Gå til innhold

Mass Effect (PC), Diverse spm og svar

Anbefalte innlegg

Jeg spiller som sentinel. Det må sies, sentinel er vanskelig å spille med. Jeg har hatt en del kamper der jeg må go i mye dekning, pga lite helse.

Men det er morsomt. Siden det ikke er for lett.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at Normandy skipet er direkte ubehagelig å være på, for det første er det ingen på det jævla skipet som noensinne beveger ser bortsett fra en selv, for det andre er musikken ganske skummel, så jeg føler meg hvertfall ikke "trygg/hjemme" når jeg er der, beiner så fort jeg kan, gjør det jeg skal og fortsetter på oppdragene. Ganske dårlig immersion synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg synes at Normandy skipet er direkte ubehagelig å være på, for det første er det ingen på det jævla skipet som noensinne beveger ser bortsett fra en selv, for det andre er musikken ganske skummel, så jeg føler meg hvertfall ikke "trygg/hjemme" når jeg er der, beiner så fort jeg kan, gjør det jeg skal og fortsetter på oppdragene. Ganske dårlig immersion synes jeg.

Synes skipet er kult, plager ikke meg at det er litt dystert. Urealistisk at alle folka står på de samme stedene hver gang ja, men sånn er det jo i mange spill.

Forøvrig synes jeg "ond"/"god"-systemet er litt kjipt, for man blir jo tvunget til å være en av delene - man blir styrt.

Kan man ha flere karrierer aktive samtidig?

Man kan ihvertfall bytte mellom dem.

post-35043-1215040948_thumb.jpg

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

EDIT: Jeg sitter fast ved den bygningen på enden avaleutsk valley, prøver å gå ut av bilen med b eller enter men det funker ikke. Er det noe jeg gjør feil? :blush:

Det står feil i toturial for mako i journalen min iværtfall. Det står at det er e for å gu ut av og gå inn i biler. Det er q.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Bra at du fant ut av det, ellers hadde du slitt :!:

Hater spill der man ikke kan sette AA inni spillet. Har funnet ut at jeg får svarte firkanter (bestemte plasser) og grafikk som popper inn og ut når jeg tvinger 16x AA via kontrollpanelet :(

Lenke til kommentar

To spm..

Når det står "untrained" under et våpen til noen i squadet, hva betyr det egentlig?

Og hva betyr det når health baren er grønn? Jeg regner med at man er forgiftet ellerno men jeg ser ikkeno forskjell i hvordan den oppfører seg sammenlignet med når den er rød.

Lenke til kommentar

Untrained betyr at du ikke kan bruke høyre musetast til å sikte og zoome inn på fiender. Dette gjør våpen som f.eks. skarpskytterrifler ganske ubrukelige.

Grønn helsebar betyr vanligvis at man er forgiftet, men jeg tror det er en bug med denne.

Lenke til kommentar
Mass effect er nok heldigvis utelukkende singleplayer.

Hvor får man tak i grenades?

Drepe organics/synthetics, finne de i kasser.

Jeg vil råde deg til å spare granater til de veldig "tette" sitiasjonen. F.eks på ferona (eller noe slikt) når du sloss mot den planten og zombiene dens.

Jeg har iværtfall ikke hatt noe stor bruk for granater bortsett fra i situasjoner med plagsomt mange monstre.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...