Gå til innhold

Er egentlig AoC et mmorpg spill?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg synes også det er litt kjedelig at det er såpass utrolig mye instancing, men med tanke på at spillet har player collision så er det vel kanskje greit for å slippe griefing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste som har plaget meg med AoC hitill er at NPCene sluttet å snakke etter Tortage, men man kan ikke forvente at Funcom skal ha Quest givers som snakker hele veien til 80 (fordi det hadde sprengt budgettet).

 

Feil. Jeg har møtt på flere NPCer etter Tortage som snakker.

 

Og til deg som fabler om maks 60 FPS: Jeg har hatt 150 FPS med absolutt alt (video og lyd) på maks under normal spilling (ikke titte inn i en vegg osv.) i ei hule jeg var alene i (utenom NPCs/mobs da).

 

Ellers ser jeg flere som bare tror og gjetter ting og tang. Stå på! Det er morro lesning.

Lenke til kommentar
Jeg betalte 5300,- for min pc.. og jeg spiller AoC på maks :)

 

Koster ikke mye for en passe bra pc!

 

 

Dette er noe folk flest ikke skjønner ! Folk gidder ikke sette seg inn i ting og tang , det er litt synd .

Folk babler om PCer med bra hardware og lav frames i Conan , jeg veta faen hva dem gjør feil , skulle GJERNE vært der og hjulpet dem ;)

 

Jeg mimrer om den gangen jeg gav 7000 kroner for en Celeron 300A cpu , det var tider det !

Ikke alle spiller på en massiv 1280x1024 17" lcd til 2000 kroner fra elkjøp da.

 

Carl :)

 

Jepp, må nesten le litt av de som klager på de som klager på dårlig framerates..

Har selv en skjerm av større kaliber og da sier det seg selv at med maks oppløsning vil det kreve en god del mer kraft av pcen enn de som kjører maksoppløsning på en 17"..

Så dere som skryter av at dere får kjørt aoc med alt på max med en pc til 5000, skaff en stor skjerm og se hvor godt pcen deres yter da.

 

Selv kjører jeg aoc med en snitt fps på 30(100fps+ i dungeons) med alt på high og 4xaa - om jeg skrur ned til 1280x1024 så har jeg noe mellom 50-100fps i snitt og det med 16xAA :)

Endret av ultraaa
Lenke til kommentar

Greit nok at noen ikke liker instancing av sonene. Selv har jeg ikke noen problemer med det da det er en smart måte å ungå lagg og at 300 personer står i kø for å drepe samme mob for et quest. Sonene blir uansett ikke delt opp i instancer før en viss mengde spillere befinner seg i den samme sonen, så det er ikke slik at man er alene i feks Wild Lands. Min spillopplevelse i AOC ville vært betraktelig redusert hvis spillet hadde vært som åpningsdagen av TBC. I tillegg er jeg vant til det fra mange års spilling av Everquest 2.

Men, må si jeg blir overasket over at folk som ikke liker at Funcom har valgt instancing av overbefolkede områder bruker WoW som et eksempel på et MMO som ikke bruker instancer. Nesten hele PVE og PVP delene av WoW er jo bygget opp rundt instancer. Ja, WoW har store fantasiske områder som er åpne, men store deler av spillet foregår uansett i instancer. Battlegrounds er instancer og allt fra RFC til Sunwell raid-sonen er instancer.

Hvis man er en person som mener at instancing er en uting i MMOs, ville jeg heller ha referert til Vanguard eller Lineage 2 som er helt instance-frie spill.

Lenke til kommentar
Jepp, må nesten le litt av de som klager på de som klager på dårlig framerates..

Har selv en skjerm av større kaliber og da sier det seg selv at med maks oppløsning vil det kreve en god del mer kraft av pcen enn de som kjører maksoppløsning på en 17"..

Så dere som skryter av at dere får kjørt aoc med alt på max med en pc til 5000, skaff en stor skjerm og se hvor godt pcen deres yter da.

 

Selv kjører jeg aoc med en snitt fps på 30(100fps+ i dungeons) med alt på high og 4xaa - om jeg skrur ned til 1280x1024 så har jeg noe mellom 50-100fps i snitt og det med 16xAA :)

 

Er vel ikke min feil at folk absolutt skal HA større og mer krevende oppløsninger på skjermene?

 

Jeg har en 19" LCD kjørende med 1280x1024, det er stort nok til spilling imo.

 

Pc til 5300:

AMD X2 6000+ 3ghz (denne kunne like gjerne vært fra Intel, da de har CPUer til den prisen)

2gb 800mhz Ballistix ram (oppgradert til 4gb, men merker ikke store forskjellen).

8800GT 512mb

hovedkort + PSU

 

Dette drar AoC og andre nye spill helt greit på 1280x1024.

Lenke til kommentar
savner at det ikke er like åpent som wow :(

 

 

Greit nok at noen ikke liker instancing av sonene. Selv har jeg ikke noen problemer med det da det er en smart måte å ungå lagg og at 300 personer står i kø for å drepe samme mob for et quest. Sonene blir uansett ikke delt opp i instancer før en viss mengde spillere befinner seg i den samme sonen, så det er ikke slik at man er alene i feks Wild Lands. Min spillopplevelse i AOC ville vært betraktelig redusert hvis spillet hadde vært som åpningsdagen av TBC. I tillegg er jeg vant til det fra mange års spilling av Everquest 2.

Men, må si jeg blir overasket over at folk som ikke liker at Funcom har valgt instancing av overbefolkede områder bruker WoW som et eksempel på et MMO som ikke bruker instancer. Nesten hele PVE og PVP delene av WoW er jo bygget opp rundt instancer. Ja, WoW har store fantasiske områder som er åpne, men store deler av spillet foregår uansett i instancer. Battlegrounds er instancer og allt fra RFC til Sunwell raid-sonen er instancer.

Hvis man er en person som mener at instancing er en uting i MMOs, ville jeg heller ha referert til Vanguard eller Lineage 2 som er helt instance-frie spill.

 

Enig i en del av argumentasjonen din, men du må ikke glemme at du i WoW kan få en helt grei spillopplevelse uten noensinne gå inn i en instanced dungeon/minigame eller en loadingscreen. I Conan blir de en naturlig del av spillet du møter på hele tiden. På en av de første questene jeg gjorde da jeg dro fra Tortage var en der jeg skulle levere en pakke fra Conall til Khemi, det betyr jo 6 loadingscreens eller noe (dog, loadingscreens med pen artwork og musikk). Ventetiden er jo ikke akuratt en stor uting, det blir bare pirk å whine på det å tape 1-2min spilletid. Noe av det jeg synes er mest ødeleggende med sonene i Aoc er at de er firkantede. Se for eksempel på Conarch Valley, ikke bare er zonen firkantet, den er rammet inn, og prøver du å gå ut i grensene møter du bare på en massiv vegg. Zonene har 1, kanskje 2 innganger. Det føles ikke som en verden, rett og slett. Det føles mer som å fore inn forskjellige disketter til forskjellige spill.

Lenke til kommentar

Hele diskusjonen er latterlig, slik som jeg ser det

så er det wow fanboys som ikke ser på AoC som et mmo

fordi det ikke er som WoW. AO og EQ bruker instansering

og er gamle mmo's som i aller høyeste grad er MMO'S!

 

Blir så irritert av folk som HELE tiden enten skal

sammenligne alle mmo's med wow eller kritisere fordi

noe er gjort annerledes. Men om jeg skal sammenligne

med wow så skal jeg si med hånden på hjertet si at jeg

er MYE mer glad i 5-10 sec loading enn 8 min på gryphon

og så vente på båt i 5 min og så 6 min på gryphon!

Lenke til kommentar
Gi Funcom litt tid å pusse opp spillet?

Dei har brukt 5 år til det, men ytelse er veldig dårlig.

 

 

Tull og tøys ! skaff deg en bedre pc , eller spill noe enklere .

 

Er så drita lei å høre alle grinerne .

 

Conan funker veldig bra på min 2 år gamle pc med high instillinger , 16x aniso , 4X AA , 1280X1024 40-85 frames, riktignok var min PC en ganske flott spille PC for 2 år siden men vil vi at spilleutviklerene skal lage RÅTNE spill ? Er det ikke bedre at de lager spill som hardwaren må strekke seg etter enn at vi sliter med WoW grafikk i 10 år ?

 

Jeg legger merke til at de som klager har slike "billig utgaver" av noen skjermkort , som de forventer skal kjøre alt smooth . Griske på rammen er de også .

 

Et bra lydkort har også UTROLIG mye å si på ytelsen totalt . Et bra lydkort ligger på 600kr og oppover .

Kan egentlig ikke kreve så mye da... Min PC er jo 5 år gammel å kjører spillet smooth se bortifra byer da som Old Tarantia og begge to byene i Kophsaf regionen. Eller kanskje ikke veldig smooth, men det går fint å fighte mot mange mobs uten lag osv... PC-en har ikke blitt oppgradert pågrunn av hovedkortet begrenser det hele. Tenkte å beholde de gamle rambrikkene, men de er så utdaterte som kan bli. Jeg har 2Gig DDR1 som dessverre ikke lønner seg å bruke på ny pc som jeg kommer til å kjøpe snart.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
Hele diskusjonen er latterlig, slik som jeg ser det

så er det wow fanboys som ikke ser på AoC som et mmo

fordi det ikke er som WoW. AO og EQ bruker instansering

og er gamle mmo's som i aller høyeste grad er MMO'S!

 

Blir så irritert av folk som HELE tiden enten skal

sammenligne alle mmo's med wow eller kritisere fordi

noe er gjort annerledes. Men om jeg skal sammenligne

med wow så skal jeg si med hånden på hjertet si at jeg

er MYE mer glad i 5-10 sec loading enn 8 min på gryphon

og så vente på båt i 5 min og så 6 min på gryphon!

 

1# premie for dårlig nyansering og argumentering.

 

Jeg fanboier ikke, jeg argumenterer for og imot begge deler. Jeg spiller både WoW og AoC for tiden, og forklarer hva jeg liker og misliker med begge spillene.

 

AO og EQ bruker instansering

og er gamle mmo's som i aller høyeste grad er MMO'S!

 

Jeg prøver ivertfall å underbygge argumentene mine, du spytter gift på alle du er uenig med og kaller dine meninger for fakta. Hey, kan hende de faktisk er fakta, og dine syn på ting er like velkomne som alle andres. Men jeg ser heller at du prøver at du prøver å overbevise meg med rasjonelle argumenter enn å bruke ropetegn og caps.

Lenke til kommentar
1# premie for dårlig nyansering og argumentering.

 

Ta det rolig.. det er faktisk mange unger der ute som tror WoW er det eneste/første mmo'et som kom.

 

AoC er et fullverdig MMO på lik linje med WoW, men er bygd på en litt annen måte.. Forskjeller ER bra.

Hvorfor er AoC et MMO? hvis man vet betydningen av MMO så vet man at det ikke står for WoW, men et massivt multiplayer spill, noe AoC kan dokumenteres å være. 500k spillere online, i en massiv verden som også er et RPG.

 

Hva den enkelte føler når de spiller er helt opp til dem, enten liker de det. Eller så gjør de det ikke.

Lenke til kommentar
Hva den enkelte føler når de spiller er helt opp til dem, enten liker de det. Eller så gjør de det ikke.

 

Les hele posten min da, det var jo det jeg ville frem til. Men siden dette tross alt er et diskusjonsforum er det meningen at vi skal diskutere dette. Å rakke ned på det en ikke liker, for så å utrope det en selv liker som best er ikke den eneste måten, ei heller den beste, å få frem meningen sin på.

 

Å diskutere er å finne gode argumenter for sin egen sak, samt gå løs på andres argumenter og saker.

Lenke til kommentar
savner at det ikke er like åpent som wow :(

 

WoW åpent ? Er du vittig ? Si feks du vil klatre opp på et fjell der, opp på blackrock mountain eller noe. kan du det ? Nei! Aldri sett så mange usynlige vegger som i wow. Tilogmed AoC føles større, selv om det er instanced!

 

er mere åpent en AoC, uansett hva du sier. Greit at det er loading fordi AoC krever mye. Men blir forsatt hopping fram og tilbake ;)

Lenke til kommentar
En ting som er dumt med alle de instancene, det ødelegger store deler av PvP serverne...

Vi vil nok ikke få se "SS vs TM" kamper :(

hva er det du snakker om? er allered blitt slike kamper. På fury har det allerede vært et SUN gank raid som ble møtt av et RUScorp raid. Full åpen pvp. kansje sjekke opp en pvp server før du utaler deg om dette ;)

Lenke til kommentar
Jepp, må nesten le litt av de som klager på de som klager på dårlig framerates..

Har selv en skjerm av større kaliber og da sier det seg selv at med maks oppløsning vil det kreve en god del mer kraft av pcen enn de som kjører maksoppløsning på en 17"..

Så dere som skryter av at dere får kjørt aoc med alt på max med en pc til 5000, skaff en stor skjerm og se hvor godt pcen deres yter da.

 

Selv kjører jeg aoc med en snitt fps på 30(100fps+ i dungeons) med alt på high og 4xaa - om jeg skrur ned til 1280x1024 så har jeg noe mellom 50-100fps i snitt og det med 16xAA :)

 

Er vel ikke min feil at folk absolutt skal HA større og mer krevende oppløsninger på skjermene?

 

Jeg har en 19" LCD kjørende med 1280x1024, det er stort nok til spilling imo.

 

Pc til 5300:

AMD X2 6000+ 3ghz (denne kunne like gjerne vært fra Intel, da de har CPUer til den prisen)

2gb 800mhz Ballistix ram (oppgradert til 4gb, men merker ikke store forskjellen).

8800GT 512mb

hovedkort + PSU

 

Dette drar AoC og andre nye spill helt greit på 1280x1024.

Poenget er at det ikke er rart at du kjører AoC med høy framerate med en så lusen skjerm.

 

Det er revnende likegyldig om det etter din mening "er stort nok til spilling". For de som har prøvd skikkelige skjermer er det faktisk et hav av forskjell for de fleste bruksområder.

 

Carl :)

Lenke til kommentar
Jeg fanboier ikke, jeg argumenterer for og imot begge deler. Jeg spiller både WoW og AoC for tiden, og forklarer hva jeg liker og misliker med begge spillene.

 

1. Førstepremie for whining (dette er da en mmo tråd høhø)

 

Oj,

virker som jeg traff spikeren på hodet. Kom aldeles ikke

med noe personangrep på deg eller akkurat det du har skrevet,

men du føler visst at du må forsvare deg.

 

 

Er morsomt at mennesker som alltid skal komme med

argumentet "Du er upresis/lite underbyggende/har dårlige

argumentasjon" aldri begrunner dette argumentet.

Å si at jeg argumenterer dårlig gjør det ikke nødvendigvis

slik. Du er vel ikke mr fakta er du?

(Hmm tror jeg whiner litt selv :p)

 

1.premie for flaming (iallefall meget "klassisk" flaming)

 

Jeg spytter gift? Get a grip man, du argumenterer

ikke på et høyere nivå om du prater som om i en

Shakespearenovelle.

 

anyhooo, mitt tidligere skriv var siktet til tittelen

på tråden, og det er da det vi diskuterer er det ikke.

Jeg har min fulle rett til å synes at det er latterlig

å diskutere om AoC er en mmo eller ikke, hvis du hadde

lest skrivet mitt hadde du også forstått at det var

begrunnelser der.

 

Unnskyld alle andre som faktisk prøver å diskutere,

fikk bare så lyst til å slenge meg med når Maehra

startet (nå blirn nok sinna). I'm sorry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...