Gå til innhold

Skal ha en gamer pc til maks 12k, men klarer ikke å komme under 13k.. gidder noen å bytte ut noen deler?


Anbefalte innlegg

Skal ha ny data, mest for å spille AoC, og vil helst klare det flytende på høyest grafikk :D budsjettet ligger på rundt 12k :)

 

Har et forslag her:

Prisguide: Handlevogn

 

Vil dette funke? Kom gjerne med forslag til bedre deler :thumbup:

 

Kan btw si at valget står mellom to grafikkort, hvor det ene er et 9800gtx kort, og det andre er et 3870x2 kort :) noen om vet hvilket som yter best?

Endret av Redalon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser ut til at delene passer sammen iallefall ;)

 

Takk ;) men ingen forbedringer elns?

lurer på om det hadde vært greit å kjøpt dette kortet i stedet: komplett.no?

 

ukens tilbud på komplett.no, men vet noen om det er bedre enn 1x hvilket som helst 9800gtx kort? :)

Endret av Redalon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis du kjøper ett nvidia kort, kanskje det er lurest å kjøpe et sli HK, så du har muligheten for og hive inn ett kort til.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å si noe om hvilke deler du evt. bør bytte til, det får du finne ut av selv. Men jeg kan gi deg et par tips, i alle fall.

 

Må du ha ny skjerm? Der kan du jo evt. spare inn ganske mye.

 

På kabinettet kan du spare en del også, dersom du ikke er altfor kresen. Dersom du skal bygge maskinen selv, så kan et tips være å sjekke om lokale forhandlere har kabinettet billigere enn pris+frakt fra evt. nettbutikk du skal kjøpe resten fra.

 

Tastaturet var ikke akkurat billig. :) Helt kurante koster et par hundrelapper.

 

Har du tenkt å overklokke eller er du redd for mye viftestøy? Hvis ikke kan du droppe Zalman-vifta. Det følger med vifte i pakka med prosessoren.

 

Ellers var det bra komponenter du har plukket ut (harddisk, strømforsyning, hovedkort, minne, grafikkort), og som bør dra ferske spill kjempebra.

Lenke til kommentar

Med mindre du har tenkt å overklokke kan du fint få et mer enn bra nok P35 hk til halve prisen av det du har valgt, ellers kan du som ratleto sier spare inn en del penger på mus/tastatur/kabinett. Hvis du i tillegg sjekker ut demo varene til nettbutikkene, kan du komme unna med røverkjøp når det gjelder hk, nettbutikkene flyter jo over av gode kort til halv pris. :)

Lenke til kommentar

Har brukt laptop de siste årene, så skjerm er et must :p

enig i at tastaturet er litt i dyreste laget, men jeg finner ikke noen andre stilige.. utenom

saitek eclipse II, men det kosta like mye, så..

Har ikke lyst på så mye støy nei, men hvordan er vifta som følger med prossesoren da? :)

Lenke til kommentar

Ikke at komplett er jamt over billigst, men de har en del demovarer.

 

De selger et Saitek Eclipse II Tastatur til 245,- kr

og et Abit IP35-E, P35 Hovedkort til 330.- kr

 

Så hvis du ikke tenker på å oppgradere til 2 skjermkort i ettertid, vil dette være et veldig rimelig alternativ.

Hva synes dere andre?

 

 

Edit: Ser nå at Hovedkortet er solgt.

Bla gjennom hovedkortlisten på demovarer og se om du finner noe du liker ;)

Endret av TehMaxIce
Lenke til kommentar
Ikke at komplett er jamt over billigst, men de har en del demovarer.

 

De selger et Saitek Eclipse II Tastatur til 245,- kr

og et Abit IP35-E, P35 Hovedkort til 330.- kr

 

Så hvis du ikke tenker på å oppgradere til 2 skjermkort i ettertid, vil dette være et veldig rimelig alternativ.

Hva synes dere andre?

 

 

Edit: Ser nå at Hovedkortet er solgt.

Bla gjennom hovedkortlisten på demovarer og se om du finner noe du liker ;)

 

Ihvertfall tastaturet var et veldig bra tilbud synes jeg :D

Men er mulig at jeg oppgraderer til 2 skjermkort senere, men er ikke helt sikker i skrivende stund :ermm:

Men må bestille i dag, så er svært takknemlig for all respons :)

Lenke til kommentar
Anngående skjermkortet du stussa på, HD3870x2, så har jeg lest tester og sammenligninger av 9800GTX og HD3870x2, og 3870x2 kortet knuser 9800 kortet lett i nesten samtlige tester!

Det koster 200spenn mer, men det er verdt det!

 

Ja, jeg leste noen av de testene.. men må si at noen av de virket litt vel useriøse? :ermm:

Ellers er kortet ukens tilbud på komplett atm Komplett.no:D

Tror kanskje jeg går for dette siden så mange sier det er bedre :)

Lenke til kommentar

tror ikke det vil utgjøre så veldig mye på lyden det at du har satt opp zalman/noctuha kjølere, da antec viftene lager en del lyd.. iallefall de som jeg har i p180 kabbisen... ved normal load er faktisk ikke de medfølgene kjølerne på cpu/gpu så ille!!! så viss overklokking ikke er i bilde vil de funke bra. iallefall til og begynne med, så kan du eventuellt bytte de ut når "cashflowen" er der igjen!

 

raske 500 spart bare der...

men de hadde jeg glatt lagt i en 24" benq isted for 226bw samsung da... :roll:

Endret av killabie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...