Gå til innhold

Krtitikk på dan-inge.flobergseter.net


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har spurt om kritikk før på samme design, å jeg ser ikke at så mye har endret seg..

 

Dersom jeg ser på siden din fra den vinkelen at "Du er eller prøver å bli en designer" så

får du ikke på noen måte skryt, ikke av meg iallefall.

 

Siden er uproposjonert (se: kolonner)

Preget av dårlig jpg komprimering

Hakket grafikk (se: hovedrammen)

Totalt mangel av kontraster

Litt sånn "1999-fronpage-style-design" (se: navigasjon)

Hva er poenget med headeren?

Hvorfor er "logoen"/navnet høyrejustert

Alt for mye standard photoshop effekter (glow, blur)

Effekten med beskrivelse av meny-punktene som havner på HØYRE SIDE er idiotisk

 

Siden din er totalt dårlig gjennomført.. men du er ingen webutvikler, la siden være slik den er å vis den

frem til venner og familie, til det duger den :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har med andre ord mye å lære :).

Har du tips til sider som jeg kan lese på og lære av.

Grunnlegende design eller noe kanskje ? :)

 

Har sett litt på typografi i det siste og prøver å bli bedre på det. Men tips til sider der, tar jeg gjerne i mot.

 

Headeren var til nå png, men den ble så sykt stor 684kb så gjorde den om til jpg (dårlig valg kanskje?). Poenget med den, vet ikke helt, måtte bare ha noe på toppen følte jeg:|.

Høyre stilte logoen for jeg syntes den passet der, dette er kanskje mangel på design forståelse fra min side?

 

Det samme som tidligere er sagt gjelder sikkert effektene, men at synes det er mye mindre enn hva det var før.

 

Effekten med beskrivelse burde komme bort ? flyttes til å dukke opp på venstre side der linkene står?

 

At siden er totalt dårlig gjennomført synes jeg er å ta hardt i. Med tanke på standaren som ofte er på hjemmesider, synes jeg selv i alle fall å ha klart meg greit. Men som du sier, jeg er ingen webutvikler.

Men uansett webutvikler eller ikke ,så vil jeg ha et godt resultat, samt synes det er en fin hobby.

 

Tips ja takk :)

Lenke til kommentar

Runde kanter var veldig populært for noen år siden, og jeg mener nå at man bør være forsiktig med å bruke for mye av dem. Tenker da spesielt på menyen. Jeg ville satt meny-elementene litt mer sammen, og fjernet de runde hjørnene på dem. I tillegg ville jeg latt den fylle ut hele venstre-kolonne, ikke bare midt på. Meny-hoveren er ikke heller det peneste jeg har sett (for mye inner-glow). Bakgrunnen er litt trist. Hva med å bruke litt mer farger? Slik den er nå, har du bare (grovt sett) bare én farge, blå. De to W3C-knappene i bunnen passer heller ikke inn. Fjern dem, og legg heller en link til validatoren i footeren.

 

Siden går an, men jeg får ikke akkurat noen "Wow!"-følelse av den. Ikke gi opp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...