Gå til innhold

Call of Duty 4 hjelp please

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hey jeg klarte å ødelegge lydkortet i pcen min (fikk med da jeg kjøpte aner ikke hvorfor) og da tenkte care og tok det ut og brukte lyden som ligger i Hovedkortet jippi lyden virker igjen

jeg var glad og skulle spille Cod 4 med clanen min men opps kan ikke starte spillet heller ikke call of duty 2 noen som har en anelse om hva som skjer ?

funka før lydkortet ble ødelagt

Endret av Splaxter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
hey jeg klarte å ødelegge lydkortet i pcen min (fikk med da jeg kjøpte aner ikke hvorfor) og da tenkte care og tok det ut og brukte lyden som ligger i Hovedkortet jippi lyden virker igjen

jeg var glad og skulle spille Cod 4 med clanen min men opps kan ikke starte spillet heller ikke call of duty 2 noen som har en anelse om hva som skjer ?

Funka det før du herpa lydkortet?

Skrevet

Funka det før du herpa lydkortet?

sorry jeg glømte å skrive det ja :p

Skrevet

Hmm tror jeg har det samme problemet på den gamle PC-en min. Kjøpte akkurat nytt, og siden jeg allerede hadd ekjøpt nytt lydkort, brukte jeg det i den nye PC-en istede for. Nå funker ikke cod4 på den gamle lenger for en eller annen grunn, men jeg har ikke akkurat strevet mye for å få det til ettersom jeg bare trenger denne... Reinnstaller?

Skrevet

Om det er kun COD4 som streiker, vil jeg tro det burde fungere å starte spillet i safemode - en kjekk funksjon flere spill burde ha. Om det ikke fungerer er det reinstallasjon av spillet, og dobbelsjekk av drivere og directx.

Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Skrevet

Har du avinstallert driverne til lydkortet?

Skrevet
Herregud, her prøver folk faktisk å hjelpe deg, så svarer du at du ikke gidder å prøve forslagene? Da kan du ha det så godt for min del ...

Hallo :S jeg skal prøve og avinstallere som mange har skrevet men jeg kommer ikke til å skrive om det virker på en stund pga jeg skal ta en pause med cod 4 så slutt å si at jeg ikke gidder å prøve ting please :S

Skrevet
Så hvorfor be om hjelp? ;)

jeg skal fixe det, men bare ikke atm men så vis jeg begynner å spille Cod 4 igjen som jeg sansynligvis gjør så har jeg alt fått hjelp :p

Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme i går, da jeg i Enhetsbehandling deaktiverte mitt Audigy 4 (etter tips om at Audigy 4 og Vista x64 ikke er bestevenner). For å teste om mitt on-board lydkort holder mål, forsøkte jeg å starte opp Cod4. Dette gikk ikke, men det fungerte bra igjen etter at jeg reaktiverte lydkortet.

Enten så liker ikke Cod4 lydkortet på hovedkortet mitt (som fungerer i andre spill og programmer), eller så må jeg bare oppdatere driverene til dette. Alternativt så blir det krøll av at Creative-driverene ligger igjen på maskinen.

Skrevet

Men jeg leste i en annen tråd om en som hadde koblet til mikrofonen i pc-en når han installerte cod4, og at det ikke ville starte uten at han hadde i micen. Tror det var cod4 ihvertfall. kanskje noe av det samme?

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har et Asus P5Q hovedkort (bruker onboard audio) og kjører Vista Ultimate 64-bit og har prøvd de fleste triksa i boka for å få CoD4 til å funke:

- Oppdatert drivere

- Prøvd Microsofts lydkortdrivere

- Enablet stereo mixer

- Plugget i mikrofon

- Disablet alle sound output devices

- Disablet alt non-Microsoft relatert fra startup

- Disablet alle non-Microsoft relaterte windows services

Har også vært i kontakt med Activision og de sier basically: "Fuck you. Vi lager ikke spill til 64-bit OS". Jeg synes det er RIMELIG arrogant når det står på coveret at spillet støtter XP og Vista uten at det er nevnt noen begrensninger med hensyn til 64-bit OS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...