Gå til innhold

Synspunkt på 5.1-oppsett.


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av et surround-oppsett etter å ha levd i stereo alt for lenge.

Oppsettet jeg har sett meg ut er som følger:

 

Denon AVR-3808

B&W DM683

B&W ASW610

B&W HTM61

B&W DS3

 

Grunnalget jeg har for valget av de forskjellige komponentene er at de passer mitt bruk (film og musikk) og høytalerene er i samme "serie".

Har valgt en relativt liten sub pga ikke noe spesielt behov for masse rumling i bunn, bare litt ekstra guffe for å friske opp de heiteste action-scenene.

 

Vennligst kom med innvendinger og forslag til eventuelle bytter som kan gjøres med grunn for hvorfor, men bør ligge så nært som mulig i pris siden jeg ikke har all verden å ta av.

 

På forhånd takk for alle synspunkt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er snakk om så mye penger ville jeg definitivt gått innom de forskjellige kjedene og lyttet. Kombiner det med shopping-/kjæreste-/fyllatur hvis du bor langt unna butikkene så blir sommeren noe man husker hver gang man setter på en god plate eller film.

 

Hvorfor ikke et 7.1-system så du får fullt utbytte av HD-lyden?

Lenke til kommentar

Da ville jeg definitivt gått for B&W. Liker lyden veldig godt og er ikke så opptatt av at det skal vekke de døde i kjelleren med bassen.

Det finnes sikkert bedre rene hjemmekino-oppsett til den prisen, men hvis du har lyst å ha en klar og god lyd til musikk og til typsike "stereo"-filmer og tv-sendinger i tillegg til de gode surround-fimene så er B&W meget bra.

 

Skal litt til å bli misfornøyd når man bruker såpass mye penger.

Gled deg til du setter på Master&Commander med nyanlegget! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

DM683 liker seg godt når den blir drevet av en strømsterk kilde. Kanskje en effektforsterker bør vurderes etter du har hatt anlegget en stund?

Lenke til kommentar

Jaja, siden du insisterer. Beklager for dååli bilde, ganske mørkt her selv med lyset på så måtte ty til blitz.

Sub'en viser ikke på bilet her, har gjemt den rett nedfor enden av sofaen og bakhøytalerene er ikke hengt opp på veggen enda, står løst på diverse møblement, er uansett store, svarte og ikke like lekre som frontene :p

post-16577-1213553224_thumb.jpg

post-16577-1213553310_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...