Gå til innhold

Objektiv til EOS 450 D


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Hvis jeg vil ha sånn objektiv man kan zoome langt med, hva burde jeg se etter da? Helst med Image Stailizer da jeg ikke er fryktelig stø på handa :p

 

Beklager hvis dette er tatt opp før.

 

Hva heter foresten et objektiv man zoome langt med?

 

Mulig og få tak i et til rundt 2000 kr?

 

Innlegg nr 1000 :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva vil det si at det ikke er fullformat?

At objektivet ikke støtter fullformat-kamera vil si at du ikke kan bruke det på 5D og 1D (som er fullformat).

De kan kun brukes på cropkamera. (400D, 450D, 40D osv.)

 

Legg merke til produktnavnene:

Objektiver som begynner på EF støtter fullformat.

 

De som heter EF-S støtter ikke fullformat. (S = small, tror jeg.)

Endret av Knuty
Lenke til kommentar

Det vil si at det er et objektiv designet for crop-sensor. Alle Canons kamera utenom 1Ds/5D-seriene har cropsensor. Bildesirkelen er bl.a. mindre.

 

De fungerer bra på cropkamera, men på fullformatkamaera, som har større sensor kan du ikke bruke dem. Du kan dog bruke fullformatsobjektiver på cropkamera, i alle fall i Canonverden. L-optikk fra Canon fungerer ypperlig på cropsensor, selv om de er beregnet på fullformat. :)

Lenke til kommentar
Det vil si at det er et objektiv designet for crop-sensor. Alle Canons kamera utenom 1Ds/5D-seriene har cropsensor. Bildesirkelen er bl.a. mindre.

 

De fungerer bra på cropkamera, men på fullformatkamaera, som har større sensor kan du ikke bruke dem. Du kan dog bruke fullformatsobjektiver på cropkamera, i alle fall i Canonverden. L-optikk fra Canon fungerer ypperlig på cropsensor, selv om de er beregnet på fullformat. :)

 

Litt unøyaktig, Simon. 1D er også crop-format, men der passer de ikke. Kamera med 1.6 x faktor kalles APS-C , og på de passer EF-S. 1D kalles APS-H

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...