Gå til innhold

AoC: Tips for å få bedre FPS

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Takk for tips Canavasman :)

Hva er ok temperatur for GPU å ligge på? er på 50 på AoC nå (med programmet Everest hvertfall). er det 60 jeg burde holde den på maks?

50 er ikke noe problem, heller ikke 60 har jeg fått vite.

Ville satset på å holdt den under 75 sånn ca.

Det finnes jo en hel massa guider ute som du kan følge skritt for skritt, det brukte jeg første gangen og syntes det funket utrolig godt.

Edit: Har du lastet ned Coolbits slik at du får "lov" av skjermkortet til å overklokke det?

Edit2: Ikke forhast deg, vær tålmodig så vil resultatet komme.

Endret av canavasman
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser forresten at hvis en flasher biosen (som er inkludert vifte-fiks) på mitt hd3850 256mb så får man veldig mye bedre klokkeresultater, så skal prøve meg på det ;)

Skrevet
Warning:

Because BIOS flashing is potentially risky, if you do not encounter problems using the current version of BIOS, it is recommended that you not flash the BIOS. To flash the BIOS, do it with caution. Inadequate BIOS flashing may result in system malfunction.

Dette var det jeg fant angående flashing av bios, så om du ikke er dreven på dette området. burde du få noen som har det til å hjelpe deg :)

Skrevet

hmm dette var merkelig.. uten å ha gjort så mye som helst bortsett fra å sette opp core clock med 10, og så 10 tilbake så har temperatur på GPU økt fra 45 til 60..

Skrevet

tidligere var den på ca 45 i desktop, når jeg sjekka nå så var den på 60.. jeg har kjørt age of conan og 3d benchmark i mellomtida da.. så kan hende den har blitt økt i mellomtida pga dette.. (dumt av meg å ikke sjekke den før jeg starta å klokke) men da tenkte jeg at temperaturen ville gå ned igjen når jeg ikke brukte noe programmer? men det gjør den ikke.. stiger vel heller så smått.. 62 nå

Skrevet
tidligere var den på ca 45 i desktop, når jeg sjekka nå så var den på 60.. jeg har kjørt age of conan og 3d benchmark i mellomtida da.. så kan hende den har blitt økt i mellomtida pga dette.. (dumt av meg å ikke sjekke den før jeg starta å klokke) men da tenkte jeg at temperaturen ville gå ned igjen når jeg ikke brukte noe programmer? men det gjør den ikke.. stiger vel heller så smått.. 62 nå

Satt vifta på 100%?

Skrevet

ser du edita et av svara dine ovenfor. jeg bruker rivatuner og ikke coolbits.

Satt vifta på 100%?

jepp, den stod faktisk på 100% før jeg begynte å stille på noe.

Skrevet
ser du edita et av svara dine ovenfor. jeg bruker rivatuner og ikke coolbits.

Satt vifta på 100%?

jepp, den stod faktisk på 100% før jeg begynte å stille på noe.

Coolbits er en register fil, som bare åpner muligheten for overklokking. Du bruker fortsatt Rivatuner, men coolbits gjør at instillingene blir resetta hver gang du restarter!

Skrevet

akkurat.. nå starta jeg maskina på nytt, og lot ikke brannmuren min kjøre rivatuner.. og nå har jeg med en gang 43-45 temp på GPU. så bare det at jeg bruker klokkeprogrammet bittelitt betydde en økning på ca 17 grader.. syns jeg høres mye ut, spesielt med tanke på at jeg stilte opp core clock med 10, og så ned igjen med 10 etterpå.

Skrevet

Det SKULLE ikke være mulig, men jeg får det fortsatt ikke til. :O Fulgte instruksene til punkt og prikke, men neida...

Når jeg trykker på ok etter alle instillingene er satt, kommer det opp at jeg må restarte for at det skal tre i kraft. Jeg trykker ja, men når maskina har restarta er alle instillingene flyttet tilbake igjen...Faen ta, typisk at det ikke går hos meg! Helvete!

Skrevet (endret)
Det SKULLE ikke være mulig, men jeg får det fortsatt ikke til. :O Fulgte instruksene til punkt og prikke, men neida...

Når jeg trykker på ok etter alle instillingene er satt, kommer det opp at jeg må restarte for at det skal tre i kraft. Jeg trykker ja, men når maskina har restarta er alle instillingene flyttet tilbake igjen...Faen ta, typisk at det ikke går hos meg! Helvete!

Har du krysset av for ''Apply settings at Windows startup''? Da skal det fungerer tenker jeg :).

Endret av nypis
Skrevet

har bestillt 2 gig ekstra ram til pcn min som driver spillet på 30-40 fps med low, med og high med ett 8800 gts kort (320mb). Håper det går bedre da :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...