Gå til innhold

Britiske pøbelfilmer - Noen anbefalinger?


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hoho.. Kanskje du vil like desse Snatch og Lock stock and two smoking barrels. Dei inneheld litt meir humor enn trainspotting, men vil kanskje appellere til deg likevel.

Snatch er genial :D Den andre har jeg nok ikke sett enda..

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Hvis du likte Snatch kommer du garantert til å like Lock, Stock, som jeg personlig opplevde som en bedre film.

This is England er også en svært god film, og noe av det beste du finner av britiske "pøbelfilmer". Den har en interessant handling, et gripende tema og et utmerket soundtrack.

 

A Clockwork Orange er muligens min favorittfilm, og den passer også godt inn under denne tråden.

Lenke til kommentar
Hmm hva med ikke fullt så glamorøse nazibøllefilmen Romper Stomper? :)

Skal vi pirke så er den australsk, men likefullt temmelig bra.

 

Made In Britain skal også være veldig bra med bla.a Tim Roth (!) i sin debutfilm. Ikke sett den dog.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Final Cut med Jude Law kanskje. Ta en titt på Human Traffic også.

 

Ville også nevnt Dead Man's Shoes men vet ikke helt om den kan klassifiseres som en pøbel-film, mer hevn film kanskje.

 

Jeg ser mange har anbefalt This Is England, synes Dead Man's Shoes var mye bedre. Slutten på England var platt mens slutten på Shoes var rett og slett tidløs. En av de bedre til Meadows.

Lenke til kommentar

Hvis du liker filmer i denne sjangeren,(engelsk pøbelfilm) Så sjekk ut disse to filmene The Business og The Outlaw..

Du finner dem begge på Youtube, men da oppdelt selfølgelig i sedvanelig Youtube stil..(10min. rater) og i ymse kvalitet..

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...