Gå til innhold

Oppdrag på elektronikk


Anbefalte innlegg

Kretsen som dør er nok dessverre ikke for allmenheten.

Jeg håper du kan ta litt kritikk, og jeg skal være så fair som mulig

Hvordan kan du overhodet håpe å få noen interesserte, når absolutt alt er hemmelig?

Jeg mener:

* Ikke skal vi få vite hvordan deler av kretsen ser ut.

* Ikke skal vi få vite noe om motoren.

* ...Og det ene med det andre.

Hva er da vitsen med å gå på et offentlig fora og spørre etter hjelp?

Det kan vel hende at jeg kunne blitt interessert i å hjelpe, men når jeg ikke får vite noenting, så kan jeg jo engang ikke vite om jeg har kunskap nok til å hjelpe.

Ja, jeg er en selvbygger, med rimelig allsidige kunnskaper innenfor elektronikk, men langt ifra noen ekspert

 

Dessuten, så burde du passe på så oppfinnelsen/ideen din ikke havner ut i det ''tomme patent-intet'', for da kan det bli virkelig lenge til at noen får se noe lignende igjen. Det er derfor mange av dagens oppfinnere går ''open source'' med sakene sine istedet. Da ligger det helt åpent, og INGEN særinteresser kan begrave kunskap og ideer.

Endret av runmad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen spørsmål (du må gjerne la være å svare på dem dersom du frykter for å fortelle for mye om ideen)

 

Er det motoren i seg selv som er nyvinningen ? Eller er det en standard elektromotor

Dersom motoren er nyvinningen er det motoren som tar livet av elektronikken ?

 

Er motoren induktiv (har den spoler er den det) i så fall er det tatt hensyn til strømmene som går gjennom elektronikken når man skrur motoren av f.eks med PWM, kan det være disse strømmene som tar livet av elektronikken.

Lenke til kommentar
Kretsen som dør er nok dessverre ikke for allmenheten.

Jeg håper du kan ta litt kritikk, og jeg skal være så fair som mulig

Hvordan kan du overhodet håpe å få noen interesserte, når absolutt alt er hemmelig?

Jeg mener:

* Ikke skal vi få vite hvordan deler av kretsen ser ut.

* Ikke skal vi få vite noe om motoren.

* ...Og det ene med det andre.

Hva er da vitsen med å gå på et offentlig fora og spørre etter hjelp?

Det kan vel hende at jeg kunne blitt interessert i å hjelpe, men når jeg ikke får vite noenting, så kan jeg jo engang ikke vite om jeg har kunskap nok til å hjelpe.

Ja, jeg er en selvbygger, med rimelig allsidige kunnskaper innenfor elektronikk, men langt ifra noen ekspert

 

Dessuten, så burde du passe på så oppfinnelsen/ideen din ikke havner ut i det ''tomme patent-intet'', for da kan det bli virkelig lenge til at noen får se noe lignende igjen. Det er derfor mange av dagens oppfinnere går ''open source'' med sakene sine istedet. Da ligger det helt åpent, og INGEN særinteresser kan begrave kunskap og ideer.

 

Selvfølgelig er det ikke tanken at man skal oppgi noe som helst her. Formålet med denne tråden er private henvendelser for evt. møte og lage en avtale samt taushetspliktsskjema.

Lenke til kommentar
Noen spørsmål (du må gjerne la være å svare på dem dersom du frykter for å fortelle for mye om ideen)

 

Er det motoren i seg selv som er nyvinningen ? Eller er det en standard elektromotor

Dersom motoren er nyvinningen er det motoren som tar livet av elektronikken ?

 

Er motoren induktiv (har den spoler er den det) i så fall er det tatt hensyn til strømmene som går gjennom elektronikken når man skrur motoren av f.eks med PWM, kan det være disse strømmene som tar livet av elektronikken.

 

Alt er nyvinning.

Selvfølgelig induktiv motor. Det må være strømmer som kvelder alt. Noe vi gjør galt som ingen av oss ulærde klarer å finne ut av.

 

søk etter MR2i på forumet og les de to andre trådene hans... tipper det er det samme han driver med enda...

 

eller bare klikk her...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=894614&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=805139&hl=

 

Stemmer. Det jeg drev med den gang var forløperen til det vi driver med i dag.

Lenke til kommentar
Noen spørsmål (du må gjerne la være å svare på dem dersom du frykter for å fortelle for mye om ideen)

 

Er det motoren i seg selv som er nyvinningen ? Eller er det en standard elektromotor

Dersom motoren er nyvinningen er det motoren som tar livet av elektronikken ?

 

Er motoren induktiv (har den spoler er den det) i så fall er det tatt hensyn til strømmene som går gjennom elektronikken når man skrur motoren av f.eks med PWM, kan det være disse strømmene som tar livet av elektronikken.

 

Alt er nyvinning.

Selvfølgelig induktiv motor. Det må være strømmer som kvelder alt. Noe vi gjør galt som ingen av oss ulærde klarer å finne ut av.

 

 

Stemmer. Det jeg drev med den gang var forløperen til det vi driver med i dag.

 

Dersom du tar kontakt privat og jeg får nok informasjon til å sette meg inni problemstillingen kan vi diskutere hva vi gjør videre.

Men uten mer informasjon enn det som har blitt gitt her, er det umulig å komme med noe konstruktivt.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som elektroingeniør i ABB, blant annet med elektronikk, motorer og generatorer. Jeg uttaler meg som privatperson, ikke på vegne av ABB.

 

ABB er en av verdens største og ledende elektromotorprodusenter. De har roterende maskiner med virkningsgrad på over 96%. De siste 4% er uhyre vanskelig å fjerne. Du har f.eks tap i lagre, kjølesystem og magnetiske kretser. Vanskelig å gjøre noe med, med mindre man er villig til å bruke ekstreme temperaturer (superledere) og andre dyre løsninger.

 

Selv er jeg oppfinner og kan vurdere realismen av prosjektet ditt. Hvis du ikke har patent allerede så kan du gå til patentkontoret og få deres vurdering. De har selvsagt taushetsplikt.

 

På basis av min erfaring kan jeg si at enkelte motorer har et forbedringspotensiale når det gjelder størrelse/volum. Men tro ikke at dette ikke forskes på, det meste er tenkt ut. Hva virkningsgrad angår regner jeg med du er skolert nok til å skjønne at det ikke kan lages evighetsmaskiner.

 

Basert på dine innlegg går jeg utifra at du jobber med opplading av kondensatorer. Bare denne oppladingen av kondensatorene er nok til å komme med et tap. Maskinen virker også komplisert, noe som industrien absolutt ikke liker. Motorer på være pålitelige.

 

Hvem var forresten kontaktpersonen din hos SINTEF. Vi bruker dem stadig og mitt inntrykk av dem er at de hjelper alle med penger..

 

Jeg har eget firma som driver med R&D. Kontakt meg på [email protected] hvis du vil ha hjelp med design av kretser eller råd.

 

Er det noen her som tar på seg oppdrag på å designe kretser? Fortrinnsvis Hedmark.

Dette gjelder et prosjekt som er under utvikling.

 

Mer info fåes ved henvendelse via melding.

 

Betalt etter avtale. Ansettelse i bedrift kan være mulig dersom alt går som de skal, dersom dette er ønskelig.

 

Vi har prøvd å bestille alt ferdig hos 11 bedrifter i Norge, uten noe som helst av respons og prøver derfor denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...