Gå til innhold

Hjelp til klokking av en Q6700 på et Asus X38 kort.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en totalt noob når det kommer til overklokking. Prøvd meg litt fram, men det ender enten i usikkerhet eller boot problemer. Jeg slet spesielt med å la rammen være urørt som den skulle være.

 

Maskinvare:

Asus Maximus Formula, X38, Socket-775,

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz

Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, (1066 Mhz DDR2)

Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU

Northq Black Magic Flex 850W,Modular,80+

Antec Nine Hundred sort miditower,

Gforce 7950gx2 (får xfx 9800gtx black snart)

 

Uklokket ligger cpu-en på 20-25 grader så jeg har nok endel å gå på.

 

Jeg har lyst til å klokke den til 3.2ghz og la den ligge der, så det jeg lurer på er nøyaktig hva slags input jeg må putte i bios for at dette skal fungere stabilt og optimalt.

Da er jeg ute etter volt på div ting, hvordan få rammen til å forbli uklokket på 1066mhz, FSB rating, Multiplier, etc. Alt det som ligger under Asus biosen.

 

Hvis det er noen som har samme hardware som meg og kan komme med erfaringer setter jeg stor pris på det.

 

*edit*

Jeg har nå satt den på 320FSBx10multiplier med cpu volt på 1.39

og DDR paa 1068mhz. Ser ut til å funke bra. Dog usikker på om jeg har gjort riktig, og evt om volten skal forandres på cpu, evt noe annet i tillegg.

Endret av sacrife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en q6700 klarer ikke 20-25 på luft, da har du en fin temp i rommet for å si det sånn=)

Hvilket program bruker du til å lese av tempen?

Og åssen volt-innstillinger som trengs på ditt kan ingen si deg, for alle system er forskjellig. Det er det å lete, fikle og sånne ting som er en del av klokkinga...uansett bruk prime95 for å teste om cpuen din er stabil og er den det kan du prøve å sette ned volten( ikke vits å bruke mer volt enn du trenger )

Og det ser ut som du kan det grunnleggende, du kan prøve å stramme inn timingsene på minnet ditt, og istedenfor å sette ned volten kan du se om den går lengre på den volten du har=)

Så lenge pcen starter og den fungerer så har du sikkert ikke gjort noe gale( innen visse grenser )

 

Edit: Jeg så editen din når jeg hadde skrevet litt så blås i det du vet=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...