.5 Derfor når den ikke opp på topp 10 en gang.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Vel, for å svare på disse momentene du lister opp. En smarttelefon bør ha det folk vil ha. Mennesker kjøper det de vil ha. Hva kjøper de?

 

Ellers snakker jeg med sterke testresultater i ryggen, som tilsier at HD2 er overlegen kontra iphonen. Se på det amerikanske markedet. Ingen modeller som har så stor etterspørsel som HD2 nå. Men hvorfor tror du HD2 vinner tester nå? En mobil vinner ikke kun på hardware! Se på acer F1. Nesten identisk hardware med HD2, men den kjører rein WM6.5 Derfor når den ikke opp på topp 10 en gang.

 

HTC HD2 har bedre spesifikasjoner en iPhone, det har du rett i, men så handler det ikke om spesifikasjoner heller. Sier testene at HTC HD 2 er helt overlegen iPhone altså? Kan du linke til en side som viser at ingen modeller har så stor etterspørsel som HD2?

Du henger deg svært mye opp i såkalte tester. Hvorfor kjøper ikke folk HTC HD2 i mye større grad dersom denne er overlegen iPhone? Forklar!

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Vel, for å svare på disse momentene du lister opp. En smarttelefon bør ha det folk vil ha. Mennesker kjøper det de vil ha. Hva kjøper de?

 

Frem til nå har iphonen vært mest solgt helt klart. Den har gått ned 2% det siste kvartalet, men mye på grunn av at folk venter på den nye. Jeg mener iphone har så mye mangler at jeg ikke føler at det er en "smart" mobil. Det er en middelsmådig applikasjonsbaser enhet. Nettopp derfor den ikke når opp i tester. Greit nok at Iphone selger mest, men er den best i følge deg? Hvis du svarer Ja. så vennligst svar på dette:

 

Hvorfor tar HD2 den i tester world wide?

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Det er et fryktelig godt spørsmål jeg spurte meg selv om etter å ha hatt HD2 også. Fant ikke noe annet svar enn kanskje spec-matriser, for bruksopplevelsen synes jeg var ganske bedriten.

 

Jeg har mine tvil på om du faktisk har hatt en HD2 da jeg. For ser du på denne:

 

Så ser du at Sense har tatt igjen iphone os på brukeropplevelse.

 

En mobil vinner alde på kun specs. Den må ha noe spesielt å tilby med tanke på brukeropplvese og grensesnitt.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Greia er jo at de aller fleste ikke er ute etter spesifikasjoner, men brukeropplevelsen, noe Apple har klart å lage gjennom app store osv. HD2 er en bedre telefon hardwaremessig, men de aller aller fleste som har iPhone har mest sannsynlig ikke bruk for den hardwaren og de punktene du lister opp i det innlegget noen poster over her. :) Og hva folk synes er brukervennlig er i høyeste grad subjektivt, derfor vil også avgjørelsen om hvilken telefon som er best være opp til hver enkelts personlige meninger, enten om man går for brukervennlighet, hardware eller hva som helst.

 

Edit: Sleng på det markedsføringsbiten til Apple også, så burde man ikke ha store problemer med å se hvorfor Apple dominerer over HTC såpass som de gjør.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Herregud, nå har jeg sittet og lest her etter å ha vaknet og det er helt utrolig hvor trangsynte disse HTC elskerne er, de har holdt på helt siden i går. Har ikke dere noe å gjøre?

 

HDLover og Hax kommer med argumenter som ikke holder mål og det er litt vanvittig at dem ikke tåler at iPhone selger så bra. Forresten så har HTC hatt en OK markedsføring siden 08 da de lanserte HTC Diamond og en rekke andre telefoner så der har du helt feil.

De fleste vet hva en HTC er i dag, så enten går du på barneskolen eller så lever du i en bobble. En HTC er ikke så brukervennlig som en iPhone pdd, og den har heller ikke så god brukeropplevelse. HTC har heller ikke alt hva man kan ønske, la oss se på kamera? Så både HTC og iPhone har mangler i dag, deal with it. En fantastisk telefon er hva du selv syns og hva du selv opplever med mobiltelefonen. Om vi skal se ut i fra salgstallene så viser det at iPhone selger klart mest, hvorfor? Jo, det er ikke bare på grunn av markedsføringen, men på grunn av hele mobiltelefonen. Design, brukeropplevelse, musikk, osv. Forresten så er en iPhone mye bedre å surfe på enn enn HTC. Er lei av denne diskusjonen og dere kan godt dra ut fra tråden om ikke dere har noe bedre å komme med. Denne tråden blir jo snart ødelagt pga dere.

 

Forresten så er den YouTube linken der linket til 100x at jeg er forbannet at dere ikke greier å komme med noe annet.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Dette ser jeg ofte under diskusjon med iphone vs. hd2:

 

Iphonebrukerene snakker kun om salgstall eller antall applikasjoner, men de klarer aldri å forsvare mobildelen til iphone. Og når folk sier at ja HD2 vinner faktisk over iphone i tester world wide, men ingen av dere klarer å svare på hvorfor? Det nytter ikke å si hardware her gutter! Acer F1 og HD2 er skremmende like på hardware. Den ene ligger på topp, den andre er laangt ifra.

 

Forresten så viser den youtube-linken et veldig godt eksempel på hva som er mest brukervennlig på liten tid. Jeg kan godt di deg 2 stk videoer på 17min om du er interessert?

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Selv om HTC HD 2 har bedre spesifikasjoner, så hadde jeg valgt iPhone over denne uansett, mye på grunn av brukeropplevelsen. Definer best, hax2010. Sier du at iPhone-kjøpere velger det nest beste?

De kjøper nettopp den mobilen de mener er best i forhold til deres eget behov og bruksmønster. Da er ikke HTC HD2 bedre enn iPhone (se salgstall), er dette virkelig så vanskelig å forstå?

Du missforstår noe elementært når du henger deg så mye opp i tester som du gjør, og hvorfor unnlater du å svare på spørsmålene mine:

 

Sier testene at HTC HD 2 er helt overlegen iPhone altså? Kan du linke til en side som viser at ingen modeller har så stor etterspørsel som HD2?
Lenke til kommentar

Du sammenligner totalt forskjellig, det er to forskjellige telefoner. Hva er problemet ditt tør jeg å spørre?

 

Jo, det er akkurat på grunn av hardwaren til HD2 som har gjort den til HTCs mest populære telefon. Det er nettopp det, hvorfor greier du ikke å se det? Hva annet har den utenom hardwaren?

Lenke til kommentar

Dette ser jeg ofte under diskusjon med iphone vs. hd2:

 

Iphonebrukerene snakker kun om salgstall eller antall applikasjoner, men de klarer aldri å forsvare mobildelen til iphone. Og når folk sier at ja HD2 vinner faktisk over iphone i tester world wide, men ingen av dere klarer å svare på hvorfor? Det nytter ikke å se hardware her gutter! Acer F1 og HD2 er skremmende like på hardware. Den ene ligger på topp, den andre er laangt ifra.

Gjør det at den vinner i tester den til en bedre telefon? Den er bedre spesifikasjonsmessig osv ja, men gjør det det til den beste telefonen for mannen i gata for det?

 

Jeg har vurdert seriøst å gå over til Android en stund nå, men nå som iPhone får multitasking, som er det jeg har savna mest, og stort sett det eneste også, så tror jeg neppe ejg kommer til å gjøre det. For iPhone har alt jeg trenger, og mer til. Dette er subjektivt. Om du trenger alt HD2 osv kan by på er jo det flott for deg, da gjør det HD2 til en bedre telefon for DEG, mens iPhone er den beste telefonen for MEG. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...