Gå til innhold

Filsplitte-program. Noen anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg noen videofiler som er for store for eksternharddisken min. (Max filstørrelse er vel rundt 4,00GB). Derfor lurer jeg på om det er noen som kan anbefale et godt filsplitteprogram som splitter filmfiler i 2 eller flere filer.. Jeg har prøvd "FileAppendSplitTool" men det var komplisert og det ødela filmfilen slik at den ikke funket i VLC. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filsystemet fat32 støtter ikke filer som er større enn 4GB. Hvis du formaterer til NTFS, kan du ha like store filer som diskens størrelse.

for å konvertere en disk fra fat32 til NTFS, gjør du følgende: (går utifra at du bruker xp)

1) klikk kjør og skriv inn "cmd" i boksen som kommer opp (startmeny knappen + r) og klikk enter

2) I det vinduet som kommer opp, skriv inn følgende : "CONVERT C: /FS:NTFS" (erstatt C med den bokstaven den eksterne disken din har)

 

Kan være lurt å ta backup av disken i tilfelle noe skulle skje under konverteringen :)

Endret av J0nny
Lenke til kommentar

WinRar funker greit til å "splitte" filer hvis du ikke vil formatere.

Du kan velge å enten gjøre filen om til èn rar-fil eller du kan gjøre den om til et sett med flere små filer slik at du kan overføre de til harddisken.

Endret av jan89
Lenke til kommentar
Vil heller anbefale deg å formatere disken til NTFS format.

 

Hva er det? Og hvordan gjør jeg det?

 

Skriv "diskmgmt.msc" i kjør-vinduet. Finn harddisken og velg formater. Der kan du også dele opp harddisken om du vil det.

Endret av jan89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...