Gå til innhold

AoC: Klaging på RP-PvP-servere


Anbefalte innlegg

emopea, Alle som jeg har snakket med har tenkt det samme og synets det er kjipt at folk skal klage på general-chat istedenfor å finne seg en server som de liker bedre og ikke klager på.

At et par stykker her på forumet er uenige er ikke akkurat ground-breaking.

 

ism, Jeg valgte den serveren fordi der er det bedre muligheter for RP enn på en vanlig PvP-server.

 

Problemet er indirekte at mange som ikke liker PvP (ganking) faktisk ruller på en server hvor det er mulig å gjøre PvP (ganking), dette blir mye klaging over. Direkte så er problemet de spillerene med kort lunte som klager samme hva slags spill de spiller.

 

Det er merkelig hvordan alle du har snakket med mener det samme som deg når ett vedlig stort flertall i denne tråden er uenig med deg. Om du har valgt serveren for å holde på med RP, hvorfor driver du da med ganking? Og når du sier at det er de som klager over at folk driver med ganking på en RP-server som er problemet, så er det på nivå med han gamlingen som sa at jenter selv er annsvarlige for at de blir voldtatt om de går med skjørt og topp.

 

Det er du og dine likesinnede gankere som er problemet.

 

Jeg rollespiller PvP der det er mulig, men hvis noen angriper meg så begynner jeg ikke akkurat å skrive til han. Han trenger ikke mer enn 2-3 sekunder på å drepe meg og da blir det ikke tid til det.

 

Hvis noen er opptatt med RP av et eller annet slag så ganker jeg ikke disse (selv om de skal tåle det for noen andre vil ganke dem), mens er det noen som ikke holder på med RP (f.eks. mindless bots) så bryr jeg meg sjelden om å finne på en årsak til å angripe dem.

 

Jeg er veldig fornøyd med hvordan RP og PvP er blandet sammen, men det passer ikke for PvP-carebears eller de som ønsker seg mer dyptgående RP.

 

Så du hopper frem og tilbake mellom OOC og IC sånn som det passer deg? Beklager, men da har du ingenting på en RP-server å gjøre.

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er merkelig hvordan alle du har snakket med mener det samme som deg når ett vedlig stort flertall i denne tråden er uenig med deg. Om du har valgt serveren for å holde på med RP, hvorfor driver du da med ganking? Og når du sier at det er de som klager over at folk driver med ganking på en RP-server som er problemet, så er det på nivå med han gamlingen som sa at jenter selv er annsvarlige for at de blir voldtatt om de går med skjørt og topp.

 

Det er du og dine likesinnede gankere som er problemet.

 

Ganking driver jeg med fordi jeg PvP'er og det blir det ganking (urettferdige kamper) av. Det finnes ikke PvP uten ganking, AoC er selvsagt ikke et unntak.

 

Hvis 100% av alle jenter som hadde gått med skjørt og topp hadde blitt voldtatt kunne du faktisk ha sammenlignet det, for begynner du på en server med PvP vil du bli ganket sålenge du spiller og derfor bør du ikke begynner der om du ikke takler dette.

 

Det dere gjør blir som å reise til Kina og så klage over at dere hater kinesere og si at de ødelegger ferien deres, og så nekte å reise til en annen plass fordi detr er kineserene som må skjerpe seg.

 

Slutt å klag syntes nå jeg og fokuser heller på en løsning, skift server eller tilvenn dere servertypen (rp-PVP (ganking).

 

Veldig mange mener forresten at de eier RP-servere, du er visst en av dem. Alle stiller ulike "krav" og lignende som de selv mener er et slags minstekrav for å spille på serveren.

Det som blir litt med fornuftig er å innse at serveren er tilrettelagt for å akkomodere mange, og heller lage en egen guild hvor du kan sette de reglene du vil.

 

Kravet jeg setter er at jeg ikke skal ødelegge for de som RP'er eller forstyrre deres innlevelse - og delta. Gir du meg en IC-forespørsel får du et IC-svar tilbake.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Ganking driver jeg med fordi jeg PvP'er og det blir det ganking (urettferdige kamper) av. Det finnes ikke PvP uten ganking, AoC er selvsagt ikke et unntak.

 

Hvis 100% av alle jenter som hadde gått med skjørt og topp hadde blitt voldtatt kunne du faktisk ha sammenlignet det, for begynner du på en server med PvP vil du bli ganket sålenge du spiller og derfor bør du ikke begynner der om du ikke takler dette.

 

Det dere gjør blir som å reise til Kina og så klage over at dere hater kinesere og si at de ødelegger ferien deres, og så nekte å reise til en annen plass fordi detr er kineserene som må skjerpe seg.

 

Slutt å klag syntes nå jeg og fokuser heller på en løsning, skift server eller tilvenn dere servertypen (rp-PVP (ganking).

 

Veldig mange mener forresten at de eier RP-servere, du er visst en av dem. Alle stiller ulike "krav" og lignende som de selv mener er et slags minstekrav for å spille på serveren.

Det som blir litt med fornuftig er å innse at serveren er tilrettelagt for å akkomodere mange, og heller lage en egen guild hvor du kan sette de reglene du vil.

 

Kravet jeg setter er at jeg ikke skal ødelegge for de som RP'er eller forstyrre deres innlevelse - og delta. Gir du meg en IC-forespørsel får du et IC-svar tilbake.

 

Sammenligningen min passer helt fint den. Du legger skylden på offrene på samme måte som han gjorde. Da er det verre med din sammenligning. Jeg reiser ikke til Kina og klager over kinesere. Jeg reiser til Kina og klager over Triaden jeg. En gjeng med folk som gjør som de vil og ikke bryr seg om samfunnets normer.

 

Du sier at du ikke skal ødelegge for de som RP'er, ja da får du slutte med gankingen da. For enhver person som beveger seg på en RP-PvP-server er IC uansett om han står og prater med noen, om han løper gjennom skogen, eller om han står og hugger ved. De eneste som ikke RPer er gankere.

Lenke til kommentar
Det dere gjør blir som å reise til Kina og så klage over at dere hater kinesere og si at de ødelegger ferien deres, og så nekte å reise til en annen plass fordi detr er kineserene som må skjerpe seg.

Sammenligningen er mer at man oppretter en egen uavhengig øy hvor det er mulighet for deler av den kinesiske kultur, og så blir øya invandert av kinesere som vil at ALT skal være akkurat som i kina og nekter å rette seg etter slik det burde være.

 

Konklusjonen.. er du "kineser" og liker det slik det er i kina, så BLI der.

(Så gjør du alle en tjeneste.. men du liker jo tydligvis ikke slikt)

Lenke til kommentar
Slutt å klag syntes nå jeg og fokuser heller på en løsning, skift server eller tilvenn dere servertypen (rp-PVP (ganking).

 

Servetypen heter ikke "RP-PvP (ganking)", og dette vil ikke endre seg uansett hvor mange

ganger du sier det.

 

Slutt å ødelegge moroa for andre! Din spillestil kan som mange andre har påpekt, fint utføres på en PvP-server, og dette vil ikke forringe spillopplevelsen din på noen som helst måte.

 

Håper Funcom lager et slikt fengsel der du må flytte steiner. Jeg er sikker på at en gigantisk crowd fra gamer.no vil stå og kose seg og se på.

 

Forresten føler jeg at jeg kjenner deg fordi du minner så sykt om en kompis som er helt inni gamperævva sta, sær og ikke har evnen til å se at han tar feil. For han tar jo aldri feil! Og verden må innrette seg etter ham!

 

Jeg gidder ikke følge med på denne tråden mer, og stikker hjem og logger meg på Hyrkania!

Lenke til kommentar

Problemet er at dere ikke vet hva PvP er.

 

Dere vil ha RP-PvP uten ganking - dette har det aldri vært noe av og det vil heller aldri bli noe av det.

 

Jeg sier ikke at det er greit å ganke men at PvP alltid kommer sammen med ganking.

 

Så får dere selv velge hva dere vil gjøre, bare klage eller gjøre noe med problemet (fjerne dere selv fra problemet eller bli vant med PvP-spillformen). Til nå har dere bare klaget, hvor mange år skal dere fortsette med dette? Hadde det ikke vært bedre om dette som dere sier er så ødeleggendes var noe dere kunne unngå?

 

Jeg kritiserer dere absolutt ikke, alt jeg er gjør er å foreslå for dere de eneste to valgmuligheter dere har (utenom å slutte med PC-spill) som vil redusere deres hodepine og stressnivåer i spillet pga ting som dere mener ødelegger moroa for dere. I tillegg til dette så peker jeg på hva dere faktisk gjør og at dette ikke vil hjelpe noensinne.

 

Taper du et skip i EvE-Online som du brukte en måned på å spare opp til er det din egen feil at du kjøpte det skipet eller spiller spillet - det er vanskelig å føle medlidenhet eller medfølelse for du spiller jo fordi du har lyst til å gjøre det.

 

Alle som har problemer med ganking holder seg til PvE-servere, de som klager over PvP på PvP-servere har ikke problemer med ganking men er whinere som alltid vil finne noe de kan klage på.

 

Håper Funcom lager et slikt fengsel der du må flytte steiner. Jeg er sikker på at en gigantisk crowd fra gamer.no vil stå og kose seg og se på.

Det vil være enda et av allerede mange tiltak som Funcom har gjort for å begrense ganking men klaginga vil likevel fortsette.

 

Det jeg sier er det veldig vanskelig å være uenig med, jeg sier at å kun klage ikke vil hjelpe og at det som kan hjelpe er å fjerne seg selv fra problemet eller tilpasse seg problemet slik at det ikke lenger plager en. Det siste alternativet er å slutte med PC-spill.

 

Ellers er jeg enig med dere når dere sier at mange blir sinte av å gankes og lignende, jeg sier ikke at det er greit å ganke men at klaginga ikke hjelper. Og jeg er så storsinnet at jeg også forteller den eneste løsningen på det du og flere andre ser på som et problem.

 

Forresten så er jeg ikke perfekt og jeg tar feil jeg også, slikt lærer man av.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Så lenge det finnes folk med holdninger som pycnopodia, så vil det nok aldri være mulig nei.. Løsningen vil nok være lukkede servere hvor slike ulumskheter ikke slipper inn.

 

Men hvorfor ikke bare rollespille på PvP da? I følge trådstarters utsagn er jo hele RP-PvP bortkasta ettersom man ikke klarer å innse at det er et ønske om at det ikke bare skal være vanlig PvP med to bokstaver foran.

Lenke til kommentar
Problemet er at dere ikke vet hva PvP er.

 

Dere vil ha RP-PvP uten ganking - dette har det aldri vært noe av og det vil heller aldri bli noe av det.

 

Jeg sier ikke at det er greit å ganke men at PvP alltid kommer sammen med ganking.

 

Så får dere selv velge hva dere vil gjøre, bare klage eller gjøre noe med problemet (fjerne dere selv fra problemet eller bli vant med PvP-spillformen). Til nå har dere bare klaget, hvor mange år skal dere fortsette med dette? Hadde det ikke vært bedre om dette som dere sier er så ødeleggendes var noe dere kunne unngå?

 

Jeg kritiserer dere absolutt ikke, alt jeg er gjør er å foreslå for dere de eneste to valgmuligheter dere har (utenom å slutte med PC-spill) som vil redusere deres hodepine og stressnivåer i spillet pga ting som dere mener ødelegger moroa for dere. I tillegg til dette så peker jeg på hva dere faktisk gjør og at dette ikke vil hjelpe noensinne.

 

Taper du et skip i EvE-Online som du brukte en måned på å spare opp til er det din egen feil at du kjøpte det skipet eller spiller spillet - det er vanskelig å føle medlidenhet eller medfølelse for du spiller jo fordi du har lyst til å gjøre det.

 

Alle som har problemer med ganking holder seg til PvE-servere, de som klager over PvP på PvP-servere har ikke problemer med ganking men er whinere som alltid vil finne noe de kan klage på.

 

Vi vet utmerket godt hva PvP er, men det har ikke noe å si i denne sammengengen, for dette er ikke en PvP server, dette er en RP-PvP-server noe som er noe helt annet.

 

Grunnen til at det er ett problem, er personer som deg som tror at ganking er noe som hører hjemme på en RP-PvP server. Når du støtter de som ganker, og du selv t.o.m. ganker så sier du faktisk selv at det er greit å drive med ganking.

 

Det å si ifra om at slikt ikke er ønsket er faktisk det å prøve å gjøre noe med problemet. Men når de som driver på med idiotiet ikke skjønner at deres holdninger og deres handlinger ikke hører hjemme på en RP-PvP-server så skaper dette problemer.

 

Men alt du sier er og blir selvmotsigelser når du selv sier at du ikke ønsker å forstyrre personer som er IC.

Lenke til kommentar

NewGUY, Så du fortsetter å klage - dette har blitt gjort i 10-15år allerede og jeg tror at enhver som tenker etter skjønner at det ikke vil føre frem. Det er ikke en løsning å klage i general-chat'ene.

Det eneste som kan hjelpe deg og skåne deg fra det irritasjonsmomentet er å begynne på en server uten PvP eller å bli vant med PvP - dette vil fjerne hele problemet for deg umiddelbart. Alternativt kan du slutte med å spille PC-spill.

Men jeg vet at dere er ikke ute etter å løse problemer, dere vil bare ha en unnskyldning for å klage. Jeg ser det i alle multiplayer-spill, fra FPS til strategispill og MMO, dere finner alltid noe å klage over og det virker som at det stadig er de samme menneskene som klager samme hva slags spill du spiller..

Etter å ha spilt med veldig mange på LAN merker jeg at eventuell klaging i alle spill alltid kommer fra de samme personene..

 

Jeg hadde foretrukket PvP uten overdreven ganking, jeg syntes ikke dette er greit. Men PvP er slik og det plager meg ikke, selv om jeg helt sikkert hadde likt et rettferdig PvP-system bedre.

 

Du sier at en RP-PvP-server er noe annet, hva baserer du dette på? Server-reglene?

Basert på hvordan alle RP-PvP-servere i alle spill er, så vil jeg ikke anbefale noen å spille der hvis de ikke tåler ganking.

En åpen RP-PvP-server inneholder uten unntak ganking.

 

IC-characters skal det litt til for at jeg skal forstyrre, og om det er mulig å forstyrrer jeg også IC. "Mindless bots" og lignende derimot ser jeg ingen grunn til å ikke angripe OOC.

Griefing gidder jeg ikke, å drepe en spiller gjentatte ganger eller lignende.. Men siden dette også er en del av PvP så har jeg ikke problemer med at andre gjør det.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

emopea, Folk som løper rundt og ignorerer omgivelsene fullstendig. Er en del RP'ere som klager over at nesten alle oppfører seg som slike mindless bots som bare quester for å levle så fort som mulig istedenfor å faktisk rollespille.

 

Dragoncrest, Tror du skal ha litt vanskeligheter med å overbevise meg om at whining er en god og langsiktig løsning. Men det er vel bare meg som er helt tett og umoden.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
IC-characters skal det litt til for at jeg skal forstyrre, og om det er mulig å forstyrrer jeg også IC. "Mindless bots" og lignende derimot ser jeg ingen grunn til å ikke angripe OOC.

Griefing gidder jeg ikke, å drepe en spiller gjentatte ganger eller lignende.. Men siden dette også er en del av PvP så har jeg ikke problemer med at andre gjør det.

 

Det du kaller "Mindless bots" er personer som er IC med mindre de har sagt at de er OOC.

Lenke til kommentar
emopea, Folk som løper rundt og ignorerer omgivelsene fullstendig. Er en del RP'ere som klager over at nesten alle oppfører seg som slike mindless bots som bare quester for å levle så fort som mulig istedenfor å faktisk rollespille.

 

Dragoncrest, Tror du skal ha litt vanskeligheter med å overbevise meg om at whining er en god og langsiktig løsning. Men det er vel bare meg som er helt tett og umoden.

 

Det å si ifra om at en ikke liker enkelte personers egoistiske oppførser er ikke whining.

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar

NewGUY, Det gjør det likevel ikke riktig å whine fordi en ikke liker at serveren inneholder PvP.

 

Det å si ifra om at en ikke liker enkelte personers egoistiske oppførser er ikke whining.

 

Hva prøver du å si nå? At egentlig så er det ingen som whiner over at de blir ganket på PvP eller RP-PvP-servere? De sier bare ifra?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Det er heller ingen som whiner om det. Vi sier enkelt og greit ifra om at dette ikke er noe som hører hjemme på en RP-server.

 

edit:

Flott at du endelig klarte å lese hva som står og ikke bare maser om ditt. Ja, vi sier bare ifra. Det å si at ganking ikke har noe på en RP-server å gjøre er ikke whining. Om det er noe som er whining så er det "wee wee jeg gjør som jeg vil"-holdningen til de som holder på med tullet.

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...