Gå til innhold

Vet noen hvilke solbriller dette er? Som Michael Jackson brukte på 80-tallet


Anbefalte innlegg

Jeg digger disse brillene Michael Jackson brukte første halvdel av 80-tallet. Jeg vet han omtrent bare bruker Rayban nå for tiden, men jeg har ikke funnet disse noe som helst sted.

 

Jeg har sett flere nye moteprodusenter kopiere dem, men alltid med overdrevet stor ramme, eller andre stygge detaljer. Noen som kan hjelpe meg :

VT69.jpg

DC%203.jpg

Confrence2.jpg

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yepp. Og som jeg sa så er det flere produsenter som immiterer denne formen, se blant annet her:

http://otticanet.com/ray-ban.cfm?p_codice_...;glasses_type=2

http://otticanet.com/versace.cfm?p_codice_...;glasses_type=2

 

Men ingen av dem er riktige. Jeg tror modellen MJ bruker der er den absolutte orginalen av denne typen. Akkurat som Rayban's egne Aviators er orginal, til tross for at alle nå har laget en skamløs kopi.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet det ut. Brillene han bruker er av samme merke som han bruker nå, Ray-Ban, bare med det opprinnelige navnet Bausch and Lomb. Modellen heter Wings.

 

Bausch and Lomb lagde Ray-Ban merket for sin serie med solbriller, og er et amerikansk merke. De som tror Ray-Ban er italiensk har delvis rett, det ble nemlig solgt til Italienske Luxicotta group i 1999.

 

Denne modellen ser ut til å ha gått tapt, dessverre. Rayban har lanset Wings II og Wings III, men har ikke denne modellen i sin nåværende katalog.

 

Jeg fant en Ebay auksjon med et orginalt par Wings Bausch and Lomb, se bilde av modellen her:

7f2b_3.JPG

 

Dette er altså den orginale modellen for denne typen briller. Nok engang, Ray-Ban som er bak. Utrolig imponerende at Ray-ban nesten står bak alle verdens solbrilledesign, alle hermer jo etter dem.

-

Da vant jeg nettopp auksjonen på de der:P

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...