Gå til innhold

Er i et tenke senario av de vansklige. Hvilket 780i sli hoved kort skal jeg ta?


k-h-s

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal kjøpe ny pc med Intel Core 2 Duo E8400 og XFX GeForce 9800 GTX 512 MB 740M

Her er hele oppsetet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71390.

 

Men jeg lurer på hvilet 780i sli hovekort jeg skal velge.

 

Står vel egentlig mellom

XFX nForce 780i SLI: https://prisguiden.no/product.php?productId=87141

EVGA nForce 780i SLI: https://prisguiden.no/product.php?productId=87145

Asus Striker II Formula: https://prisguiden.no/product.php?productId=87064

 

Hvilket burde jeg velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen spørsmål før du tenker dette.

 

Er du klar over problemene med nForce til Intel og diverse hodepinene som kommer med territoriet?

Hvis ikke så kan scenarioet ditt bli enda vanskeligere men også mindre hodepine senere.

Om du fortsatt vil ha nForce grunnet at du SKAL kjøre SLi med stor sikkerhet så er det EVGA som står høyt oppe på lista av 2 grunner.

 

1. God support (Du kommer til å trenge det)

 

2. Og at de bygger på Nvidia referanse design (Hovedkortet blir støttet av Nvidia selv og alle bugfiksene er bygd på teknikk og kunnskap fra Nvidia selv, mens ASUS må selv fikse en løsning og "knekke" koden for brikkesettet for å fikse samme problem.)

 

Bugsene som følger med nForce viser SPESIELT sine stygge hoder ved overklokking men KAN dukke opp ellers også.

Det er sjansespill faktisk og mange anbefaler KUN nForce til rene enthusiaster eller de som har "hvit frakk i BIOS innstillinger".

Kortene har også en lei tendens til å dø av seg selv ved overklokking også, dessverre.

 

Kortene er som oftest IKKE "plug and play", du må som oftest stille en god del i BIOS før du får ta din første boot og du kan begynne å se etter om det hele er stabilt.

 

Dette er bare noen av problemene du kan støte på, 790i har en del av de samme problemene og sliter med datakorrupsjon.

Lenke til kommentar

Intel sine er toppen av kaka og er plug and play.

Stabile er de og fungerer uten merkverdigheter.

Her under har du P35 og P45 på billigsiden med X38 og X48 for de som gjerne vil legge ned litt penger.

Største forskjellen for enkelt kort kjørere er at X serien er PCI express 2.0

Mens P35 har ikke det, noe som betyr litt mindre ytelse i fremtiden når skjermkortene begynner å tråkke på og krever mer båndbredde.

 

Ellers har P45 PCI express 2.0 men du må vente litt siden brikkesettet ikke er ute enda i allefall.

Personlig har jeg ett ABIT IX38 QuadGT som jeg er kjempefornøyd med, veldig god minnekontroller på Intel brikkesettene.

Lenke til kommentar

ok

 

Har hørt om at x38/x48 er veldig bra så blir nok egentlig en av de.

Jeg er en av de som liker lit eksta sån som spill og lit fete farger og riber så får se hvilke det blir valg mellom.

Kommer til og spørre om inspil på valg mellom kort, kommer senere i dag

Lenke til kommentar

har sett at begge asus kortene ikke har vanlig tastaur ingang.

Er det et x48/x38 asus kort med det? eller er usb tastatur now broblems? har ikke usb tastatur i fra før men skal kjøpe g15 v2 og har hørt at ofte funker ikke de tastaurene med en gang

Lenke til kommentar

har funnet ut at jeg må ha et annet hoved kort tror jeg. Eller er ikke g15 v2 noe problem og koble til?

 

Vis jeg skal ha et annet er kriteriene:

 

s775 og støter e8400

4 gb OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB PC2-8000

1 9800gtx ( ingen sli)

atx og passer ini antec p190

og valig tastatur ingang

Lenke til kommentar

Ville fortsatt satt en knapp på Abit ix38. Det er billig, klokker bra, støtter "alt" og har 3 pci-e x6 spor. Hvorav 2 stk 2.0 og èn pci e 1.1.

 

Ser faktisk ingen fordeler med et dyrere maximus formula eller rampage. Og de har bare 2 stk pci-e x 16 spor også.

Lenke til kommentar

Hiver på et spørsmål her, så slipper folk en ny tråd:

 

Følger det alltid med SLI-bro til SLI-klare hovedkort, eller er det enkelte merker som ikke lever dette i bundelen slik at man må kjøpe SLI-bro separat?

 

Grunnen til at jeg spør er at under utstyrslistene på HK'ene til Komplett så står det bare på enkelte HK at dette følger med.

 

Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...