Gå til innhold

Billig mobil, hjelp meg værsåsnill!=D


Anbefalte innlegg

Under følger et desperat rop fra en grønnskolling i den store jungelen av mobiltelefoner...XP

(Og ja, jeg er slave av "oppskriften" på Hjelp til valg av telefon? Les dette først!=P)

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ikke nødvendig.

-Email klient: Ikke nødvendig.

 

Form:

-Format: Samme det, men "klassisk" er jo litt kjedelig da...

-Vekt: Samme det.

-Sprut/støtsikker: Den må tåle et fall i gulvet eller fem, men trenger ikke være polstret med Glava Isolasjon for det;)

 

Skjerm:

-Fargeskjerm. Resten betyr ikkeno', bare den er brukbar.

 

Diverse:

-Merke: Så lenge det ikke er et som er kjent for mange problemer er det ett fett;)

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Samme det.

-Symbian: Eeeh... Samme det... Skjønner ikke hvad et er en gangXP

-Infrarød port/ Blåtann: Én av de holder, helst blåtann.

-Minne: Nok.

-Minnekort: ...hva bruker man det til da??XP

-MP3: Det står høyt på ønskelisten, men er ikke nødvendig.

-Triband: Samme det.

-UMTS/3G: Samme det.

-Wlan: Samme det.

-GPS: Samme det.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Samme det.

-Radio: Står i likhet med MP3 høyt på ønskelisten, men er ikke en nødvendighet.

-Bruksområder: Sender MASSE SMS og ringer litt... Bruker mobilen litt fra utlandet også, da jeg reiser endel i ferier, hvis det har noe å si. MOBILEN MÅ VÆRE BILLIG, MEN HOLDE EN GOD STUND, DA JEG IKKE VIL SKIFTE DEN UT SÅ OFTE!!

 

Pris:

Så billig som mulig uten at det går på bekostning av de andre ønskene mine...

 

SÅ takknemlig for svar! Jeg er helt stuck! Det er jo en milliard forskjellige mobiler der ute, MINST! Og er det billigere å kjøpe på nettet? JEG ANER IKKE! HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Under følger et desperat rop fra en grønnskolling i den store jungelen av mobiltelefoner...XP

(Og ja, jeg er slave av "oppskriften" på Hjelp til valg av telefon? Les dette først!=P)

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ikke nødvendig.

-Email klient: Ikke nødvendig.

 

Form:

-Format: Samme det, men "klassisk" er jo litt kjedelig da...

-Vekt: Samme det.

-Sprut/støtsikker: Den må tåle et fall i gulvet eller fem, men trenger ikke være polstret med Glava Isolasjon for det;)

 

Skjerm:

-Fargeskjerm. Resten betyr ikkeno', bare den er brukbar.

 

Diverse:

-Merke: Så lenge det ikke er et som er kjent for mange problemer er det ett fett;)

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Samme det.

-Symbian: Eeeh... Samme det... Skjønner ikke hvad et er en gangXP

-Infrarød port/ Blåtann: Én av de holder, helst blåtann.

-Minne: Nok.

-Minnekort: ...hva bruker man det til da??XP

-MP3: Det står høyt på ønskelisten, men er ikke nødvendig.

-Triband: Samme det.

-UMTS/3G: Samme det.

-Wlan: Samme det.

-GPS: Samme det.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Samme det.

-Radio: Står i likhet med MP3 høyt på ønskelisten, men er ikke en nødvendighet.

-Bruksområder: Sender MASSE SMS og ringer litt... Bruker mobilen litt fra utlandet også, da jeg reiser endel i ferier, hvis det har noe å si. MOBILEN MÅ VÆRE BILLIG, MEN HOLDE EN GOD STUND, DA JEG IKKE VIL SKIFTE DEN UT SÅ OFTE!!

 

Pris:

Så billig som mulig uten at det går på bekostning av de andre ønskene mine...

 

SÅ takknemlig for svar! Jeg er helt stuck! Det er jo en milliard forskjellige mobiler der ute, MINST! Og er det billigere å kjøpe på nettet? JEG ANER IKKE! HJELP!

 

 

Minn første tanke gåt til Sony Ericsson(se) i enten walkmann serien eller i cybershot serien, den første til musikk og den andre til bilder. en slik bra en koster fra ca 1500,- uten abonemang og kr 1 med abonemang ( så om det er flere i familien som du ringer mye til så kan du ofte få familie abonemang og da ringer du gratis til de)

Det du kan gjera er jo og gå inn i prisguiden og finne de telefonene som jeg nevnte, det er mange og velge blandt og jeg trur alle har det som du etterspør.

Og ja de fleste telefonene er litt billigere på nettet, men pass på for frakt kostnadene, enkelte nettbutikker tar veldig mye i frakt

(reklame: www.netcom.no Har gratis frakt, har kandlet der endel og de leverer og jeg er fornøyd :yes: )

 

Så mitt forslag er da se k660, w350i, w890i, w760i da med abon og

t280 (har Bluetooth, Radio, 1.31 megapiksler)fra kr 849,- u abon,

Nokia 3500 Classic (Bluetooth, EDGE, Radio, 1.92 megapiksler)fra kr 830,-

 

Og så vil jeg si tilslutt at SE og nokia er enklest og bruke, samsung har litt vanskeligare menyer, det samme har også lg. Men alt blir en vane tilslutt, så finn ut hvor mye og om du skal ha abonemang så ta deg en tur til butikken og prøv og trykke på de og se på de. For du trenger IKKE og kjøpe de der, du kan fint gå hjem og kjøpe de på nettet etterpå når du vet hva du vil ha.

 

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Hm, kunne egentlig anbefalt Sony Ericsson K810i, rimelig og enkel i bruk.

Men du har ikke oppgitt om du ønsker en telefon med abonnement eller ikke.

Da er det litt vanskelig å gi et godt tips.

 

post-98822-1212098288_thumb.jpg

 

Huff da, abonnement glemte jeg... Jeg vil IKKE ha abonnement med, da jeg nettopp har fått nytt til min gamle mobil. Det vil si at jeg har fått nytt simkort også, men jeg trenger ikke bruke det som følger med den nye mobilen for å få den til å funke vel? Jeg kan bruke det jeg har nå?

...for man får alltid med SIMkort til en ny mobil???

 

TUSEN TAKK FOR SVAR!!=D

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...