Gå til innhold

Billig zoomobjektiv 450D


Anbefalte innlegg

Jeg er såpass ny innenfor fotoverdenen, men tillot meg allikevel å kjøpe Canon 450D. Men nå kunne jeg tenke meg et billig zoomobjektiv til å fotografere gjenstander på lengre avstander. Tenkte også på månen. Jeg vet at mange er svært negative til billige zoomobjektiver, men spør allikevel: Hva med dette objektivet? https://prisguiden.no/product.php?productId=36157

Vil macro si at det kun er laget for nærbilder?

Har også sett på andre objektiver, men det er jo så dyre.

 

Jeg skal også kjøpe meg ett stativ, som ALLTID vil bli brukt sammen med det eventuelle objektivet. Tenker derfor at IS er unødvendig.

Takker for svar!

 

(Ja, jeg har lest dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=960453 )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du spør etter er en billig tele-zoom. Det objektivet du allerede har, er også et zoom objektiv. zoom betyr bare at u kan endre brennvidde.

 

For det første, så lønner det seg å legge i litt mer kroner enn det objektivet du sikter til. jeg anbefaler istedet dette. *

 

Med de riktige forholdene, så holder det med 200-300mm for å ta bilde av månen; men det skjer vel kun en eller to ganger i året. Så skal du skikkelig nærme, så må du nok opp i ganske så store brennvidde ...

 

Tom

 

* Hvis du synes det var mye penger, så kan jeg fortelle at dette er en dyr tele-zoom :)

Lenke til kommentar

Det som gjør mest for bildekvaliteten på et hvert kamera er optikken. Med god optikk får du den bildekvaliteten kameraet ber på sine knær om; med dårlig optikk gråter kameraet seg i søvne hver natt.

 

Jeg støtter tomsi, hans forslag er et ypperlig kjøp for prisen.

 

Og tomsi. Det er IKKE et dyrt teleobjektiv. dette er et DYRT teleobjektiv.

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...