Gå til innhold

AMDs første 45 nm i oktober?


Anbefalte innlegg

Anand er seriøs nok, og har nok forumgjengere som følger artiklene med argusøyne, til at han ikke kan tillate seg dumheter som å trikse med tall. Du har kanskje et poeng, -LIKMARK-, men det er vel strengt tatt bare å prøve? ;)

 

Jeg vet det er Anandtech, men når teksten åpner med å skryte av Intel-prosessorer helt tilbake i tiden da AMD var kongen på haugen, bør noen varsellamper lyse. Det stiller i samme klasse som at et Deneb-review begynner med å skryte uhemmet av Phenom og Windsor/Brisbane.

 

Ikke skjønner jeg hvordan man kan få sånne utslag som det er vist i reviewet heller.

Skjønner ikke helt hva du mener? Hvor i begynnelsen av artiklen skryter de av Intel? Har lest både 1. og 2. side nå, og ser ikke noe som i det heletatt får noen varsellamper til å lyse... Oppdater meg gjerne!

 

Hvilke utslag i reviewet er det du tenker på forresten?

 

var dette jeg reagerte på:

 

It's like clockwork with Intel; around six months before the release of a new processor, it's sent over to Intel's partners so they may begin developing motherboards for the chip. It was true with Northwood, Prescott, Conroe, Penryn and now Nehalem.

 

... noe jeg nok tolket litt feil, selv om det ikke høres HELT nøytralt ut. Hovedkortene til AMD har da alltid vært vel så gode som Intel sine (færre problemer etc), så hvorfor de insinuerer at Intel gjør ting lettere høres litt rart ut for meg.

:hmm:

 

Ja, fordi de sier jo bare det i det siste har vært slik at omtnent 6 månder før en ny prosessor sleppes så sendes sample CPUer over til partnere, slik at de kan begynne å utvikle egne hovedkort for brikken...

 

Klarer egentlig ikke å se hvordan det ikke er nøytralt, men vi tolker det kanskje forskjellig?

 

Sier ingenting om at AMD sine hovedkort ikke er bra. Artikkelen sier faktisk at det foreløpig er problemer med PCI Express på hovedkortene, samt andre ting, som gjør at Nehalem ikke yter optimalt. De får blandt annet ikke testet med GPU'er enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...