Gå til innhold

Hvem er så gammel att de har hørt....


fredde

Anbefalte innlegg

Dere som ikke har vært med på å skrive

 

10 print "lalalalalalal"

20 goto 10 ,s,a

30 end

(eller noe sånt)

 

for å få lalallallal til å rulle over hele skjermen har virkelig gått glipp av noe...Rart å tenke tilbake på hvor imponert man var av det den gangen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ahhh det var tidene det ..

'

som om du var med på det, da var du 3 år

husker det godt jeg ...

husker jeg bytta ut faren min sin elvis kasset med en C64 kasset .. skrudde volumen på fult og løpte iut i hage og ventet .. plutselig kom det

 

den jævla lyden ... ahh ...

 

synd Kasset saken til min gammle C64 ble hærpa .. hadde noen kule spill på den .. men kort tid detter så mista broren min et glass cola over den så .. hele shitten gikk til Hælvete ..

 

etter noen år fikk vi en CUMpaq ... ...

Lenke til kommentar
Dere som ikke har vært med på å skrive

 

10 print "lalalalalalal"

20 goto 10 ,s,a

30 end

(eller noe sånt)

 

for å få lalallallal til å rulle over hele skjermen har virkelig gått glipp av noe...Rart å tenke tilbake på hvor imponert man var av det den gangen...

10 print "SnowDOG rules :woot: "

20 goto 10

run

Husker ikke det derre helt men drev en del med det som 8-10åring. Har faktisk noen kasetter med noen greier eg programerte som barn enda.

Lenke til kommentar
lyden av en datakassett fra VIC 20 el C64 på mor å fars stereoanlegg ???

Vel.. Jeg (dvs mamma og pappa) hadde faktisk en dobbel kassettspiller og en ganske bra forsterker, så da jeg piratkopierte batman, paper boy, giana sisters m.m., så gjorde jeg det på den... med lyd! :D

 

Det var artig... Mine foreldre ble ikke så glad i piratkopiering etter det... Hehe...

Lenke til kommentar
lyden av en datakassett fra VIC 20 el C64 på mor å fars stereoanlegg ???

Vel.. Jeg (dvs mamma og pappa) hadde faktisk en dobbel kassettspiller og en ganske bra forsterker, så da jeg piratkopierte batman, paper boy, giana sisters m.m., så gjorde jeg det på den... med lyd! :D

 

Det var artig... Mine foreldre ble ikke så glad i piratkopiering etter det... Hehe...

 

Nice.... :woot:

 

Men vi mangler fortsatt et lydklipp her..... :x

Lenke til kommentar

Ja du har definitivt gått glipp av noe. For å beskrive lyden hmm du vet lyden av ett kritt på tavlen, den kan du gange med 10 og legge til andre grusomme lyder.

 

10 Input "Hvem er BASIC kongen";A$

20 If A$="DjSlayer" then 50

30 Print "Det er feil"

40 Print "Prøv igjen": goto 10

50 print "Helt rett, 100 poeng til deg"

Lenke til kommentar

Ahhh det var virkelig tider det, minnene strømmer på :yes:

 

  • Lyden fra 64-teiper i kasettspilleren!

The Final Cartridge!

Timesvis med justering på lydhodet for å få forskjellige teiper til å funke!

Stooor missunnelse overfor kjente som hadde diskettstasjon!

Ligge på gulvet med svære mm - ark og lage sprites, med påfølgende regnestykker...

Stygge merker i veggen etter plutselige raserianfall, med påfølgende verdensrekord i joystick-kasting!

 

Men e har ett pianotagentatur til 64 liggende nedstøvet en plass, slå den dere ;)

 

Tips: For en tillnærmelse av lyden på 64 teiper, finn ett gammelt modem med høytaler og logg deg på nettet. Det er ganske nære, bare ikke fullt like plagsomt.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...