Gå til innhold

XP 2400 T-Bred vs. XP 2500 Barton, STOR forskjell?


Anbefalte innlegg

Er det mer forskjell i ytelse på XP2500 med Barton kjerne og en XP2400 med T-bred kjerne enn det navnet tilsvarer? Er barton verdt de 400 kronene ekstra i forhold til T-bred? Vet at Barton har dobbelt så stor Nivå 2 cache i forhold til T-Bred, vil dette være merkbart i STOR grad i forhold til T-Bred CPU'er?

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, du vil ikke merke noe forskjell uansett hvilken du velger.

 

2400 har høyere klokkefrekvens enn 2500, derfor kan den i noen tilfeller være raskere enn 2500. Les tester på internett hvis du vil finne ut mer. (Da på store, engelske sider. De tester mye grundigere enn norske.)

Lenke til kommentar

Den blir nå ikke noe varmere av å øke fsb til 166 om du passer på å senke muliplyeren. Eneste er nortbridgen, men mange Nforce2 kort som bruker passiv kjøling(Asus A7N8X) på den og klarer greit 166fsb. Men om du vil ha en helt stille Pc må du nok enten bruke C3(via's prossesor), underklokke Amd prosessoren veldig(senke muliplyeren) eller det kuleste, vankjøling.

Lenke til kommentar
Den blir nå ikke noe varmere av å øke fsb til 166 om du passer på å senke muliplyeren. Eneste er nortbridgen, men mange Nforce2 kort som bruker passiv kjøling(Asus A7N8X) på den og klarer greit 166fsb. Men om du vil ha en helt stille Pc må du nok enten bruke C3(via's prossesor), underklokke Amd prosessoren veldig(senke muliplyeren) eller det kuleste, vankjøling.

 

Vel. da jeg kjøpte nye deler tenkte jeg faktisk på en XP2100 og stille ned muliolyeren og opp fsb'en på et Nforse2 kort men fikk høre det ikke gikk. Så før Barton kom måtte jeg ha en XP2600 for å få 333 fsb men denne var litt i det dyreste laget.

Lenke til kommentar

XP2400+ er et klart bedre kjøp, har du et Nforce2 hk så låser den opp multplier automatisk, har du ikke nforce2 så er det ikke akkurat vanskelig og låse den opp med blyant eller strøm ledende lakk. Bare koble sammen siste L3 Bru på cpuen. Og da kan du kjøre fsb på 166mhz og multiplier på 12.5 uten at den blir noe varmere du vil da få XP2600+ hastighet. Eneste fordel med Barton XP2500+ er Cachen, men du vil få bedre ytelse med en opplåst XP2400+ 8)

Jeg er meget fornøyd med min selv :D

Lenke til kommentar

Vel. da jeg kjøpte nye deler tenkte jeg faktisk på en XP2100 og stille ned multiplyeren og opp fsb'en på et Nforce2 kort men fikk høre det ikke gikk.

Og det kan de ha helt rett i. Grunnen er at 2100+ også selges som tbredA og Pallimo, 2 kjerner som ikke låses opp av Nforce2. Det er bare TbredB som Nforce 2 kan låse opp muliplyeren på av seg slev. Heldigvis laged 2400+ bare med TbredB, så der er man sikret å kunne unlokke den.

Lenke til kommentar

Sitter her med en XP2500+ på Abit KX7 333 hk og eg måtte ikkje låse opp cpu'en for å stille på multiplayeren. Om XP2500+ er en bra oc cpu? JA. Køyrer den no på 185 X 12,5 = 2317 og Vcore på 1,7 (det er nesten 500 MHz oc). Xp2500+ får høgare poeng en XP2400+ ved samme hastighet i (nesten) alle tester. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...