Gå til innhold

Hva er best på laptop? 5400rpm vs 7200rpm


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bærbar pc men er litt usikker på hvilken harddisk jeg bør gå for..

 

250GB 5400rpm

200GB 7200rpm

 

De fleste vil jo si 7200rpm med engang fordi den er raskere, men hastigheten går vel litt på hvor tett datane også sitter, og regner med at de vil sitte tetter på en større harddisk. Så vil det være stor ytelseforskjell på disse og er det i så tilfelle noen charts over dette?

 

I tillegg bekymrer jeg med for mer lyd med 7200rpm, og at den bruker mer batteri? Hvor mye batteritid vil det egentlig være snakk om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En chart klarer jeg ikke lage uten videre dessverre. Se etter på tomshardware.com. Der har de mange forskjellige charter, og da også harddisker.

 

Blir muligens litt mer støy, men min 7200rpm-disk er ikke hørbar. Så om det vil plage deg tror jeg ikke. 6-cellers batteri er greit det. Selv hadde jeg vurdert 9-cellers siden jeg er slapp når det gjelder å putte i ladekabelen.

Lenke til kommentar
Har ikke råd til å betale 1200 for et større batteri som jeg den bærbaremaskinen litt mindre bærbar også ;)

Var foresten bra med charts på tom's nå må jeg bare finne ut hvilke harddisker det faktisk er i dell pcene

1200 for å få 9 cellers?

 

Jupp 1200 ekstra.. dyrt for batteri på dell :)

 

Ja, det også er jo et poeng; de 50GB-ene du får i tillegg om du velger 5400rpm-disken.

 

De 50 gigsa bryr jeg meg lite om som skrevet i posten over :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...