Gå til innhold

Den liberale screenshot/desktopmod-tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

husker man kunne modde xp ganske bra ved hjelp av uxtheme patch og div. sider man kunne laste ned visual styles. nå som jeg har gått over til win 7 sliter jeg med å finne ut av hvordan jeg kan desktop modde win 7

Skrevet

Det er i grunn ganske likt. Det er tre filer som må modifiseres, det kan enten gjøres manuelt eller ved hjelp av f. eks. Universal Theme Patcher. Deretter kan du bruke visual styles til Windows 7. Det er dog ikke så mange fine temaer tilgjengelig, men det er et par brukbare her.

Skrevet

Det er sjelden jeg har levd så lenge med et standard ui som jeg har gjort med Windows 7, men de siste ukene har blitt lysten på å prøve noe nytt. Ikke så voldsomt avansert, men det er iallefall en liten tweak på standard utseende til 7:

post-26550-1267055925,8006_thumb.jpg

post-26550-1267055869,1878_thumb.jpg

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Ser ut til at denne tråden også er på vei til å dø ut :(

Huff, spoilere og diverse ser ikke ut til å ha godt så smertefritt jeg hadde håpet på da diskusjon.no ble oppdatert. Ser ut til at jeg har en del å gjøre i den første posten ja :hrm:

Endret av tamarin
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

I og med at det er så lite som skjer her så er det vel ikke noe i veien for å poste et par innlegg som forteller om ny programvare og annet som retter seg mot tema for denne tråden?

Gnome

Bakgrunnsbilde-slideshow med Crebs

Et program som lar deg lage slideshow for Ubuntu har nå fått seg en PPA, noe som gjør installasjonen lekende lett. For å prøve programmet, kopier og lim inn følgende kommandoer:

sudo add-apt-repository ppa:crebs/ppa
sudo apt-get update && sudo apt-get install crebs

post-143435-1275684397,2499_thumb.png

kilde

Gnome

Endre fargene på noen av de mest populære ikonsettene.

Icogen lar deg forandre på en enkel måte og kan generere nye ikonsett basert på SVG-filer. Den kommer med 6 temaer klart for modifisering:

* Humanity Colours

* Elementary

* Ubuntu Mono Dark

* Ubuntu Mono Light

* Meliae Light

* Meliae Dark

Dette programmet er Java-basert, dermed må programvare som støtter dette være installert, Java-applikasjonene man finner i restricted-ubuntu-extras holder. Pakken med programmet kan lastes ned via denne linken. I den pakkede filen ligger det en fil som heter start.sh, høyreklikk på denne og gi den rettigheter til å kjøres, deretter dobbelklikk og velg run.

post-143435-1275684383,5132_thumb.png

post-143435-1275684407,7442_thumb.png

kilde

Endret av tamarin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...