Shadow2007 Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hei hei. Tenkte og lage en tråd der alle kan bidra med info og tips ang yrker o.l i AOC. Her er en liste med beskrivelse av de forskjellige proffesions: Weaponsmith As the name implies, a weaponsmith specializes in making various forms of weaponry for arming those he plans to support in battle. Using techniques passed down for generations, a smith trained in these arts can produce some of the most deadly weapons in Hyboria. In addition to creating arms, this smith may also supply various other forms of weapon enhancement materials, such as whetstones and polishes. Blacksmith outfit. Armorsmithing Similar to the weaponsmith, the armorsmith focuses on crafting various pieces of protective gear in addition to ways to enhance said equipment. Having many avenues available to them in terms of advancement, the armorsmith may choose to provide a very wide variety of armor styles, ranging from leather to full plate. Gemcutter Taking advantage of the skills of the armor and weapon smiths, the gemcutter specializes in honing and crafting gems to decorate and enhance equipment. While some gems only have minor effects, others found in crypts or carried by those practicing darker arts may carry strange powers which can be harnessed by the gemcutter’s craft. As the gemcutter is familiar with working with a fresh set of armor or weaponry, they can also provide some more straightforward modifications such as counterweights or other reinforcement. Alchemist Trained in various pharmaceutical and metallurgical arts, the Alchemist specializes in creating various compounds with strange and seemingly unnatural effects. Utilizing both common and rare ingredients found around Hyboria, those trained in this art may provide many useful consumables to their allies for use both in and out of battle. Architect Concerned more with the “big picture” than simply making equipment or potions, the architect is set on designing the more impressive buildings and siege engines used to wage war in the Border Kingdoms and beyond. Carrying a great burden of responsibility to those he allies himself with, architects facilitate the design of cities as well as devices designed to protect his allies’ assets or destroy his enemy’s. En stor takk til Lubben for denne infoen Endret 6. juni 2008 av Shadow2007
Betenkt Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hm, hvordan/hvor/når starter man med crafting. Man må starte med gathering-profession, right?
Shadow2007 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Det er slike spørsmål jeg også lurer på. Hvor og når starter jeg med hvilke proffesions?
Bredoc Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Tror man kan starte med crafting på 40. Er litt usikker på gathering level. Tok hvertfall en del quester med gathering yrker i går som var grå av farge på level 32. Ser ut til at man kan ha alle gathering yrker også. Fikk da tatt alle questene og har samlet en del ore og skins. Bomull får jeg av en eller annen grunn ikke i inventory etter plukking. Ser ut som det er litt bugs enda.
Skogslik Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 hvor skaffer man ore,skin og slikt da? over alt i spillet random eller spesiell zone?
Bredoc Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Ore er vel det som er enklest å finne. Se etter unaturlige formasjoner ved fjell. Der er det som regel ore eller stein som kan brukes til stonecutting. Har ikke funnet noe tracking system enda, så det er litt tilfeldig om du finner noe. Noe annet som også er litt dumt er at en ore ikke forsvinner når den er tom. Fra lang avstand må man rimelig nærme for å se om den er tom eller ikke. Skinning er jeg veldig usikker på. Har hittil ikke funnet noen måte å skinne dyr på. Questen jeg har krever 20 medium leather for å fullføres. Hittil har jeg fått 10stk av mobs jeg har drept. Dropraten føles veldig random. Vi får se om neste quest gir meg mulighet til å skinne, eller om dette yrke er bassert bare på drops fra dyr. Bomull tror jeg er bugga. Jeg har funnet et par planter som ikke er tatt og plukker, men den kommer ikke i inventory. Noe som er litt artig er at man blir random attacka av mobs når man står og samler resources. Det er hva jeg vet sålangt. Håper på å finne ut mere etter jobb i dag.
Shadow2007 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 (endret) Noen som vet hvilke proffesions som finnes i AoC? Kan du ha alle proff samtidig eller..? Må du være miner for og mine, herbalist for og plukke etc? Mange spørsmål her Endret 30. mai 2008 av Shadow2007
-Mr.T- Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Fint å se at det ikke bare er jeg som har problemer med cottonpicking. Plukker og plukker, men ingen ting ender opp i inventaret... Drit.
orjanos3.16 Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Virker som de har gjort som i Everquest 2 angående gathering og harvesting. Alle kan harveste alt hvis man ønsker det. Har sett folk på lvl 60+ som har 2 proffessions da jeg går inn på player info, så virker som man kan ha 2 proffessions ihvertfall. Jeg fikk quests for gathering i Lachenei Plains (skrevet feil, men noe i den duren )
Shadow2007 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Skrevet 2. juni 2008 Noen som har funnet ut hvilken lvl du kan starte gathering?? Er det bare og begynne og samle, eller trenger man og gå til trainer/gjøre quest?
Bredoc Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 For gathering må du være level 20 og du trenger questene for å få samlet. For eksempel mining. Man får samlet copper etter man tar questen.
rv Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 (endret) Weaving er ødelagt for øyeblikket ja, med mindre de fikser det i den patchen de har nå, så det er ikke rart en ikke kan plukke bomull. Ore og andre ressurser finner en over alt, men det er muligens enklest å finne i de sonene som en får gathering questene i. Plassene en kan få gathering questene i er Poitain, Laceish Plains og Purple Lotus Swamp. Hvis en får questene i Purple Lotus swamp f.eks. så trenger en ikke å dra tilbake der for å levere inn, men kan levere inn på de andre plassene. Sparere en for en del reising ville jeg tro. Gathering professions kan en få på nivå 20, og en kan ha alle. Det er 6 stk totalt, og de er: Mining, prospecting, skinning, stonecutting, weaving og woodcutting. Crafting professions kan en få på nivå 40, og det er 5 til sammen. En kan bare ha en crafting profession, og de som har to har fått det via en bug. De forskjellige er: Weaponsmithing, armorsmithing, gemcutter, alchemist og architect. Hvor en kan få de er jeg usikker på. Håper dette hjelper litt. Endret 2. juni 2008 av rv
Bredoc Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 En kan bare ha en crafting profession, og de som har to har fått det via en bug. Det stemmer ikke. Man kan ha to crafting professions. Her er det offisielt fra Funcom.
rv Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 (endret) En kan bare ha en crafting profession, og de som har to har fått det via en bug. Det stemmer ikke. Man kan ha to crafting professions. Her er det offisielt fra Funcom. Ah, da tok jeg feil. Har de forandret på dette nylig at du kan ha to? Mener å huske at det var en bug. Endret 2. juni 2008 av rv
Bredoc Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Det har vært delte meninger om det til og med innad i Funcom. En post hos dem fra 1. Januar i år mente det dkulle være to. Senere fant jeg en fra Mars som sa en. Etter launch innså dem vel om at det var en bug så var det forsent å endre det nå. Flere har jo allerde bygd opp to crafting yrker, og det ville vært svært surt for dem å miste en profession.
rv Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Jaja jeg klager ikke jeg hvis jeg kan få i både pose og sekk Kjekkt å kunne få både weapon og armorsmithing.
Crowly Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 (endret) Bacchus's Gathering FAQ @forums-eu.ageofconan.com Kort oppsummert: 6 gathering skills, tilgjengelig fra lvl 20. Cotton hadde en bug, skal være fikset i dagens patch. Crafting fra lvl 40, du kan ha to yrker. 3 gathering zones: Lachleish Plains, Poitain og Purple Lotus Swamp. Det er ressurser i andre soner også, men det er langt færre enn i de dedikerte sonene. Men det hadde ikke skadet om det var flere noder der, det er fortsatt mye løping og ett godt stykke mellom hver f.eks ash. (min erfaring etter å ha løpt på kryss og tvers for å kartlegge Poitain). Edit: Denne kan sikkert være nyttig: For the greater good... (Waypoint Sharing) Endret 2. juni 2008 av Crowly
Shadow2007 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Skrevet 3. juni 2008 Er det slik at alle nodes blir lagret på map? (På samme måte som add-on: Gatherer på WoW)
Crowly Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Er det slik at alle nodes blir lagret på map? (På samme måte som add-on: Gatherer på WoW) Nei, det beste du kan gjøre er å lagre waypoints. Disse blir lagret i xml filer (en pr sone) på harddisken din, så du kan få xml filer fra andre, laste dem ned osv, for så å slippe å kartlegge alle selv. Jeg har gjordt det siste for Poitain(?) og det tar ganske lang tid å løpe den sonen på kryss og tvers, og jeg har nok ikke funnet alle enda, men en god del, forhåpentligvis nesten alle
Phalanx Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 ... Hvor en kan få de er jeg usikker på. Håper dette hjelper litt. Crafting professions plukkes opp samme plass som gathering (dvs i en eller annen bygning inne i byen i ressurs-sonene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå