Gå til innhold

HTC Touch Diamond diskuter her->


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe ny telefon, men ikke helt bestemt meg for hvilken en enda. Står litt mellom HTC diamond og iphone, men heller mer og mer mot HTC sin. Hvordan er denne ift skriving av sms, forskjellige språk. Og hvordan er det å åpne denne, slik at man kan bruke den i andre land også.

 

Ellers, er det noen her som har kjøpt den i usa, og har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Jeg har heller ingen problemer med høyttaleren. Eneste problemet jeg har er batteritiden.

Men det problemet løses vell av det nye batteriet håper jeg :)

( http://www.pdamax.de/?art_nr=hz-265&ausWG=Touch_Diamond )

 

Er det der anbefalt å skaffe seg? Er det eventuelt mulig å få tak i det i Norge? Fint om du kan gi tilbakemelding på levering fra den butikken der. Kan fort bli dyrt mtp toll f.eks. €54,90 er jo 600kr, får man forenklet tollbehandling i tillegg blir det nesten 800kr for nytt batteri...

Lenke til kommentar
Jeg er strålende fornøyd med mobilen :!: Eneste litt negative er høytaleren, men det strykes vekk når man ser alt det positive! :)

Jada. Noe av hele poenget med telefonen er nå og snakke i den, og da vil det være særdeles dumt at det nesten ikke går ant.

Så, må si meg uenig med deg der.

 

Hadde det vært noe enkelt av funksjoner, så skulle jeg sagt meg enig.

Men ikke når det gjelder høyttalern.

 

Hvis det er høytaleren ved samtale det snakkes om, så merker jeg også litt skurring - særlig ved høyt volum. Er det flere som gjør det, etter å ha satt volum på f.eks maks?

Lenke til kommentar

Da er jeg eier av Diamond! Hatt den siden i går. Erfaringer kommer etter hvert, har foreløpig et par spørsmål og kommentarer.

 

1. Batteri

2. MMS

3. Google maps / værtjenesten på WiFi

 

1. Batteri: Begynte å bruke den i går rundt 18.00, måtte lade i formiddag. Men første lading er alltid dårlig på batterier, og jeg brukte en del WiFi. Glemte å avslutte programmer helt, så i lista over programmer som kjørte fant jeg mange som jeg fikk avslutta. Tipper at dette alene vil hjelpe på batteritiden. Har også slått av 3G som det har vært snakk om, så får vi se. Kobla den ut av støpselt klokka 14.00 i dag, nå er den 18:37. ikke brukt den så veldig mye, men knota rundt i menyer og diverse i en halvtimes tid + litt surfing. Fortsatt står den på maks.

 

Men ang batteri so har det dukket opp batterier med lengre levetid. Flere varianter, opptil 1800 mAh. Men på de er det nødvendig med nytt bakdeksel som bygger mer. lite lysten på det. Men ser jeg behovet så blir jeg nødt. Men har sendt forespørsler rundt omkring, og fått svar fra en nettforhandler på dette batteriet på 1100 mAh som det ble påstått skulle passe til Diamond. Det går inn i eksisterende deksel. Er det noen stor forskjell i reell ytelse på 900 mAh og et på 1100 mAh? I så fall har jeg lyst til å prøve det:

1100 mAh batteri til Diamond, passer under eksisterende deksel.

 

2. MMS: Er one Call-kunde, ringer ikke så mye, men hadde behov for en telefon først og fremst til internett gjennom WiFi. Men sliter med å få satt den opp. Har fulgt rådene fra SmartMobil.no og lastet ned versjon 1.6 av Operatør-konfiguratoren. Dette er en rar-fil som jeg har pakka ut og flytta over på telefonen. Men det er ingen filer der som Diamond vil kjøre. Opera åpner script-fila, men ikke noe mer skjer. Noen som vet hvordan jeg får ordna MMS som One Call-kunde?

 

3. Google maps /værtjenesten på WiFi: Har ikke tatt sjanse på å kjøre dise aplikasjonene enda fordi jeg ikke vil at den skal kjøre seg opp vie 3G eller noe. Men er det slik at når jeg er kobla opp på WiFi so blir værtjensten oppdatert derfra? Og Google Maps blir oppdatert derfra (eller må jeg benytte den nettbaserte versjonen av google maps i nettleseren?)

 

Til slutt vil jeg si at jeg er mektig imponert over skjermen til lesing av nettsider. Når jeg f.eks. er inne på dagbladet.no kan jeg se hva bildene inneholder og lese overskriftene + sdelvis skjønne ingressen når hele siden vises på skjermen. Sterkt! Knoter litt med forstørrelse av skjerm og flytting av innholdet rundt på skjermen med fingrene, men det kommer seg. Men ut fra det jeg har sett selv på iPhone viser denne skjermen vesentlig tydeligere skrift og andre elementer, så forskjellen i skjermstr når det kommer til surfing gjør ikke så mye. Nesten bedre på Diamond siden alt er så klart.

Lenke til kommentar
Noen som har noe mer utdypende erfaringer med pinnen som følger med, om det blir stygge riper og merker når man drar pinnen over skjermen, som man egentlig må i enkelte tilfeller?

 

Vet iallefall utfra Ipod touch er det ikke noe problem.

 

Stylusen riper (selvfølgelig) ikke skjermen. :)

Lenke til kommentar
Da er jeg eier av Diamond! Hatt den siden i går. Erfaringer kommer etter hvert, har foreløpig et par spørsmål og kommentarer.

 

1. Batteri

2. MMS

3. Google maps / værtjenesten på WiFi

 

1. Batteri: Begynte å bruke den i går rundt 18.00, måtte lade i formiddag. Men første lading er alltid dårlig på batterier, og jeg brukte en del WiFi. Glemte å avslutte programmer helt, så i lista over programmer som kjørte fant jeg mange som jeg fikk avslutta. Tipper at dette alene vil hjelpe på batteritiden. Har også slått av 3G som det har vært snakk om, så får vi se. Kobla den ut av støpselt klokka 14.00 i dag, nå er den 18:37. ikke brukt den så veldig mye, men knota rundt i menyer og diverse i en halvtimes tid + litt surfing. Fortsatt står den på maks.

 

Men ang batteri so har det dukket opp batterier med lengre levetid. Flere varianter, opptil 1800 mAh. Men på de er det nødvendig med nytt bakdeksel som bygger mer. lite lysten på det. Men ser jeg behovet så blir jeg nødt. Men har sendt forespørsler rundt omkring, og fått svar fra en nettforhandler på dette batteriet på 1100 mAh som det ble påstått skulle passe til Diamond. Det går inn i eksisterende deksel. Er det noen stor forskjell i reell ytelse på 900 mAh og et på 1100 mAh? I så fall har jeg lyst til å prøve det:

1100 mAh batteri til Diamond, passer under eksisterende deksel.

 

2. MMS: Er one Call-kunde, ringer ikke så mye, men hadde behov for en telefon først og fremst til internett gjennom WiFi. Men sliter med å få satt den opp. Har fulgt rådene fra SmartMobil.no og lastet ned versjon 1.6 av Operatør-konfiguratoren. Dette er en rar-fil som jeg har pakka ut og flytta over på telefonen. Men det er ingen filer der som Diamond vil kjøre. Opera åpner script-fila, men ikke noe mer skjer. Noen som vet hvordan jeg får ordna MMS som One Call-kunde?

 

3. Google maps /værtjenesten på WiFi: Har ikke tatt sjanse på å kjøre dise aplikasjonene enda fordi jeg ikke vil at den skal kjøre seg opp vie 3G eller noe. Men er det slik at når jeg er kobla opp på WiFi so blir værtjensten oppdatert derfra? Og Google Maps blir oppdatert derfra (eller må jeg benytte den nettbaserte versjonen av google maps i nettleseren?)

 

Til slutt vil jeg si at jeg er mektig imponert over skjermen til lesing av nettsider. Når jeg f.eks. er inne på dagbladet.no kan jeg se hva bildene inneholder og lese overskriftene + sdelvis skjønne ingressen når hele siden vises på skjermen. Sterkt! Knoter litt med forstørrelse av skjerm og flytting av innholdet rundt på skjermen med fingrene, men det kommer seg. Men ut fra det jeg har sett selv på iPhone viser denne skjermen vesentlig tydeligere skrift og andre elementer, så forskjellen i skjermstr når det kommer til surfing gjør ikke så mye. Nesten bedre på Diamond siden alt er så klart.

 

det batteriet du linka til sto at det passa til HTC Touch, så da er jeg skeptisk til at det passer til Diamond, for jeg har begge (Touch var min forrige, Diamond er min nye), og batteriet i Touch er en del lengre.

Lenke til kommentar
det batteriet du linka til sto at det passa til HTC Touch, så da er jeg skeptisk til at det passer til Diamond, for jeg har begge (Touch var min forrige, Diamond er min nye), og batteriet i Touch er en del lengre.

Selger påstår at det skal passe, og det ser vel likt ut? Er også 3,7V som 900 mAh-batteriet har. Men jeg vil uansett være sikker før jeg bestiller samt vite hvor mye mer jeg får med et batteri som er 200 mAh større enn originalen.

Lenke til kommentar

Har brukt en i en uke nå og er ikke videre imponert. Først, til den som lurte på om man kan bytte ut TomTom enheten sin med en. Vel, jeg har alltid brukt TomTom Navigator på mobil - men stand-alone boksene har flere funksjoner (se Nystul forumet) som active lane guidance osv...

 

Legg merke til de fine dialogboksene som ikke får plass ;)

http://tech.cellfi.sh/wp-content/uploads/2...07/img_6400.jpg

 

Pluss

 

* Perfekt størrelse og vekt

* Valg mellom å være nettverksstasjon eller USB disk ved PC tilkopling

* Opera fullversjon følger med

* Magnetlås på stylusen. Sensor på den og så den låser opp og igjen maskina.

* Kamerasoftwaren er veldig god og kameraet er bra. Men treegt. Tar en god del sekunder å få knipset et bilde. Mao. ikke noe for candid shots :p

* Mye mindre knirk og slark. Generelt god byggekvalitet. Låsen på bakdekselet er noe slapp.

 

Minus

 

* Hvorfor er ikke Worldcard Mobile med, den visittkortskanneren har jeg brukt en del. $25 koster den.

* Treeeg, både TouchFlo menysystemet og FlowFX effekter hakker og er trege. TyTN II er mye raskere her.

* Både shell32.exe og device.exe har kræsjet hos meg. Noe det ikke gjør på TyTN II Win 6.1. device.exe kræsjet mens den ladet via stikkkontakt og jeg sov. Den begynte plutselig å vibrere (ringte noen?) og så stod det en feilmelding i displayet. Jeg sendte inn feilrapport og merket ikke noe mer.

* Svakt batteri, men står til mye strømsparing som standard.

* Stor og klosset lader. Burde vært samme som på HTC Touch, den smale enkle greie.

* Den bruker lang tid på å slå opp nummer mot kontaktlisten, og lang tid før den spiller av ringelyd. 30 sekunder før kopling til svarer er for kort, jeg måtte øke den til 40 for å rekke å ta telefonen. Dog lyser displayet opp med en gang noen ringer. Så kommer nummeret 10 sekunder etterpå, og 15 sekunder etterpå har den klart å hoste opp navn og bilde. Så begynner ringelyden. Mulig MP3/M4A ikke er noe særlig. Men det burde virket!

 

Da dette er jobbtelefon og jeg alltid har hatt iPod Nano / Touch ved siden av Winmo telefoner vil jeg handle meg en iPhone for å utføre telefonoppgaver og musikkavspilling. Bruker Windows telefonen til bluetooth modem, wardriving og tomtom.

Endret av TechCF
Lenke til kommentar

på den minus siden vil jeg legge til at de har utelatt mini-usb til fordel for noe annet rart. Synes det var digg å lade Touch'en min med mini-usb for de kablene er lett tilgjengelige påjobb, og da var det bare å koble telefonen oppimot pc'n for lading. nå må jeg jo ha med meg ledning :(

 

ellers er kjenner jeg meg igjen i plussene og minusene til TechCF. Men har lest om at treghetene kan tweekes, har bare ikke funnet en god oppskrift på det..

Lenke til kommentar

Det aller verste med denne telefonen er når man skal skrive meldinger. Hvertfall i forhold til min forrige, N95.

 

Si man skal sende sms til Ola Nordmann (:p) da.

På N95 kunne jeg f.eks skrive: "ol no", også fant den frem, uten spørsmål.

 

Men, hvis jeg skal sende melding til Ola Nordmann på Diamond, blir det verre, hvertfall hvis jeg også har Ola Hansen i listen.

 

Når jeg begynner å skrive Ola, kommer kun Ola Hansen opp, og jeg har heller ingen muligheter for å scrolle.

Vel, da får jeg bare begynne og skrive Nordmann også da... Men idet jeg trykker space, legger Ola Hansen seg i lista. Da må jeg trykke backspace, helt til det åttesifrede nummeret og Hansen er borte, for så å begynne å skrive Nordmann.

 

TUNGVINDT! :S

Lenke til kommentar
Det aller verste med denne telefonen er når man skal skrive meldinger. Hvertfall i forhold til min forrige, N95.

 

Si man skal sende sms til Ola Nordmann (:p) da.

På N95 kunne jeg f.eks skrive: "ol no", også fant den frem, uten spørsmål.

 

Men, hvis jeg skal sende melding til Ola Nordmann på Diamond, blir det verre, hvertfall hvis jeg også har Ola Hansen i listen.

 

Når jeg begynner å skrive Ola, kommer kun Ola Hansen opp, og jeg har heller ingen muligheter for å scrolle.

Vel, da får jeg bare begynne og skrive Nordmann også da... Men idet jeg trykker space, legger Ola Hansen seg i lista. Da må jeg trykke backspace, helt til det åttesifrede nummeret og Hansen er borte, for så å begynne å skrive Nordmann.

 

TUNGVINDT! :S

 

Skriver du "ola" skal den slå opp alle som har "ola" i navnet sitt, uavhengig av om det er inne i et ord eller et fullt ord. Ganske praktisk spør du meg. Når du legger til et mellomrom vil du kun få de som har ola[space] opp, det vil da si Ola Nordmann og Ola Hansen

 

Hvis du bruker et tastatur med T9 vil den også benytte seg av T9 for å slå opp i kontaktlista, noe som er GENIALT.

Da kan du trykke 652 for å få opp ola, da vil du også få opp navn som inneholder de andre bokstavene på respektive taster

 

Edit, for å søke i flere felt, f.eks som du nevner "ol no" må du skrive "ol#no" . Firkanten forteller at du søker i to felter og ikke ett.

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
For de som synes deres HTC Diamond er treg, ta en titt på disse videoene:

 

 

 

 

Dette er sånn telefonen virkelig skal yte. :)

Dette er jo med en oppgradert offisiell ROM (som tilsynelatende ble trukket tilbake). Dere som har erfaring med HTC-er, hvordan er gangen i dette? Blir en oppgradert ROM lansert samtidig i hele verden, eller kommer de til forskjellig tidspunkt i de forskjellige verdensdelene? Jeg har en norsk ROM (versjonsnummeret slutter ihvertfall med NOR). Vil jeg måtte vente lengre på dette? Risikerer jeg å ikke få alle oppdateringene pga språket?

Lenke til kommentar
For de som synes deres HTC Diamond er treg, ta en titt på disse videoene:

 

 

 

 

Dette er sånn telefonen virkelig skal yte. :)

Dette er jo med en oppgradert offisiell ROM (som tilsynelatende ble trukket tilbake). Dere som har erfaring med HTC-er, hvordan er gangen i dette? Blir en oppgradert ROM lansert samtidig i hele verden, eller kommer de til forskjellig tidspunkt i de forskjellige verdensdelene? Jeg har en norsk ROM (versjonsnummeret slutter ihvertfall med NOR). Vil jeg måtte vente lengre på dette? Risikerer jeg å ikke få alle oppdateringene pga språket?

 

Installer Panosha Light II WWE ROM. Vips, så er din Diamond 3-4 ganger raskere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...