Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Motsatte drikkeproblemer! Forslag?


Gjest gutt16

Anbefalte innlegg

Gjest gutt16

Hei.

 

Er en gutt på 16 år som har et lite drikkeproblem(ikke den dårlige veien :p )

 

Jeg er lite på fester, men når jeg en gang i blant er så er jeg alltid edru. Dette er fordi jeg ikke liker øl. Jeg kan ikke fordra det og spyr nesten av lukta( og ja, har prøvd å venne meg til det.) Jeg liker rusbrus og cider, men det er jo på en måte stemplet som jente-drikker og synes det blir litt rart om jeg kommer med det.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er heller ikke noe spesielt glad i øl. Presset meg i det de første gangene jeg var på fest, var så vidt det ikke kom opp igjen. Begynte å ha med meg cider på fest, enkelte kommenterte det, men jeg brydde meg ikke noe særlig om det. Skikkelig kompiser bryr seg innerest ikke om det, de bare sier det litt for å være tøff, jenter bryr seg iallfall ikke.

 

Om du ikke vil drikke cider så finnes det mye annet du kan drikke. Vodka blandet ut med brus. Du kan blande ut ganske mye, så får du liten alkoholprosent. Evt. så kan du kjøpe Martini Bianco og blande 50/50 med Sprite.

 

Uansett, at du ikke liker øl bør folk finne seg i. Folk som bryr seg nevneverdig om hva du drikker på fest konsentrer seg for lite om å ha det artig!

 

Edit:

Konklusjon: Gi faen i hva de andre synes og drikk cider!

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Slet faktisk med noe av det samme, bare ikke like ekstremt.

 

Løsningen for meg var å alltid kjøre 2x cider i starten for så å gå over til sprit generøst blandet ut. Vil ikke bli dritings alt for fort heller.

 

Gjerne billigere med spirit og, hvis du kjøper de billige merkene.

 

Edit; Selvfølgelig bør du også drite totalt i hva andre mener om hva du drikker, men ønsker du ett alternativ til øl så har du det her.

Endret av jossda
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Du kan gi en god faen i andre, og drikke cideren og rusbrusen din. De som kommenterer hva du drikker er bare ute etter å tøffe seg. Det forteller litt om deres modenhet. Det andre alternativet er å gå over til sprit eller vin.

Lenke til kommentar

Ahh, minnene kjem tilbake frå mi eiga tid som eksperimentell 16-åring.

 

Martini Bianco, som nevnt tidlegare i tråden, blanda med Cola og ein skvett sitron var ein slager. Kvitvin gjekk og ned på høgkant, til tider blanda 50/50 med martini. (Kvalmt.)

 

Rusbrus, eller alkopop som det heitte i dei dagar, er ingenting å skjemmast over. Er det rusen du er ute etter, så er det vel ikkje andre si sak korleis du oppnår han?

 

Kva du drikk, og kor mykje, er ikkje nokon andre si sak.

 

Men, drikk med måte, den ultimate kvelden er den du hugsar, og som du slepp å angre på dagen derpå.

Lenke til kommentar

likte øl helt til eg drakk en for mye og 5 til en kveld (da var eg 15 eller what the faack) det tok meg så mye som 2 år før eg prøvde megpå øl igjen, det eg gjorde var å alltid la noe øl stå i kjølekjapet på hybelen, og så åpne en øl i ny å ne sann annenhver dag, og få den i meg i mitt eget tempo. etter 6-7 år spredd utover 2 uker, kunne en fint drikke det uten å få noe brekninger (uten bunnslevet, æsj). etter 2-3 fyll kunne eg drikke det som brus (sannhet med modifikasjoner). grunnen til at eg gjorde dette er fordi eg snart er atten, men føler alderen ikke har noe spess å si så lenge man ikke er altfor ung. og når eg fyller 18 og skal inn på puben for første gang og for første gang KJØPE meg en øl. så skal eg faen meg nyte den, og sie "ah...".

 

 

men om du skal lære deg å like øl, for all del ikke begjynn med odin! for det smaker hest. ta hansa eller noe av de andre mainstream merkene.

 

 

og drikk den kald. men cider/sprit/vin funker fint, det var mitt drivstoff i 2 år. men følte selv at eg møte bytte over til øl, på grunn av økonomi og diverse. selv om eg omtrent alldri ble dissa av vennene mine for å drikke cider, så følte eg meg litt sær på en måte.

 

 

øl smaker like ille for alle sammen i starten, selv om noen kommer å roper "øøøl for livet eg elsker det!!!!!!" så skal du vite at de.... lyver.

Lenke til kommentar

problemet ditt lillemann er at du drikker øl av dårlig kvalitet (feks tuborg). jeg lar aldri tuborg komme i nærheten av min gane (med mindre det er tuborg fra danmark.) jeg vil anbefale deg hansa premium, eller corona, slik som han over anbefaler. Ringnes grillpils er også lettdrikkelig.

Jeg hadde vel samme oppfatningen av øl når jeg var 16år. Problemet var da at jeg alltid drakk varmt øl av dårlig kvalitet.

 

så lenge øl'et er kaldt så er mye gjort!

Lenke til kommentar

Kan ikke fordra øl selv. Har prøvd meg mange ganger på det og har vært med på å spille ølspill, osv, men det er ikke noe for meg. Jeg drikker cider, drinker, Tequila, Konjakk, vin, etc.

 

Funker bare flott det. Aldri fått hørt noe om at det er jentedrikker og ikke at jeg hadde brydd meg uansett. Jeg drikker da det jeg liker å drikke :)

Lenke til kommentar

Ett lite tips til å få det til å gå ned lettere er å ha veldig kald øl.. Ett anna ett er at før du tar en slurk, så puster du inn, etter du har tatt en slurk, så puster du rett å slett ut igjen, da slipper du litt av den breske smaken som folk flest ikke liker i begynnelsen...

 

Prøve deg fram bland forskjellige øl som nevnt over er og en god ting, jeg kan ikke fordra vanlig hansa, men hansa fatøl er derimot en av de typene øl jeg syns smaker godt!

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke øl da jeg begynnte å drekke jeg heller, men man må bare tvinge det innpå, gjerne styrt siden man ikke kjenner smaken før siste svelget. Bit sammen tenna og pust ut etterpå så du ikke brekker deg. Evntuellt så kan du begynne med å drekke cider og slikt, det meste går ned når man er full/brisen

Lenke til kommentar

bare gled deg til den dagen du liker øl:) Den kommer før eller siden.

 

I mellomtiden får du bare drikke Cideren din og kose deg. Ingen bryr seg om hva du drikker. Eneste er at man har en lei tendens til å bli dårlig av mye cider, så pass på.

 

Ellers er lys øl mildere og smaker bedre. Så sommer-øl'er osv, pleier å være bra!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...