Gå til innhold

HTC Diamond eller Samsung i780..


Anbefalte innlegg

hello!

 

Har forsket på litt av hvert av telefoner i det siste.. trenger en ny før sommeren.. E90 er litt svær og ha i kortebukser, hehe..

Så etter en del frem og tilbake om hva jeg vil ha.. så har jeg kommet frem til Diamond eller i780..

Jeg har prøvd og finne ut hvor stor prosessor Samsung sin har... Så tror jeg må kontakte samsung for og finne ut det..

 

HTC Diamond er jo flott.. men tror det blir ett irritasjonsmoment det med at telefonen blir så fort full av fingeravtrykk..

 

Samsung sin fikk 6 av amobil.. og virker som en flott telefon.. 2.55" skjerm VS 2.8".. også var det, det med prosessoren..

 

Er det noen andre som har valgt en av de to.. har litt lyst til og høre grunnen i såfall.. Jeg satt og vurderte tytn2 mot e90 dødslenge.. så er litt ubeslutsom.. så vil hjelpe med og høre litt grunner for den ene eller den andre..

 

Og,Nokia e90 min.. er noen få småskraper i ytreskjermen som man ser vist man ser etterdet i lyset.. også er det noen merker innerskjermen, tror bare det er fett.. så skal prøve og vaske det vekk.. helles er den flott.. Mocca farvet.. og blitt brukt siden 24 desember.. mye kan jeg legge den ut for til salgs.. sånn circa.. tenkte selv på circa 3800-4000.. men vet ikke helt hva den er verd.. Sikkert vanskelig og si uten og ha sett bilder.. men er det noen som kan gi meg en liten idee på hva den er verd..

 

takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hva er viktig av funksjoner for deg? Jeg ble veldig positivt overrasket over i780 og brukervennligheten den leverer. HTC Touch Diamond prøvde jeg senest i helga, og må si at jeg sikler veldig på den. Rent estetisk og grafisk er den langt penere både utseendemessig og i forhold til operativsystem enn i780, men det gjør den dessverre litt treg.

 

Nokia E90 går fra 3800-4500 på nettet. Du burde kunne få noe i mellom der, alt etter stand på din telefon.

 

Lykke til,

mvh Pål

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar begge to..

 

Ja det var jo just det, Pål.. En kjapp telefon med full qwerty tasteratur og 2.55" skjerm og litt lav oppløsning på skjermen.. eller en telefon som er flott så lenge man ikke tar på den.. hehe.. og at den er litt træg.. Funksjoner som er viktig for meg er msn, musikk og gps..

 

ksvens1, det var veldig lite.. Jeg får prøve og legge den ut men selger den aldri for så lite.. tror jeg sett min. på 3400-3500.. også får det gå som det går =) Føler den er verd såpass..

Lenke til kommentar

Går du for Diamond, og opplever at den er treg, er det vel ikke verre enn å deaktivere 3D TouchFLO.

 

For med tanke på prosessoren, og maskinvaren i Diamond, vil jeg tro at den takler det meste som er der ute. Den har 3D accelerator, 528MHZ prosessor, 256MB ROM, 192 MB DDR SDRAM og 4GB internminne. Og VGA skjerm er jo langt fra negativt. Eneste som kan være litt "py", er batteriet.

 

Samsung i780 har 256MB ROM and 128MB RAM. Oppløsningen på skjermen er 320 x 320 piksler, mot Diamonds 640 x 480 piksler. Prosessoren i Samsungen er en Marvell PXA310 CPU på 400 MHz.

 

Men så har Samsungen QWERTY-tastatur. Det er bonus hvis du skriver mye SMS eller mail.

 

Skal også nevnes at HTC Touch Pro har kommet ut nå. Den er helt lik Diamond. Forskjellen er at den har utskyvbar QWERT-tastatur slik som HTC TyTN. Men den er faktisk mindre og tynnere enn TyTN 1.gen. RAM'en på Touch Pro er også høyere enn Diamonds. Den ligger på 288MB.

Lenke til kommentar

Deaktivere 3D TouchFLO.. tja.. det kan jeg jo gjøre vist den der så træg.. noe som jeg ikke tror den er egentlig.. Jeg liker "pennen" så jeg kommer til og bruke den mye mer en tommelene.. Skrive med den pennen funker også bra.. jeg syntes det blir bra hastinghet med og trykke på tasteraturet på skjermen med den.. jeg testet på p990i min.. og er nok noe av samme greia..

 

Og samsungen har faktisk 624 mhz prosessor.. noe som er bra, men slik jeg ser det så trenger man en slik bra prosessor når man skal surfe på internett.. men siden det er såpass lav oppløsning vil jeg heller bruke Diamond med litt lavere hastighet på prosessoren men en god del bedre oppløsning...

 

Jeg hadde helt klart kjøpt touch pro vist den kom innen 1 måned.. men siden den ikke gjør det så blir det diamond..

Men da blir det en HTC Diamond.. bare bli kvitt min E90.. =/

 

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min telefon med telenor superminutt binding i 12 måneder.. Er selve mobilen da låst til telenor?

 

Ja, har du kjøpt en mobil med ett abb, som det er binding på, så er mobilen låst til Telenor. Men, har du en Windows Mobile telefon, så skal det ikke så mye til for å fjerne denne sperren.

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min telefon med telenor superminutt binding i 12 måneder.. Er selve mobilen da låst til telenor?

 

Ja, har du kjøpt en mobil med ett abb, som det er binding på, så er mobilen låst til Telenor. Men, har du en Windows Mobile telefon, så skal det ikke så mye til for å fjerne denne sperren.

 

Så det vil gjøre det enda værre og få solgt min E90 siden det er såpass mange andre tele-selskaper =/

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min telefon med telenor superminutt binding i 12 måneder.. Er selve mobilen da låst til telenor?

 

Ja, har du kjøpt en mobil med ett abb, som det er binding på, så er mobilen låst til Telenor. Men, har du en Windows Mobile telefon, så skal det ikke så mye til for å fjerne denne sperren.

 

Så det vil gjøre det enda værre og få solgt min E90 siden det er såpass mange andre tele-selskaper =/

 

Er E90'en din operatørlåst? Hvilken operatør er den låst til?

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min telefon med telenor superminutt binding i 12 måneder.. Er selve mobilen da låst til telenor?

 

Ja, har du kjøpt en mobil med ett abb, som det er binding på, så er mobilen låst til Telenor. Men, har du en Windows Mobile telefon, så skal det ikke så mye til for å fjerne denne sperren.

 

Så det vil gjøre det enda værre og få solgt min E90 siden det er såpass mange andre tele-selskaper =/

 

Er E90'en din operatørlåst? Hvilken operatør er den låst til?

 

Telenor, kjøpte den med binding til superminutt abonnement i desember fra MPX...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

uansett om du har kjøpt en nokia e90 med abbonnement er det langt fra sikkert at den er låst til telenor. Veldig mange såpass dyre telefoner får man ikke i "låst" utgave. Du vil finne ut om den er låst ganske enkelt ved å prøve et sim-kort fra annen operatør eller så kan du se på esken som telefonen kom i. Der skal det være et telenorklistermerke som sier at telefonen er operatørlåst om den er det, men det finnes også telenorklistremerker som står telenor-konfigurert, men som allikevel er "åpen".

 

Ang htc diamond og samsung i780, så har jeg ikke prøvd diamond, men den ser jo utvilsomt veldig stilig ut, men utifra enkelte videoer som ligger på nettet så ser den litt treg ut. Samsung i780 har jeg prøvd, og jeg må si at jeg liker den veldig godt, den har nok god oppløsning syns jeg da, tastaturet er veldig greit å bruke hvis man ikke har store fingre og telefonen er den raskeste windowsmobile telefonen jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Selv sitter jeg og tenker på disse to ofte og lurer på hvile kav de to mobilene jeg skal velge.. Har hatt en p990i som jeg ikke var fult så fornøyd med.. men er gla i profftelefoner og gps, god touch skjerm og bra søtte for tilkoblinger er viktig for meg... Så er touch diamon eller samsung i780? hmmm vanskelig valg. syns at det følger med 2 batterier på i780 er ett + da.... :hmm:

Lenke til kommentar
Ja ok. Jeg Googlet litt nå, og kom fram til at det ikke går an å låse opp nyere Nokia telefoner med såkalte "hacks". Det finnes dog ett par alternativer, som koster noen hundrelapper. For mer info om det, kan du ta en titt her

 

Han kan jo altids bare ringe telenor å få koden til å låse den opp, vet ikke om eg har vert heldig, men det funker altid hos meg. Siste telefon eg kjøpte, var låst til telenor, + en 12 mnd binding (elkjøp pakke), ringte telenor når eg kom hjem fra butikken, hørte om eg kunne få koden, siden eg trengte muligheten til å sette inn et sim kort nr2 i jobb sammenheng, den kom i email 2 minutter senere, vips, ikke lenger låst til telenor.

 

Kan hende det har vert meg som har vert heldig med mannen i andre enden, eller så driter telenor litt i hele greia, dem har jo trossalt fått deg bunden i 12 mnd uansett, så tenker dem er fornøyde :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...