Gå til innhold

Bengalske lys ulovlig?


Crowley_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er heller ikke noe poeng å få det lovlig heller. Da kunne en hver idiot (de kan jo det nå også) fyrt opp bluss i hytt og pine og det kunne bli litt av noen ulykker. Slik det er nå vil kun folk som vil blusse gjøre det og de vet hva de gjør og tar konsekvensene av det.

Men det er jo kult (så lenge det ikke gjøres på indre bane).

 

AaFK1.jpg

Foto: Thomas Myren

 

 

EDIT: De er noen idioter de som kaster bluss.

Endret av 1r9b1k7
Lenke til kommentar
Det er heller ikke noe poeng å få det lovlig heller. Da kunne en hver idiot (de kan jo det nå også) fyrt opp bluss i hytt og pine og det kunne bli litt av noen ulykker. Slik det er nå vil kun folk som vil blusse gjøre det og de vet hva de gjør og tar konsekvensene av det.

Men det er jo kult (så lenge det ikke gjøres på indre bane).

 

AaFK1.jpg

Foto: Thomas Myren

 

 

EDIT: De er noen idioter de som kaster bluss.

De som kaster bluss sliter!

 

Kan opplyse om at jeg satt/sto rett ved folk som blussa på den kampen bildet i tråden din er fra ^^

Sto midt inni :)

LSK - RBK på Åråsen i fjor, ikke sant? ;-)

Endret av Doppe
Lenke til kommentar

Det er "synd" at blussing er ulovlig på flere måter; det er jo helt sinnsykt stilig! Men regelen at det ikke er lov til å fyre opp på tribunene forstår jeg egentlig, og jeg mener det er nødvendig med et slikt forbud. For ukontrolert blussing kan absolutt føre til ulykker. Dog er ikke jeg en av klovnene som roper "Ut med pakket!" da det fyres opp en bluss eller tre på Felt Z på Brann Stadion. Jeg syntes bare det er herlig, og når det blir fyrt opp såppas skjeldent så er jeg på det som "OK". Dobbeltmoral vil noen påstå, men jeg håper dere tar poenget mitt. Det som er synd er jo at klubbene blir straffet med skyhøye bøter hver gang det blir fyrt opp en bluss..

 

Sto for øvrig midt inni folkemassen under gullfeiringen i høst i Bergen - og der var det en person som delte ut sikkert 20 bluss som ble fyrt opp rundtom der jeg sto. Det var ganske grusomt, da det haglet et eller annet svidd stoff som kom fra de bengalske lysene. :p Var glad jeg hadde hette på meg, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Blussing og røykbomber er fantastisk. Det er jo pyro generelt uansett. Deler deres synspunkter om at det ikke bør gjøres av hvem som helst, og om man må blusse, så burde man "øve" på å holde et bengalsk lys før man gjør det blant folk. Det er jo tross alt ganske varmt.=)

 

Absolutt. Bluss er helt fantastisk. Er ikke så vanskelig å holde en bluss, men om det er galskap på tribunene (det er som oftest i slike situasjoner at en bluss tennes på norske tribuner), så kan det fort komme utav kontroll, dersom han som blusser ikke har peiling på hvordan å kontrollere den.

Lenke til kommentar
Blussing og røykbomber er fantastisk. Det er jo pyro generelt uansett. Deler deres synspunkter om at det ikke bør gjøres av hvem som helst, og om man må blusse, så burde man "øve" på å holde et bengalsk lys før man gjør det blant folk. Det er jo tross alt ganske varmt.=)

 

Absolutt. Bluss er helt fantastisk. Er ikke så vanskelig å holde en bluss, men om det er galskap på tribunene (det er som oftest i slike situasjoner at en bluss tennes på norske tribuner), så kan det fort komme utav kontroll, dersom han som blusser ikke har peiling på hvordan å kontrollere den.

Organisert bluss blir nok pent for øyet ^^

Lenke til kommentar
Blussing og røykbomber er fantastisk. Det er jo pyro generelt uansett. Deler deres synspunkter om at det ikke bør gjøres av hvem som helst, og om man må blusse, så burde man "øve" på å holde et bengalsk lys før man gjør det blant folk. Det er jo tross alt ganske varmt.=)

 

Absolutt. Bluss er helt fantastisk. Er ikke så vanskelig å holde en bluss, men om det er galskap på tribunene (det er som oftest i slike situasjoner at en bluss tennes på norske tribuner), så kan det fort komme utav kontroll, dersom han som blusser ikke har peiling på hvordan å kontrollere den.

Organisert bluss blir nok pent for øyet ^^

Som for eksempel her:

Lenke til kommentar
Nja, ble ikke helt imponert over den brann-blussinga, den fra Basel var mye bedre hvertfall! Blussing skal pågå på tribunene, ikke på indre bane.

 

Du ble muligens ikke like imponert fordi Basels blussing var mye mer intenst? :) Noe slikt har aldri forekommet på et norsk fotballstadion, så det er ikke vits i å håpe på at noe slikt skal skje her til lands, i allefall.

 

Naturligvis er ikke organisert blussing like tøfft som det vi ser fra sydlige trakter, men tinnsoldatblussing er ganske stilig.

 

Uansett syntes jeg LYD er viktigere enn FARGER på en fotballstadion. :wee:

Lenke til kommentar
Nja, ble ikke helt imponert over den brann-blussinga, den fra Basel var mye bedre hvertfall! Blussing skal pågå på tribunene, ikke på indre bane.

 

Du ble muligens ikke like imponert fordi Basels blussing var mye mer intenst? :) Noe slikt har aldri forekommet på et norsk fotballstadion, så det er ikke vits i å håpe på at noe slikt skal skje her til lands, i allefall.

 

Naturligvis er ikke organisert blussing like tøfft som det vi ser fra sydlige trakter, men tinnsoldatblussing er ganske stilig.

 

Uansett syntes jeg LYD er viktigere enn FARGER på en fotballstadion. :wee:

Noen gang sett/hørt supportere som holder kjeft etter blussing? ;)

Det får jo som regel opp stemninga :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...