Gå til innhold

Få Morten Skjønsberg på landslaget


mathiasb

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide at Hareide får opp øynene for Morten, og gir han en sjanse på landslaget. Skjønsberg er for tiden en av de beste midtstopperene i Tippeligaen, og leverer stabile og gjevnt over gode prestasjoner i hver kamp. Det er ikke uten grunn at Stabæk er det laget i tippeligaen som har sluppet inn færrest mål hittil i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ser folket skriker etter nye unge talentfulle spillere på landslaget, men erik hagen har vært en av norges viktigste spillere i kvalikkampene, å sette inn en ung gutt der er dumt. hvis det skal være en ung gutt må det være arsenal stoppern. først må han få seg A-lags erfaring ikke minst.

Lenke til kommentar

Erik Hagen har ikke spilt klubbfotball på lenge, og er langt ifra form. Da er det smartere å sett inn en stopper som ihvertfall er i kampform og i tillegg er en av tippeligaens beste stoppere.

Nå har ikke jeg sett Håvard Nordtveit så mye, men han er 17 år og spiller for b-laget til Arsenal, vil tippe det er smartere å sette inn en stopper som spiller på ett litt høyere nivå som tippeligaen.

Lenke til kommentar

En god spiller, men jeg er litt skeptisk til å sette han inn på det norske landslaget. Han har spilt bra med resten av Stabæk hittil i år, men laget til Stabæk er (var..) i flytsonen og da fungerer det meste. Vi så i går at Stabæk sitt forsvar ble lurt opp i pølsebua av Zajic.

 

Da håper jeg heller vi går for Reginiusen eller Wæhler.

Lenke til kommentar

Pr. dags dato anser jeg ikke Skjønsberg som god nok for landslaget.

Finnest andre sterkere kandidater enn han for øyeblikket.

Forren er inne i en svært god periode nå. Greit nok at han er ung, men er du god nok er du gammel nok. Ved å gi ham internasjonal erfaring vil Norge kanskje få en spiller av internasjonal klasse. Hangeland og Reginiussen er også sterkere kandidater til midtstopperplassen pr. dags dato.

Lenke til kommentar
Jeg tror stopperplassen blir satt av til Tore Reginiussen. Ellers så er Hangeland og Hagen de andre stopperne i troppen, og Forren stiller sterkt som ett valg til å bli tatt ut.

Er rett og slett ikke plass til skjønsberg.

 

Hagen og Hangeland som blir tenkt av Hareide bare Hagen for seg en klubb og fast førstelagsfotball .

Endret av ogger
Lenke til kommentar

rutine er viktigst. men for utvikling må det selvsagt satses, men med omhu. er helt for jeg at vi satser på unggutta i stor grad, men dem må være modne, ha en god fundamental erfaring/prestasjoner lagt bak seg. og i det hele tatt store talenter. arsene wenger har også sagt det at han skal gi nordtveit a-lags erfaring i år. håvard nordtveit skulle jo faktisk debutere mot liverpool ifjor men fikk en skade rett før og måtte kaste inn håndkle.

Lenke til kommentar
rutine er viktigst. men for utvikling må det selvsagt satses, men med omhu. er helt for jeg at vi satser på unggutta i stor grad, men dem må være modne, ha en god fundamental erfaring/prestasjoner lagt bak seg. og i det hele tatt store talenter. arsene wenger har også sagt det at han skal gi nordtveit a-lags erfaring i år. håvard nordtveit skulle jo faktisk debutere mot liverpool ifjor men fikk en skade rett før og måtte kaste inn håndkle.

Skjønsberg er nok ikke klar for landslaget enda. Han klarer liksom IKKE og holde formen lenge nok. Han er god en periode, men så går det nedover igjen. På slutten av vårsesongen spilte han veldig bra og var i god form.. Men nå de to siste kampene nå har det dammet ned igjen. Landslaget må ha spillere som er gode og effektive i store perioder av en sesong.. Det mener jeg ikke Morisbak er. Han er ikke klar for landslaget mener jeg ;)

Endret av vagfk
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal Skjønsbergs gode form belønnes med en plass i troppen på landslaget. Han har noen veldig varierende formkurver, og i de to siste kampene har han på ingen måter bevist noe som ligner på landslagsmateriale, men han kan også bekle en rolle på backen og gir dermed flere kort å spille på for Hareide. Synes det er rett og slett utrolig at han ikke har blitt tatt med før, men det er nok en god blanding av Hareides undervurdering av Stabæk, en lite mediekåt Skjønsberg og lite fokus på forsvarsspillet i Norge.

 

Reginiussen for fremtiden, men Morrisbak Skjønsberg fortjener en kamp eller fem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...