Gå til innhold

Oppgradering for conan


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå skaffet meg conan.. Har en bærbar som er litt over et år nå. 1.66Ghz duo prossesor, 2GB RAM og GeForce 7600Go. Med dette klarer jeg bare å kjøre med 6-18 FPS med alle innstillinger på Low, noe som gjør at jeg ikke gidder spille my. Derfor vurderer jeg nå og oppgradere min gamle stasjonære slik at jeg kan spille på den. Det jeg trenger er CPU, GPU, HK og RAM. Jeg sitter og leser mye om hva som er best av Quad og Dual core prossesorer, og jeg lurer på da hva jeg bør velge. Støtter Conan quad? I tillegg vil jeg helst ha 4GB RAM. Jeg lurer også på hvilket skjermkort jeg skal velge.. 8800GT eller 9600GT? har hørt at det ikke er stor forskjell på de. Håper noen kan komme med forslag på hva jeg bør velge for å få best mulig FPS. Har ikke lyst og svi av alt jeg har på PC heller.

 

Og en ting til. Jeg har en 450W PSU nå, holder det, eller må jeg kjøpe ny?

 

 

 

Kim-Andre

 

 

 

Edit: leif

Endret av Leifhelge123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke er helt stødig på alle de nye skjermkortene, så skal jeg holde kjeft der.

 

Men en ting er sikkert, AoC støtter Quad. Du skal visstnok merke dette når du loader, blandt annet.

 

Derfor vil jeg anbefale en Q6600 eller en Q9450. Dette er Intel.

 

Den første er 65nm og den andre er 45nm. Men jeg lurer på om den første klokker bedre. Den andre produserer mer varme.

 

Jeg tror jeg ville gått for et HK som støtter DDR3-teknologien, og så kjøpe et par billige DDR2-brikker, slik at du har mulighet for å oppgradere til DDR3 når det kommer på banen for fullt.

 

PS: Husk å kjøpe PC6400-ram eller raskere.

 

Hvis du tenker litt fremover, tror jeg kanskje jeg ville gått for en litt kraftigere PSU. For eksempel en 650W modulær (du kan ta ut overflødige kabler).

 

Bare spør hvis det er noe du lurer på! :)

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...