Gå til innhold

XP1700+ Tbred overklokking


Anbefalte innlegg

Har en XP1700+ kjøpt hos waterheads.dk 01.01.03

Standard V core er 1,65V (ifølge Sisoft Sandra og auto instilling i bios)

Er dette garantert en Tred B?

 

Kjører den på 2,1V :o

Vurderer å gi den 0,05V mer for å se om jeg kan kjøre 10x222

Swiftech 462+ luft med en Enermax 80mm på full guffe

 

Vil kjølingen min være god nok til dette?

 

Grunnen til at jeg ikke kjører 80-120 funnel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis prosessoren er kjøpt på waterheads, så må det vel være en TbredB!? Ellers kan kanskje utdraget nedenfor hjelpe deg..;

1700+  

 

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX1700DMT3C, that's a Palomino.  

 

TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DLT3C, that's a Thoroughbred A.  

 

TBredB: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DUT3C, that's a Thoroughbred B.  

 

If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB.  

 

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB.  

 

As of now (1/15/03), all TBredBs sold at this speed are low-end "J" TBredBs.

Ellers må du vel bare teste ut om kjølingen er god nok.. Hva er temperaturen nå? Må innrømme at en vcore på 2,1V hørtes ganske heftig ut, men jeg vet dessverre ikke om CPU kan ta skade av dette.. Vil derimot tro at så lenge PC-en er kald og stabil, så må jo kjølingen være god nok!?

 

Selv kjøper jeg snart en XP2100+ TbredB og på mitt EPoX 8K3A+ har jeg muligheten til 2,2V. Med en Alpha Pal 8045 så håper jeg på *sweet* überklokking! 8)

 

Fin overklokking btw, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Hva er temeraturen på CPU da?

Når man kommer så høyt så vil ikke god kjøling motvirke alle effektene av høy core voltage..

 

Jeg er nå oppe i 37c idle 44c load

 

222x9,5 @ 2,1V (2,075V i bios men 2,1 blir snittet)

har 4,90-4,95V på 5V linjen (Enermax 431W PSU)

 

Men om jeg øker V core til 2,1 (blir ca 2,15V i snitt) øker tempene drastisk

Så jeg holder meg til 2,075V (2,1V snitt).

Lenke til kommentar
Jeg trodde nå ikke xp1700+ kom som tbred B.

Men nå har ikke jeg veldig peiling på xp prosessorer.

 

mange som ikke tror det. XP1700'en på komplett.no er t-bred B.

 

XP1700+ Tbred finnes i B revisjon ja.. hvordan skulle man ellers klart godt over 2Ghz.. Pga artiktekturen på Tbred A så er det tilnærmet umulig å komme over 1,9-2.0 Ghz.. tror dette er pga den EMI som oppstår ved så høye hastigheter lager for mye krøll til at det fungerer. Det er defor de har lagt inn et lag ekstra i Tbred B som reduserer EMI problemet.

Lenke til kommentar

Men jeg må kjøle mosfet på mitt Epox 8RDA+ før de brenner opp :o

 

Takker for tipset, Arne Anka og Formann... Dette hadde luktet svidd om kort tid :o

 

Sliter litt med å kjøle dem desverre da de ikke ligger helt rett, men jeg mener å huske å ha sett en enkel kjøleblokk laget av to kobberrør. Litt lite kjøling til mer avenserte komponenter men det burde vel holde til mosfets og SB (og kanskje VGA ram).

Lenke til kommentar
Jeg trodde nå ikke xp1700+ kom som tbred B.

Men nå har ikke jeg veldig peiling på xp prosessorer.

 

mange som ikke tror det. XP1700'en på komplett.no er t-bred B.

 

Hvordan vet du dette? 100% sikker? Bestillte XP1700+ fra waterhead.dk for nøyaktig 7 minutter siden og tror jeg avbestiller hvis du er 100% sikker i din sak.

Lenke til kommentar
Jeg trodde nå ikke xp1700+ kom som tbred B.

Men nå har ikke jeg veldig peiling på xp prosessorer.

 

mange som ikke tror det. XP1700'en på komplett.no er t-bred B.

 

Hvordan vet du dette? 100% sikker? Bestillte XP1700+ fra waterhead.dk for nøyaktig 7 minutter siden og tror jeg avbestiller hvis du er 100% sikker i din sak.

 

Det står jo AXDA1700DUT3C som skal være en T-bred B ifølge overclockers.com. Jeg har heller aldri sett en T-bred A med det produktnavnet.

TBredB: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DUT3C, that's a Thoroughbred B.

 

Hvis du vil ha en sikret bra prosessor så kjøp hos waterheads, fordi hvis du kjøper hos komplett så kan du også få JIUCB stepping, og den er ikke så bra som den extreme steppingen hos waterheads.

 

Selv gidder jeg ikke bestille fra waterheads pga pris og leveringstid, satser heller på å få noe bra fra komplett.no (selv om det er en stor sjangs å ta).

Lenke til kommentar
Jeg har nå sjekket steppingen på min som ble bestillt hos waterheads 01.01.03 (XP1700+ super stepping @ 2,1Ghz).

 

Det er en:

 

AXDA1700DLT3C

AJUGA0247WPBW

 

:cry:

 

Får vel ta meg en tur til en datashappe og se om de har noe bedre....

 

Haha... "super stepping" du liksom.. du sitter igjen med en T-bred A. For en elendig sjappe. Det er ikke verdt å kjøpe XP1700 der, blir fort dyrt og etter hva jeg har lest tar det nesten en måned før du får produktet i hus.

Lenke til kommentar
Jeg har nå sjekket steppingen på min som ble bestillt hos waterheads 01.01.03 (XP1700+ super stepping @ 2,1Ghz).  

 

Det er en:

 

AXDA1700DLT3C

AJUGA0247WPBW

 

:cry:  

 

Får vel ta meg en tur til en datashappe og se om de har noe bedre....

Det är skillnad på Super Stepping / Super Extreme Stepping

Lenke til kommentar
Jeg har nå sjekket steppingen på min som ble bestillt hos waterheads 01.01.03 (XP1700+ super stepping @ 2,1Ghz).  

 

Det er en:

 

AXDA1700DLT3C

AJUGA0247WPBW

 

:cry:  

 

Får vel ta meg en tur til en datashappe og se om de har noe bedre....

Det är skillnad på Super Stepping / Super Extreme Stepping

 

Da jeg bestillte eksisterte ikke super extreme stepping....

Men CPU`en er ustabil ved 166x11,5 1,85V (1909Mhz som skulle være garantert hastighet). Men jeg har god kjøling så jeg kjører 2.1V (gav stabilitet opp til 222x9.5). Det er uansett siste gang jeg "tror på julenissen" og bestilller CPU fra waterheads.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...