Gå til innhold

windows xp sp3 trøbbel


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg får ikke installert sp3. Midt i installasjonen kommer det opp en feilmelding: "installasjon avbrutt ingen tilgang" og "trykk ok for å tilbakestille endringer som er gjort"

 

Så etter 5min med baklengs installasjon: "sp3 ble ikke skikkelig installert. windows vil kanskje ikke fungere skikkelig."

 

Jeg har prøvd to ganger og det samme skjedde begge gangene.

 

Jeg har lovlig validert windows og har aldri hatt noen problemer med windows update tidligere.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du kjører *.cmd filen du lager (i method 3) må subinacl.exe enten ligge i samme mappe som *.cmd skriptet, eller ligge i windows\system32 mappen.

 

Takk for tips. Prøvde begge deler. Det ser ut til å endre saken, men det funker tydeligvis forstatt ikke. Se vedlagt screenshot.

post-163319-1212761925_thumb.jpg

Lenke til kommentar

lastet du ned exe fil eller windows update ?

 

jeg lastet den ned som en exe fil. innstallerte den på alle mine tre PC-er med xp pro på. den ble innstallert og ingen problemer. har ikke hat noen problemer i ettertid. merker egentlig ingen forskjell med sp2 og sp3.

 

hva er egentlig forskjellen ?

Lenke til kommentar
logg inn med lokal administrator konto og prøv igjen.

 

Jeg er inlogget med min brukerkonto som er definert som Datamaskinadministrator i oppsettet for brukerkontoer.

 

 

lastet du ned exe fil eller windows update ?

 

jeg lastet den ned som en exe fil. innstallerte den på alle mine tre PC-er med xp pro på. den ble innstallert og ingen problemer. har ikke hat noen problemer i ettertid. merker egentlig ingen forskjell med sp2 og sp3.

 

hva er egentlig forskjellen ?

 

 

Jeg lastet ned via windows update. Jeg har gjort det på samme måten på to andre pcer uten problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Mulig jeg er litt seint ute, men svarer uansett.

 

Når det står at sikkerhets-ID'en er ugyldig, er det fordi den ikke finner gruppen "Administrators" på maskinen din.

Antageligvis fordi du kjører norsk Windows, og må da bytte ut "Administrators" med "Administratorer".'

 

Bare rediger batch filen, trykk ctrl + H, og bytt ut alle, og kjør den på nytt, da er jeg sikker på at den funker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...