Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med fremmede jenter, blikkontakt. Hvordan gjør dere det?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har lite erfaringer når det gjelder å sjekke opp jenter. Har tidligere vært temmelig sjenert, men er det ikke noe særlig lenger. Har god selvtilitt, og fått fine tilbakemeldinger på utseendet mitt og personligheten min (tar ikke meg selv noe høytidlig, tuller mye/ironi, sier hva jeg mener osv.) Også fått kommentarer på at jeg er søt, sjarmerende og slik. Det jeg lurer litt på er hvordan jeg skal forholde meg til fremmede jenter på byen. Er på utkikk etter en kjæreste. Får en del blikk fra jenter i byen, vanlige dager liksom/dagtid, pleier bare å se på de tilbake og så se vekk. Burde jeg se lenge tilbake, smile? En tidligere kompis pleide å si hei til alle pene jenter, selv om jeg egentlig driter i utseendet, han så, kanskje en fin måte, til å se om de er interessert, vil prate? Tenker helt random jenter i gågata i en by, på dagtid. På fest f.eks. om en jente nærmest stirrer på meg, for å sette det på spissen, er det kanskje et hint, men at hun venter på at jeg skal ta kontakt? Blunke kanskje:? Si at jeg ser en interessant jente, vet kanskje litt om henne fra før, men aldri pratet sammen, så står vi på bussholdeplassen og venter på en buss. Er det bare å si hei liksom og begynne å snakke, spørre? Hva om hun har type, og vil se på meg som en desperat kar som snakker/sjekker opp randoms? På fest er det langt enklere å snakke med fremmede jenter, men spør det samme her. Bare å gå bort liksom, eller bør jeg vente på blikkontakt/smil osv.? Aldri hatt en jente komme bort til meg og begynne å prate, annet enn i skolesammenheng.

 

Tips til fin måte å finne ut om hun har type,slik at man slipper å waste en hel kveld på noen som ikke er interessert i annet enn å prate (selv om det kan være koselig)?

 

Selve problemet er liksom ikke å snakke med jenter, men å ta kontakt.

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går jo fint an å ta kroppsspråket i bruk når man flørter, så blikkontakt og smil fungerer bra ;) Da bør det være ganske greit å se om hun er interessert ... Om den øyeblikkelige kjemien er der er det bare å ta kontakt. Det er alltid koselig ... Om ikke fyren sniker seg innpå deg som en intens overgriper, altså. Etter det du har fortalt virker det som om du har en naturlig kommunikasjon med jenter, så da klarer du deg nok fint derifra.

 

Litt mer usikker på hvordan du skal finne ut om hun er opptatt uten å virke overivrig ...

Lenke til kommentar

Når det gjelder blikkontakt er det en grei regel å se dem inn i øynene helt til de ser bort.

 

Og ja, det er bare å si hei til randoms og begynne å snakke. De ser sannsynligvis ikke på deg som en desperat kar, med mindre du begynner med å si "jeg ville gjort hva som helst for å få en så vakker kvinne som deg, skjønne jomfru". Og om de hadde sett på deg som desperat - hva så?

 

Om noen har type eller ei kan ikke du vite, og det er ikke ditt problem. Om hun bryr seg mer om typen sin enn deg får du nok vite i tide uanset :)

Lenke til kommentar

Er vel bare å si hei :) Trenger ingen lure sjekketriks for å få det til. Finn ett eller annet i nærheten å snakke om, for eksempel været, kvaliteten på ølet på utestedet, musikken, for sein buss etc etc. Alt er lov :)

 

Burde kanskje begynne å følge mitt eget tips da :p

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar
Og ja, det er bare å si hei til randoms og begynne å snakke. De ser sannsynligvis ikke på deg som en desperat kar, med mindre du begynner med å si "jeg ville gjort hva som helst for å få en så vakker kvinne som deg, skjønne jomfru". Og om de hadde sett på deg som desperat - hva så?

Om de ser på deg som desperat så faller interessen.

Lenke til kommentar
Om de ser på deg som desperat så faller interessen.
Det er jo selvsagt. Men hvis man tenker enda lenger: de er ikke interesserte, han har ingenting med dem å gjøre, de avviste ham helt fullstendig.

 

Altså, det har jo ikke en dritt å si. Finnes tusenvis av andre muligheter (dog var det ikke slik i steinalderen, der var "utvalget" sterkt begrenset. Sannsynligvis der frykten kommer fra).

 

Og Raijin har et veldig godt poeng der ;)

Lenke til kommentar

Blikkontakt er bra, men det er viktig å smile for å sende riktige signaler. Selv smiler jeg alltid og trekker på øyebrynene idet jeg tar øyekontakten for å trekke fokuset hennes

 

For å prate med dem funker det nok helt greit å bare si "hei", men det kommer situasjoner som hun bare sier hei tilbake og går. Anbefaler deg å spørre om noe, det gjør ikke noe om du vet svaret fra før, bare hun ikke vet at du vet det. Kan f.eks være hvor mye klokka er, veien til ditt og datt, hvorfor ting på gata er sånn og sånn, osv.. Er fra bygda jeg så når jeg er i byen later jeg som jeg vet litt mindre om byen enn jeg egentlig gjør, det åpner også for å gi komplimenter, takke og i det minste få navnet hennes til å begynne med. Husk å aldri nøle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...